Kiitos hakemuksestasi, mutta valitettavasti..
..valintamme ei kohdistunut sinuun.
Kuinkahan monta tällaista sähköpostia vielä jaksais vastaanottaa?
Keskiviikkona tulee tasan vuosi työttömyyttä täyteen.
Kommentit (43)
Totta tuo että ottavat yhteyttä pian hakuajan jölkeen. Joskus on kyllä yllättänyt ja ottanut yhteyttä myöhemmin. Mutta sitä kiitos mielenkiinnosta-kirjettä on turha odotella.
Jos olet ollut haastiksissa niin usein soittavat. Silloin kannattaa puristaa soittajasta irti jokin asia mikä oli pielessä.
Nykyyän kaikki duunit saadaan määräaikaisuuden kautta. Ainakin jos tulee kortistosta. Joskus saat kutsun työhaastatteluun vain siksi että työpaikka tai varsinkin virka on pakko panna hakuun - oikeasti oma vuosia määräaikaisena ollut tyyppi on jo valittu
.
Mulle tuli nyt sellainen lannistuminen koko homman kanssa, etten jaksanut edes vaivautua laittamaan hakemusta sellaiseen paikkaan, johon alun perin piti. Ihan turhaa touhua, ilmoitelkoot jostain toimistosta sitten, kun mulle on tarvetta.
Ap
Olen saanut noita 6 kk aikana 400. Yritä opetella hälläväliä -asenne, muuten käy henkisesti raskaaksi. Älä ota henk.kot. torjuntana, älä päästä ihon alle.
1 henk.koht. haastattelussa olen päässyt käymään. Lopuista on tullut tuo viesti.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tuli nyt sellainen lannistuminen koko homman kanssa, etten jaksanut edes vaivautua laittamaan hakemusta sellaiseen paikkaan, johon alun perin piti. Ihan turhaa touhua, ilmoitelkoot jostain toimistosta sitten, kun mulle on tarvetta.
Ap
Älä lopeta hakemusten tekemistä, äläkä jätä laittamatta. Ajattele, että työhakemukset ovat kuin laskuja, jotka pitää maksaa. Älä odota sieltä töitä. Tärkeintä on, että haet. Ilman hakemusta ei voi soitella perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä lopeta hakemusten tekemistä, äläkä jätä laittamatta. Ajattele, että työhakemukset ovat kuin laskuja, jotka pitää maksaa. Älä odota sieltä töitä. Tärkeintä on, että haet. Ilman hakemusta ei voi soitella perään.
Eivät muutenkaan soittele, niin samapa tuo. Ja todennäköisyys työllistymiseen pienenee koko ajan..
Ap
"Suuresta hakijamäärästä johtuen emme pysty antamaan henkilökohtaista palautetta."
"Miten onnistuimme? Palautteesi on meille tärkeää!"
"MUISTUTUS Auta meitä kehittymään! Sinun palautteesi on meille tärkeä."
"VIELÄ EHDIT! Pyydämme että arvioit palvelumme..."
T. Kusipäärekryfirmat
🤣🖕
Haet liian tasokkaita paikkoja. Hae puhelinmyyjäksi tai lehtien jakajaksi. Varmasti saisit töitä.
Vierailija kirjoitti:
Hermostun kyllä, jos joku vielä ihmettelee miksi työttömät ei MENE töihin.
Ap
Älä valita, mene töihin!
Vierailija kirjoitti:
Haet liian tasokkaita paikkoja. Hae puhelinmyyjäksi tai lehtien jakajaksi. Varmasti saisit töitä.
Olen maisteri ja hain heselle. Ei otettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Älä valita, mene töihin!
Hermostuin!
Ap
No puhu sitten kyllästymisestä, kun olet ollut vuosikymmeniä syrjäytynyt ja työtön. Aina voi myös tappaa itsensä.
Sama! Vi tuttaa, kun työnetsintästä on tehty sirkus. Enää en halua laittaakaa yhtäkään… valtaosa työstä paskaa, mitä en haluaisinkin tehdä, jos olisi rahaa olla vain ilman työtä. Ja sitten vielä kysyvät - miksi haluat meille ja miksi meillä ottaa sut? Mikä todistettavia tuloksia olen tehnyt? Hyi
"Kuinkahan monta tällaista sähköpostia vielä jaksais vastaanottaa?"
Montako olet vastaaottanut?
Itsellä tärppäsi 2014-2015 150 hakemuksen jälkeen. 2017-2018 riitti noin 40, mutta silloin olin "parempi työnhakija" eli töissä enkä työtön.
Minulla olisi annettavana vertaistukea ja myös kannustusta.
Minä olen ollut yli kaksi vuotta osa-aikatyössä minimitunneilla, eli en täysin työttömänä, mutta kuitenkin. Toki cv:ssä on tämän aikaa lukenut (työn alusta asti aloin etsiä kokoaikatyötä), että olen töissä tällä hetkellä. Eipä siitä silti hyötyä ole ollut tähän asti, eikä ole muuten kovin kannustavaa kun kaikkialla hoetaan kuinka jo töissä olevana saa helpommin uuden työn kuin työttömänä. Ja pah! Lopputulemana en enää edes miehelleni kertonut hakeneeni jotain paikkaa, kun alkoi jo ihan hävettää kun en edes haastatteluihin päässyt. En, vaikka cv ja hakemus on kohdennettu ja olen kokeillut erilaisia tapoja kirjoittaa. Alkoi jo tuntua, että en kestä enää yhtään pettymyksiä työnhaussa, kun ei edes tosiaan pääse kasvotusten itsestään kertomaan juuri koskaan.
Kunnes sitten kolmas haastattelu tänä aikana tuotti vihdoin tulosta, ja vuoden alusta minulla alkaa näin 30-vuotiaana elämäni ensimmäinen vakituinen JA kokoaikainen työ! Olen niin onnellinen ja nyt kaikki ne pettymykset on pyyhkiytyneet pois. Minä en tiedä lohduttaako tämä sinua ap tai teitä muita, mutta halusin vain kertoa että toivoa on. Minulle sanottiin joskus, että "muista, ei sen tarvitse tärpätä kuin kerran", ja niinhän se on.
Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin, kuinkahan paljon on aina hakijoita aina yhteen työpaikkaan?
Muutamasta paikasta on ainakin kerrottu, että hakemuksia on ollut 20-80. Yritä siinä sitten.
Ap
Kun itse olen saanut vastauksen, jossa hakemusten määrä on kerrottu, on se ollut yleensä 100-150. Muutamia vuosia sitten vielä opiskellessani hain oman alani kesätyöhön, ja siihen paikkaan oli hakemuksia tullut 800.
Mun alalla/alueella voi olla 200 hakijaa yhteen paikkaan, joten I feel your pain. Ja todellakaan ei joka paikasta ilmoiteta mitään. Kerran jopa jätettiin ilmoittamatta mitään, vaikka olin ollut haastattelussa (joskus mietin tajuavatko firmat lainkaan, millaisen kuvan antavat itsestään). Tällaista tää touhu on.
Palataan kyllästymisen tunteen osalta asiaan kymmenen vuoden kuluttua. Siihen väliin mahtuu pätkätöitä ja hyödyttömiä TE:n koulutuksia.
Eipä ne palkkaa... Ite valmistuin 2v sit ja en sen jälkeen töitä oo saanu. Kokemusta ei oo eikä saa ilman töitä.
Vierailija kirjoitti:
Palataan kyllästymisen tunteen osalta asiaan kymmenen vuoden kuluttua. Siihen väliin mahtuu pätkätöitä ja hyödyttömiä TE:n koulutuksia.
Aina jollain menee huonommin. Kyllä mä alan olla jo kyllästynyt siitäkin huolimatta, että maailmassa on ihmisiä, jotka eivät ole työllistyneet ikinä.
Ap
Sinulla ei ole hätäpäivää, jos pääset jo finaalikaksikkoon. Ajattele niin, että nuo eivät olleet sinua varten. Itselläni kävi noin, vuoden sisään kolmessa paikassa finaalissa, mutta se toinen valittiin. Neljäs tärppäsi ja nyt olen unelmieni työpaikassa. Nyt on helppo ajatella, että onneksi ei tärpännyt nuo aikaisemmat haut.