Miksi s-postiin vastaaminen on niin vaikeaa, vaikka vastausta on pyydetty?
Turhauttavaa. Toimitin liitteena s-postitse pyydettyja papereita ja pyysin kuittausta niiden perille tulosta. Ei ole vastausta kuulunut valtion virkamiehelta. Kauanko odotan, ennen kuin soitan tai kirjoitan uudelleen?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="24.02.2015 klo 12:12"]
Ei vieläkään vastausta, vaikka laitoin jo viestin perään. Mikä hitto siinä vastaamisessa on niin vaikeaa? Ap
[/quote]
Se, että nainen on pyytänyt sitä. Munaton mies ajattelee, että "Minuahan et saatanan ämmä pompottele". Tämä siellä taustalla, toki asian voi esittää loivemminkin. Et voi pyytää mieheltä mitään. Se ottaa sen käskyttämisenä ja sitähän ei mies siedä. Sitten se rankaisee sinua tuolla passiivis-aggressiivisella vastaamattomuudellä."Ähäkutti, en vahingossakaan vastaa" Ne saavat siitä jotakin tyydytystä. Saan samaa kohtelua aina, jos pyydän jotain.
Odottaisin pari työpäivää ja sen jälkeen uusi viesti perään, jossa kysyisin onko edellinen viesti tullut perille.
Nykyään sähköpostin vastaukset viivästyy monilta, koska postia vaan yksinkertaisesti tulee todella paljon..
Mikset laita vastaanottokuittauksen asetuksia päälle niin näkisit onko viestiä edes avattu. Niin ja ei ne virkamiehetkään päivystä 24/7 ympäri vuoden vaan lomailevat, pitävät rästivapaita, ovat koulutuksessa ja sairastavat kuten me muutkin. Jos on viikon flunssassa, niin sinä aikana posteja ei kukaan avaa.
Se nyt on ihan omaa tyhmyyttä, jos ei osaa laittaa viestin vastaanotto- tai viestin lukukuittausta päälle sähköposti-ohjelman asetuksista...
Monissa virastoissa ei protokollan mukaan saa lähetää vastauskuittauksia.
Jotkut ovat vaan täysin saamattomia ja välinpitämättömiä. Sellaisiin typeryksiin on vaikeaa suhtautua järkevästi ja ymmärtävästi. Oman mielenrauhan säilyttämiseksi on suotavaa, ettei sellaisten törppöjen kanssa tarvitse olla kovin usein tekemisissä.
Kuules nyt, en ikinä periaatteesta kuittaa viestejä (tuohon viestin automaattikuittaukseen tarvitsee myös minun painaa kyllä, mitä en siis tee). Sinun vastuullasi on toimittaa dokumentit minulle, et voi osallistaa minua tähän vastuuseen vaatimalla kuittausta. Terveisin lady virastosta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:48"]
Kuules nyt, en ikinä periaatteesta kuittaa viestejä (tuohon viestin automaattikuittaukseen tarvitsee myös minun painaa kyllä, mitä en siis tee). Sinun vastuullasi on toimittaa dokumentit minulle, et voi osallistaa minua tähän vastuuseen vaatimalla kuittausta. Terveisin lady virastosta.
[/quote]
Hallintolaissa hyvän hallinnon perusteisiin kyllä kuuluu kuittaus asiakkaan pyynnöstä...
En koskaan vastaa noihin lukukuittaussysteemeihin. Jos viesti vaatii muuten vastaamisen, niin tottakai vastaan mutta nuo typerät lukukuittaukset jää lähettämättä. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu mihin aikaan ja minä päivänä minä heidän viestiään luen.
En kuitenkaan ole virastossa töissä.
Mutta kun ihan sanallisesti pyysin, että saisinko kuittauksen perille tulosta, ettei jää epävarma olo. Asian kasittely ei etene ilman noita papereita ja jos niitä ei perille saa, ei asiaa kasitellakaan. Eli todellakin kiinnostaa, että ovat menneet perille. Hitto että jurppii. Ja huom! Olen itsekin valtion virkamies ja hemmetin tunnollinen, kuittaan aina tärkeät asiat, ei tarvitse edes pyytää. T. Ap
En ole ikinä reagoinut niin sanottuihin lukukuittauksiin, silloin harvoin kun olen niitä edes saanut. Lähettänyt en ole koskaan, ja nykyisin käyttämässäni sähköpostiohjelmassa ei taida edes olla sellaista ominaisuutta, ei ole kyllä väliksikään.
Jollain lukukuittauksella ei ole kovin paljon tekemistä sen kanssa, onko viesti luettu ja ymmärretty.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:53"]En koskaan vastaa noihin lukukuittaussysteemeihin. Jos viesti vaatii muuten vastaamisen, niin tottakai vastaan mutta nuo typerät lukukuittaukset jää lähettämättä. Mitä ihmettä se kenellekään kuuluu mihin aikaan ja minä päivänä minä heidän viestiään luen.
En kuitenkaan ole virastossa töissä.
[/quote]
En käytä minäkään, tuntuvat kyttäykseltä. T. Ap
Lukukuittausjutut taitaisi vaatia, että on saman järjestelmän piirissä.
Monesti miehet eivät jaksa/viitsi/ymmärrä vastata. Näin meillä ainakin IT-alalla. Monta kertaa saa kysellä perään. Hitto kun saa paapoa aikuisia ihmisiä päivästä ja vuodesta toiseen. ARG!
Lukukuittauksen voi ohittaa, joten siitä ei ole mitään hyötyä.
Okei, koska voin soittaa tai viestiä perään, etten ole ihan maanvaiva? Tiistaina laitoin viestin. Ei tässä muuta kuin koko tulevaisuuteen vaikuttava asia kyseessä, joten olisi tosiaan suotavaa saada mielenrauha... Mitään lomapaluuviestiä ei tullut ja muutenkin pitäisi olla kyllä ihan töissä paikalla. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:33"]
Mikset laita vastaanottokuittauksen asetuksia päälle niin näkisit onko viestiä edes avattu. Niin ja ei ne virkamiehetkään päivystä 24/7 ympäri vuoden vaan lomailevat, pitävät rästivapaita, ovat koulutuksessa ja sairastavat kuten me muutkin. Jos on viikon flunssassa, niin sinä aikana posteja ei kukaan avaa.
[/quote]
Lomalla/sairaana/koulutuksessa/.. on kohteliasta laittaa poissaoloilmoitus, josta ilmenee, koska on paikalla tai keneen ottaa sillä välin yhteyttä.
Ei vieläkään vastausta, vaikka laitoin jo viestin perään. Mikä hitto siinä vastaamisessa on niin vaikeaa? Ap