Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Junalippu VR:ltä, mitä en tajua?

Vierailija
26.11.2021 |

Osa vaihtoehdoista haluamallani päivällä harmaana eli ilm loppuunmyyty? Ja sitten toisena päivänä ovatkin valkoisena eli saatavilla! What? Kertokaa noviisille miten nuo paikat oikein menee ja myydään, nyt huijattu olo.
Ostamassa siis menolippua Helsinkiin ja muutaman tunnin matka.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonakin päivänä ovat myytyjä loppuun, jonakin toisena päivänä eivät. Oletko matkalla Porvoosta Helsinkiin?

Vierailija
2/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä et ymmärrä? Sitäkö, että juna on yksikkö, jossa on tietty määrä vaunuja, ja siksi rajallinen määrä istumapaikkoja. Jokainen yksikkö kulkee aikataulunsa mukaan, sen verran matkustajia mukanaan, kuin juuri siihen junaan on menossa. Siksi junassa joka kulkee tänään täytenä, voi huomenna olla paikkoja vielä jäljellä. Vai mitä minä en ymmärtänyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen entistä enemmän ulalla 🤔.

Katsoin lippua tietylle päivälle tiettyyn kellon aikaan ja oli harmaana eli eioota. Katsoin samalle ajankohdalle eli päivälle ja kys kellonajalle lippua toisena päivänä tuon ekan katsomiseni jälkeen ja kas, olikin valkoisena eli lippuja jäljellä.

??

Ap

Vierailija
4/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin lippua tietylle päivälle tiettyyn kellon aikaan ja oli harmaana eli eioota. Katsoin samalle ajankohdalle eli päivälle ja kys kellonajalle lippua toisena päivänä tuon ekan katsomiseni jälkeen ja kas, olikin valkoisena eli lippuja jäljellä.

??

Ap

Ko. paikka on vapautunut takaisin myyntiin tuossa välissä. 

Vierailija
5/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten ovat lisänneet yhden vaunun lisää junaan, jolloin paikkoja on taas myytävänä.

Vierailija
6/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Olen usein ostanut sen viimeisen ja surkeimman paikan eläinvaunusta, ja matkustanut sitten puolityhjässä vaunussa Ouluun asti...

Vierailija
7/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??

Ap[/quot

Pääasia, jos ymmärsit ostaa lipun siihen junaan mihin olit aikonut, saanut paikan, jotta pääset matkaan. Mysteeri auennee joskus, vaikka siinä muutaman tunnin matkan aikana.

Vierailija
8/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään ymmärrä. Olen usein ostanut sen viimeisen ja surkeimman paikan eläinvaunusta, ja matkustanut sitten puolityhjässä vaunussa Ouluun asti...

Mulle on kans käynyt noin lukemattomia kertoja, ei kai ne kaikki voi ravintolavaunussakaan olla.

Vierailija
9/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paikka näyttää varattua jos joku on varannut sen vaikka Riihimäki - Hämeenlinna -välille. Jos matkustat Helsinki - Oulu niin paikan pitää olla koko sen matkan tyhjä että voit sen varata.

Vierailija
10/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paikka näyttää varattua jos joku on varannut sen vaikka Riihimäki - Hämeenlinna -välille. Jos matkustat Helsinki - Oulu niin paikan pitää olla koko sen matkan tyhjä että voit sen varata.

Olisin varmasti siinä Riihimäen ja Hämeenlinnan välillä huomannut, jos vaunuun olisi tullut uutta väkeä...

Vierailija
11/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin varmasti siinä Riihimäen ja Hämeenlinnan välillä huomannut, jos vaunuun olisi tullut uutta väkeä...

Tuijotat muita maskustajia 24/7? Huvinsa kullakin. Enkä usko, että vaunussa olisi samat ihmiset koko matkaa, vaan kyllä ne vaihtelevat etenkin isoilla asemilla.

Vierailija
12/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeiselle viikolle on tilan tuntua.

Vierailija
13/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kannattaa tyhjentää selaimen välimuisti. Samoin matkan hinta voi nousta jos ei sitä tee kun vartailee.

Vierailija
14/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

VR:llä on nykyään sellainen käytäntö (koronan takia kai) että se avaa osan junista myyntiin vasta lähempänä lähtöpäivää (jos näyttää, että niille on tarvetta). Siksi nuo näkyvät harmaana. Ne eivät siis ole täynnä, mutta ne eivät myynnissä sillä hetkellä.

Vierailija
15/23 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??

Ap

Jos olivat päättäneet lisätä kalustoa? Esim joululiikenteestä jotkut junat loppuunmyyty mutta jos kysyntää on

Vierailija
16/23 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt haluamani päivä näyttää valkoista kaikille lähtökellonajoille, ei vain sille joka omassa tähtäimessäni...

🤔

Ap

Vierailija
17/23 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sen on väliä millä värillä joku on.

Jos saat lipun ostettia siihen junaan, ok. Jos et niin etsi toinen vuoro.

Vierailija
18/23 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa, se hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa

Vierailija
19/23 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme änisijöitä tämäkin ketju täynnä. Voisitte mennä itseenne ja vähän miettiä ennen kuin avaatte sen leipäläpenne että miten toisia ihmisiä puhutellaan.

Itse ainakin pidin tästä ketjusta todella paljon ihan vain sen takia että jos joskus tulee tarvetta matkustaa junalla ouluun niin nyt tiedän mikä pelin henki on vr:llä. Eli ketju on mielestäni hyvin informatiivinen.

Vierailija
20/23 |
28.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

??

Ap

Vr lisännyt junaan vaunuja. Ei ne ole aina saman mittaisia, vaunuja voi lisätä kun kysyntä ylittää tarjonnan. Tiedätkö, että juna kostuu veturista ja x määrästä vaunuja?