Kolmio ja kolme lasta, huonejärjestelyt?
Oon muuttamassa lapsineni pian vuokralle kolmioon, ero siis tulossa. Miten olette jakaneet huoneet tällaisessa tilanteessa? Nyt ajattelisin, että vanhin lapsista saisi oman huoneen ja kaksi nuorempaa jakaisi toisen makkarin, itse sitten varmaan yöpyisin olkkarissa, vuodesohva vai joku oma nurkkaus, jossa sänky? Vinkkejä?
Kommentit (19)
Minkä ikäiset lapset? Onko makkarit saman kokoisia? Itse laittaisin jonkun kerrossänky-tyylisen ratkaisun itselleni ja nuoremmille lapsille. Tai jos olohuone on iso niin sitten voisin laittaa itselle sinne sängyn ja tilanjakajalla vähän rajata...
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:48"]Kaikki poikia 5-11v
[/quote]
Niin ja toinen makkari on hitusen isompi. Menisköhän kaikki lapset samassa huoneessa?
Koululaiset samaan ja sinä 5v kanssa samaan
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:48"]
Kaikki poikia 5-11v
[/quote]
Tarviiko 11 v oman huoneen? Riippuen huoneiden koosta + miten pojat leikkii kimpassa niin tekisin jaon niin että majoittaisin kumpaakin huoneeseen 2 ihmistä. Tai jos kaikki leikkii kimpassa ja joku huoneista olisi sopiva niin miksipäs ei laittaa kaikki pojat samaan huoneeseen.
tilanjakajia + kerrossänkyjä hyödyntäen keksit varmasti hyvän ratkaisin perheellesi.
Minkä kokonen kolmio? Tunkisin varmaa vielä vuodeks tai kaheks samaa huoneeseen ja sen jälkeen vanhimmalle oma. Tai ehkä nyt jo oma..
Mikset muuta isompaan
Tee itsellesi oma huone, jaksat paremmin.
Millainen pohja asunnossa on? Olen nähnyt ratkaisuja, jossa vanhempien parivuode on sijoitettu ruokailutilaan ja eristetty hyllyillä ja verhoilla. Joka tapauksessa varmista, että koululaisilla on rauhallinen paikka tehdä läksyjä ja keskittyä omiin lukemisiin.
Lapsille toinen huone ja sinulle toinen, olkkari ja keittiö yhteistä tilaa. Lapsille kerrossänky+laatikkosänky alasängyn alle. Olkkariin pelipaikka, läksyt keittiöön ja leikit lastenhuoneeseen.
Riippuu myös asunnon pohasta, huoneiden koko vaikuttaa myös, sisarusten väliset suhteet yms, joten ei voi tarkaan vinkata täällä :)
Meillä on aikanaan niin iso olohuone, että sijoitin itseni sinne nukkumaan, ja lapset saivat makkarit sopuisuuden mukaan alkuun, sovittiin myös puolen vuoden jaksoista. Toimi hyvin.
Pojat samaan huoneeseen ja sulle makkari.
haluuko kukaan 11vuotiaan kaveri tulla kylään jos huone on täynnä pienenpiä? kyllä tuon ikäinen tarvitsisi jo omaa rauhaa. itse muuttaisin olohuoneeseen. ja lapsille omat huoneet pienemmät samaan ja isompi yksin.
Meillä on lastenhuoneessa kerrossänky ja yksi erillinen sänky, sitten on minun ja mieheni makuuhuone erikseen. Hyvin mahdutaan :)
Sulle toinen huone niin, että sinne mahtuu rauhallisempi kirjoituspöytänurkkaus läksyjen tekoa varten? Pojat kerrossänkyihin samaan huoneeseen ja se muutoin leikkitilaksi. Muut tilat luonnollisesti yhteisiä.
Alla ehdotettu on hyvä ratkaisu. Olohuoneen voi sisustaa niin, että osa leikeistä (mm. pelit) onnistuvat siellä, jolloin vaikkapa isoin kavereineen voi olla olohuoneessa ja pienemmät voivat leikkiä silloin makuuhuoneessa. Keittiö on mainio läksyjentekopaikka ja äidin makkarissa voi olla luku- tai työnurkkaus, jonne voi vetäytyä kun haluaa rauhassa lukea tai kuunnella musikkia tai piirtää tms.
Toki jos keittiö ei ole avonaista tilaa olohuoneen kanssa, voisi tarvittaessa tehdä niinkin, että olohuoneesta tulisi iso yhteinen huone pojille, ehkä jopa hyllyköillä jaettuna. Isommasta makkarista voisi silloin sisustaa olohuoneen. Ja pienemi makkari sinulle.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 16:18"]
Lapsille toinen huone ja sinulle toinen, olkkari ja keittiö yhteistä tilaa. Lapsille kerrossänky+laatikkosänky alasängyn alle. Olkkariin pelipaikka, läksyt keittiöön ja leikit lastenhuoneeseen.
[/quote]
Tarvitsisitte asunnon, jossa olisi 5 h (+ keittiö). Silloin olisi jokaiselle oma huone ja lisäksi olohuone.
Neliö ja 5 lasta. Ikähaarukka 15-3. Tyttöjä ja poikia. Ei tilankäyttöongelmaa, haasteita kylläkin.
Luulisin kolmion sopivan kolmilapsiselle perheelle aika hyvin, normimeininkiä?
Lasten iät? Tyttöjä vai poikia?