Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
vauvan ulkoinen kääntäminen masussa kokemuksia?
20.02.2015 |
Tällä viikolla raskausviikkoja ollessa 35 todettiin että vauva istuskelee perätilassa ja ensiviikolle rv 35+6 on varattu kääntö yritys. Onko kokemuksia, miten mennyt? Onko onnistunut, jos ei niin sektio? Mulla istukka edessä ja oon kuullut ettei edes voisi kääntää, en tietoa netistä tästä asiasta sen kummemmin löytänyt.
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 15:33"]
Sanoin vielä synnytyslaitoksella, että mikäli ammattilaiset kokevat että sektio olisi jostain syystä turvallisempi vaihtoehto, he saavat tehdä sektiopäätöksen puolestani. Halusin siis Mielummin synnyttää, mutta jos lääkäri\kätilö olisi suositellut sektiota, olisin siihen myös välittömästi suostunut. Itse en myöskään ymmärrä teitä, jotka olette niin kovasti sektion puolesta. Sekään ei ole aina turvallinen vaihtoehto. Kaikki raskaudet, synnytykset ja synnyttäjät erilaisia ja synnytys täytyy harkita tapauskohtaisesti.
Näin juuri. Ylipäätään kannattaa luottaa ammattilaisiin siellä sairaalassa. Aina on jotenkin väärin mennyt synnytys jonkun mielestä, vaikka tilanteet ovat niin erilaisia. En pitäisi sektiota ainoana vaihtoehtona perätilasynnytyksessä, mutta en myöskään syyllistäisi leikkauksen valinneita. Itse olen kuullut jälkikäteen paljon kommenttia siitä, etten ole synnyttänyt (synnytys meni hätäsektioon, ponnistusvaihe jäi pois, mutta avautumisvaihe koettu kokonaan).
[/quote]