Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Edesvastuuttomia sellaiset vanhemmat, jotka tyrkkäävät lapsensa pitkiksikin ajoiksi vanhempiensa tai muiden huomaan, kun eivät itse jaksa tai pysty hoitamaan niitä!

Vierailija
26.11.2021 |

He ovat käkiä, jotka munivat toisten pesiin. Ei se, että on nuoruudessaan ollut lastenvahtina ja että se on ollut niin kivaa ja ihanaakin, todellakaan takaa sitä, että itsestä olisi aikanaan vastuulliseksi vanhemmaksi.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että semmonen väsynyt perjantaprovo vaihteeksi. Viidettäsadannetta kertaa.

Vierailija
2/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta ap puhuu.

Olen mummon kasvattama. Äitiä ei homma napannut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toi mikään ideaali tilanne tietenkään ole, mutta vastuutomampaa on pitää lapset väkisin luonaan sillon kun ei yksinkertaisesti ole kykenevä huolehtimaan niistä.

Vierailija
4/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tiedän erään vastaavan tapauksen. Hän niin rakasti lapsia. Totesi että köyhälläkin on oikeus lapsiin. Sitten löysi jonkun mömmöretkun jonka kanssa väänsi 3 tenavaa. Kaikki vuoron perään huostassa. Onpa hienoa.

Vierailija
5/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä asiat pitää tajuta ennakolta. Tyhjäpää-ämmiltä on tietysti mahdotonta tällaista perusvaatimusta odottaa.

Vierailija
6/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ovat mutta monet naiset ihan oikeasti kuvittelee noin: että olin niin hyvä lasten kanssa että kyllä mä klaaraan tän homman vaikka olisi 10 lasta. No totuus on sitten se että tiukkaa tekee sen yhdenkin lapsosen kanssa.

Vierailija
7/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten pitäisi tehdä, jos voimat on loppu ja ei kykene huolehtimaan lapsistaan? Antaa olla vain, jättää ruokkimatta ja huolehtimatta? Vastuullistahan se on, jos silloin yrittää löytää muita tahoja lapsista huolehtimaan. Myös vanhemmat voivat sairastua, esim. syöpään tai mielenterveysongelmiin. Eikä sitä voi nähdä ennalta.

Kerrohan, ap, miten mielestäsi esim. syöpäsairaan yksinhuoltajan lasten asiat pitäisi järjestää?

Vierailija
8/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs sitten pitäisi tehdä, jos voimat on loppu ja ei kykene huolehtimaan lapsistaan? Antaa olla vain, jättää ruokkimatta ja huolehtimatta? Vastuullistahan se on, jos silloin yrittää löytää muita tahoja lapsista huolehtimaan. Myös vanhemmat voivat sairastua, esim. syöpään tai mielenterveysongelmiin. Eikä sitä voi nähdä ennalta.

Kerrohan, ap, miten mielestäsi esim. syöpäsairaan yksinhuoltajan lasten asiat pitäisi järjestää?

Pitää osittain paikkansa. Mielenterveysongelmat alkavat yleensä jo nuoruudessa, harvemmin enää sitten, kun on jo oma perhe perustettuna.

Vierailija
9/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä asiat pitää tajuta ennakolta. Tyhjäpää-ämmiltä on tietysti mahdotonta tällaista perusvaatimusta odottaa.

No mulla esimerkiksi kuoli anoppi syöpään 59-vuotiaana, apella puhkesi dementia ja siskoni sairastui kahdesti syöpään. Kaiken päälle mursin onnettomuudessa selkäni ja mies sai potkut työpaikasta, jossa oli 31 vuotta.

En ihan osannut varautua tähän.

Toki lapsia on vain kaksi ja ostin hoitoapua, mutta ei kaikkeen pysty varautumaan.

Vierailija
10/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua olisi hävettänyt kaataa vielä omienkin lasten kasvatus äitini ja isäni tai appivanhempieni niskaan. Itse ne on hankittu, itse ne myös hoidetaan viimeiseen saakka. (Kahden lapsen äiti)

Vierailija
11/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai? Minusta se on viisasta vanhemmuutta tunnistaa kun omat voimavarat alkaa olla lopussa. Superväsyneenä sitä vaan äyskisi omalle lapselle, tai jotain vielä pahempaa, enkä sellaista kyllä hyväksy kenellekään lapselle.

Vierailija
12/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään luovutetaan niin helpolla, sekä av(i)oliiton että lastenhoidon suhteen. Kyllä muut hoitavat on monien motto.

Vierailija
13/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai? Minusta se on viisasta vanhemmuutta tunnistaa kun omat voimavarat alkaa olla lopussa. Superväsyneenä sitä vaan äyskisi omalle lapselle, tai jotain vielä pahempaa, enkä sellaista kyllä hyväksy kenellekään lapselle.

Viisainta on olla hankkimatta niitä lapsia ja mennä pitämään vaikka pyhäkoulua, jos on niin lapsirakas, että pitää välttämättä saada olla heidän kanssaan tekemisissä.

Vierailija
14/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät? 🤔

Vierailija
15/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä naurettavimpia ovat ne tekopyhät ihmiset, jotka moittivat sisarustaan siitä, että tämä on toimittanut lapsensa isovanhempiensa hoiviin, mutta syyllistyvät itsekin aikanaan siihen samaan.

Vierailija
16/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät sentään täysin heitteille jätä.

Vierailija
17/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät? 🤔

Siellä ja täällä, pitkin maailmaa. Mahdollisesti jopa ulkomaillakin.

Vierailija
18/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä lasten isät? 🤔

Eihän kato isien mitään tarvitse tehdä tai ottaa vastuuta.

Vierailija
19/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään luovutetaan niin helpolla, sekä av(i)oliiton että lastenhoidon suhteen. Kyllä muut hoitavat on monien motto.

Mä en tunne ketään, jolla olisi tuollainen motto tai toimisi tuolla tavalla.

Ehkä satut elämään sellaisessa kuplassa?

Vierailija
20/34 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ovat mutta monet naiset ihan oikeasti kuvittelee noin: että olin niin hyvä lasten kanssa että kyllä mä klaaraan tän homman vaikka olisi 10 lasta. No totuus on sitten se että tiukkaa tekee sen yhdenkin lapsosen kanssa.

Ah, tunnen todella hyvin ihmisen, joka oikeasti UNELMOI teininä 10 lapsesta. Nykyisin tiuskii ja äyskii kahdelle lapselleen, kun ”ei vaan jaksa”. Tunteella vaan reagoi kaikkeen, ja järkikulta ja realismi loistavat poissaolollaan.

Hoitaa sentään omat lapsensa, mutta tiedä sitten, miten traumatisoituvat, että olisiko oikeasti parempi, jos mummi tai joku muu hoitaisi heitä. Onneksi ei ehtinyt kymmentä synnyttää, ennen kuin tajusi, mitä vanhemmuus on. Olisi kamalaa olla hänen lapsi.