Vierailija

Onko ollut apua nukahtamiseen ja unenlaatuun?

• ylös 14
  • alas 1

Sivut

Kommentit (79)

Aloitin kaksi viikkoa sitten lääkärin määräyksestä. En voi muuta kuin kiittää sitä, joka on keksinyt tästä tuotteesta tehdä pillerin. Minulla on tosin ollut unettomuutta koko ikäni, koska en vain onnistu kääntämään luontaista unirytmiäni soveltumaan yhteiskunnan normaalin aikarutiiniin. Melatoniin avulla onnistun nukahtamaan ihmisten ajoissa ja nukkumaan ainakin sen verran, etten ole ihan silmät ristissä aamulla. Eikä ole pariin viikonloppuun tarvinnut tuhlata koko vapaa-aikaa nukkumiseen :)

Itse siis suosittelen lämpimästi, kaikilla ei kuitenkaan ongelma ratkea melatoniinin avulla.

• ylös 45
  • alas 6

On ollut hyvä apu ainakin minulle. Melatoniini pitää ottaa säännöllisesti joka ilta tiettyyn aikaan niin se auttaa. Hyvä hormoni, joka auttaa nukahtamaan.

• ylös 20
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla melatoniini auttaa saamaan unen päästä kiinni nopeammin kuin normaalisti. Ennen saatoin pyöriä sängyssä tunnin-pari ennen kuin nukahdin, mutta nykyään siihen menee 15-30min. 

• ylös 24
  • alas 12

Kyselin jokunen viikko sitten samaa. Kokeilin sitten ja voin sanoa, että ihan turhaan olen pyöriskellyt sängyssä aamuyölle asti näinkin kauan.

Otan siis käsikauppatavaraa 1-2mg n. 21.30, enkä jaksa katsoa oc:n täykkäreitä loppuun.. Minä, joka ennen pyöriskelin kelloa katsellen vielä 02.00 sängyssä.

Loistava tuote, ei tee tokkuraa. Riippuvuutta ei kuulemma aiheuta, tosin henkinen riippuvuus tuosta voinee tulla juurikin tuon helpon nukahtamisen takia..en tiedä.

Voin vain suositella.

• ylös 32
  • alas 6

Minulla ei valitettavasti toiminut. Ei auttanut nukahtamaan mutta aiheuttivat päivä väsymystä.

• ylös 8
  • alas 11
Vierailija

Aloitin kaksi viikkoa sitten lääkärin määräyksestä. En voi muuta kuin kiittää sitä, joka on keksinyt tästä tuotteesta tehdä pillerin. Minulla on tosin ollut unettomuutta koko ikäni, koska en vain onnistu kääntämään luontaista unirytmiäni soveltumaan yhteiskunnan normaalin aikarutiiniin. Melatoniin avulla onnistun nukahtamaan ihmisten ajoissa ja nukkumaan ainakin sen verran, etten ole ihan silmät ristissä aamulla. Eikä ole pariin viikonloppuun tarvinnut tuhlata koko vapaa-aikaa nukkumiseen :)

Itse siis suosittelen lämpimästi, kaikilla ei kuitenkaan ongelma ratkea melatoniinin avulla.

Sama vika eli vuosikausien unettomuus taustalla. Unilääkkeitä söin niin kauan kuin niitä suostuttiin määräämään.

Melatoniini yksinään toimii minulla vähintään tyydyttävästi. Käytän reseptillä saatavan pitkävaikutteisen melatoniinin (Circadin 2 mg) ja tavallisen eli lyhytvaikutteisen melatoniinin yhdistelmää. Circadin on ollut minulla reilun vuoden ja se uusittiin äskettäin toiseksi vuodeksi. Se parantaa uneni laatua niin, että saan yhden pidemmän pätkän nukutuksi. Muuten herään 1-3 tunnin nukkumisen jälkeen ja se yö oli sitten siinä, paitsi jos on käytettävissä puoli vuorokautta vain nukkumiseen ja ehdin nukahtaa vielä uudestaankin 3-5 tunnin yövalvomisen jälkeen. Ei kiva, joten depot-tablettina oleva ja jopa 8 tuntia vaikuttava Circadin on ollut minulle todella hyvä ratkaisu. Se alkaa vaikuttaa kuitenkin hitaahkosti, ja sen takia otan vähän ennen nukkumaan menoa lisäksi lyhytvaikutteista melatoniinia, jolla nukahdan aika sujuvasti. Sen teho vain loppuu minulla parin tunnin kuluttua, jos käytän vain sitä, ja sen takia se Circadin. Unettomuuteni on primaarista ja kroonista. Siksipä pysyvämpi hoitokin.

Kyllä sitä kannattaa ainakin kokeilla. Ei kai sekään kaikkia auta, mutta on kuitenkin harmittomimmasta päästä kokeilla, jos unettomuus vaivaa :)

Vierailija

Altistaa tutkimusten mukaan diabeteksen puhkeamiselle. Sellaista on saanut lukea äskettäin eri lehdistä.

• ylös 4
  • alas 24
Vierailija

Altistaa tutkimusten mukaan diabeteksen puhkeamiselle. Sellaista on saanut lukea äskettäin eri lehdistä.

Otan ennemmin diabeteksen, kuin tuon vuosien unettomuuteni takaisin.

• ylös 59
  • alas 7

Mulla kahden viikon kuuri sitä heikointa auttoi nukahtamiseen. Nyt pystyn nukkumaan ilman sitä. Unen laatu vaan on vieläkin skeidaa.

• ylös 14
  • alas 0

Krooninen unettomuus on altistaa lukuisille hengenvaarallisille sairauksille ja tekee normaalielämästä mahdotonta, joten pieni mahdollisuus saada diabetes tuskin on monelle ensimmäinen pelko. 

• ylös 68
  • alas 2

Minulla toimii myös. Lyhytvaikutteinen 3 mg, en tosin käytä säännöllisesti! Eli jos illalla huomaan syystä tai toisesta (liian pitkät päiväunet, kahvia liian myöhään jne.) että uni ei ota tullakseen, nappaan pillerin ja simahdan puolen tunnin päästä. En ole siis reseptiä tätä varten hakenut, vaan aiempaa toisten lääkkeiden aiheuttamaa unettomuutta varten, ja lääkkeitä jäi silloisesta käytöstä yli. :)

• ylös 14
  • alas 2
Vierailija

Minulla ei valitettavasti toiminut. Ei auttanut nukahtamaan mutta aiheuttivat päivä väsymystä.

Syy lienee siinä että otit melatoniinia liian myöhään. Unilääkäri Partinen suosittelee melatoniinin ottoajaksi klo 17-18.

• ylös 3
  • alas 25
Vierailija
Vierailija

Syy lienee siinä että otit melatoniinia liian myöhään. Unilääkäri Partinen suosittelee melatoniinin ottoajaksi klo 17-18.

Täh?? Ei varmana pidä paikkaansa!
Jos mä ottaisin tabun kuudelta niin olisin nukkumassa viimeistään seiskalta. 

• ylös 45
  • alas 0
Vierailija
Vierailija

Vierailija
Vierailija

Saisikos linkin moiseen väitteeseen, kiitos. Asia ei pidä paikkaansa, ei sitä oteta tuohon aikaan ellei sitten olla menossa unten maille klo. 19:sta maissa.

• ylös 18
  • alas 1

Auttoi unen saantiin, jonkin verran, mutta sivuvaikutusten takia lopetin. Sain päänsärkyä, pahoinvointia ja huimausta, tosin neurologi mainitsi jo reseptiä kirjoittaessaan että niin voi käydä.

Vierailija

Mitä ikäviä oireita sait?

Makasin kuin halvaantuneena, en pystynyt liikuttamaan raajojani, sydän alkoi hakata, kieltä alkoi pistellä, yhtään ei nukuttanut. Oli ihan sellainen olo, että kohta hengitys lamaantuu, pelotti. Parin tunnin päästä olo oli taas normaali. En aio kokeilla toista kertaa. Olin yllättynyt, koska ei ollut tullut mieleenkään, että melatoniinista voisi tulla huonoja sivuvaikutuksia. Olin kuvitellut, että joko se auttaa tai sitten ei tunnu missään.

• ylös 7
  • alas 17

Minulle melatoniini toimi aluksi. Olin niin onnellinen kun sain edes vähän nukuttua mutta huimausta tuli alusta asti. Pitkäaikaisen käytön jälkeen nukahdin sillä mutta heräsin muutaman tunnin kuluttua enkä saanut enää unta. Koko päivän oli huono ja oksettava olo. Siitä tuli kummallinen paine päähän ja sitten alkoi paniikkikohtaukaet mitä minulla ei ole koskaan ennen ollut. Lopetin sitten melatoniinin käytön ja ajan kanssa paniikit loppui ja pää on taas alkanut muuttua normaaliksi. Vasta paniikkien jälkeen olen ottanut selvää tästä "turvallisesta" lääkkeestä ja olen huomannut että muillekin on tullut vastaavia oireita.
Melatoniini on varmaan hyväksi lyhytaikaiseen käyttöön mutta ei ehkä jatkuvasti käytettynä tai ainakaan ei sopinut minulle.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.