Kiitos hakemuksestasi, mutta valitettavasti..
..valintamme ei kohdistunut sinuun.
Kuinkahan monta tällaista sähköpostia vielä jaksais vastaanottaa?
Keskiviikkona tulee tasan vuosi työttömyyttä täyteen.
Kommentit (43)
Mä pidän myös hakemusexceliä, joka kattaa viimeiset 11 vuotta. Laskin kotipaikkakunnasta 673 hakemusta, 17 haastattelua, 1 määräaikainen työpaikka tarjottu. Hain IHAN kaikkea, siivousta, heseä, assaria, kunhan olisi ollut jotain työtä.
Muutin sitten pääkaupunkiseudulle ja sen jälkeen olen lähettänyt yhteensä 115 hakemusta vain alani vakipaikkoihin: 22 videohaastattelua (joista 13 jatkohaastatteluun), 18 livehaastattelua, 11 vakituista työpaikkaa tarjottu.
Sama aikajänne molemmissa, kolme vuotta.
Mikä muuttui paikkakunnan lisäksi? Tein omannäköisen CV:n, ei millään työkkärin kivikautisella mallilla. Kirjoitin hakemustekstin max 3 kappaletta. Joku kaveri kertoi kuulleensa ammattirekrytoijalta, että päättävät noin 5 sek silmäilyllä, että lukevatko CVn ja hakemuksen, joten olen sen jälkeen noudattanut sitä ajatusta.
Olen tehnyt sen jälkeen myös uudella CV:llä pistokoehakemuksia kotipaikkakunnallani, enkä vieläkään ole päässyt yhteenkään paikkaan edes haastatteluun.
Vanhempani olivat uusia paikkakunnalla eivätkä tunteneet "ketään", joten väitän, että siellä ei työllisty kuin suhteilla tai - kuten isäni - erikoisosaamisella.
Hain töihin ammattilaisena työpaikkaan, jonka pomo lehdessä asti valitti kuinka ei saa työvoimaa. Lupasivat vaikka mitä Hesarin sivuilla. Ei tullut edes vastausta. Jos 25 vuoden kokemus ei riitä alalta, en tiedä mikä riittää.