Mikä ehkäisy 17v:lle?
Eli olisi ajankohtaista alkaa harkitsemaan ehkäisyä, saisinko vinkkejä täältä?
Kommentit (36)
Kortsu. Tai sit ihan perinteinen, että mies vetää ulos juuri ennen syöksyä :)
Ei olisi kyllä mitään syytä vielä noin nuoren pohtia tuollaisia asioita.
Minipillerit. Itse syönyt niitä 14 vuotiaasta asti. Paitsi kun aloimme yrittämään lasta ja nyt kun olen raskaana.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:54"]Kondomi. Itse aloitin pillerit sen ikäisenä ja on kaduttanut myöhemmin...
[/quote]
Mulla sama, ei ois pitänyt aloittaa...
E-pillereitä suosittelen, mutta hormonaalinen ehkäisy ei sovi kaikille, joten kondomi on myös hyvä vaihtoehto.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:57"]Ei olisi kyllä mitään syytä vielä noin nuoren pohtia tuollaisia asioita.
[/quote]
No mieluummin ehkäisyasioita, kuin :" teenkö abortin vai pidänkö lapsen? 17v"
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:57"]Ei olisi kyllä mitään syytä vielä noin nuoren pohtia tuollaisia asioita.
[/quote]
Siis elätkö eri maailmassa kuin minä...? Kyllä sitä aina on jengi 17v seksiä harrastanut, eikä siinä mitään väärää ole. 17 on ihan hyvä ikä aloittaa sukupuoli elämä. Oletko lesta/jehova tms.?
Halut pillereil lähtee. Uudel muijal on kierukka ja juma et käy kiimas jatkuvasti ;)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:01"]
Mikä kaduttaa pillerinsyöjiä? Avatkaa ny vähän
[/quote]
Se, että kun ne on kerran aloittanut, niin niistä on vaikea päästä enää eroon. Nuorempana en vielä miettinyt järjellä, että haluanko sekoittaa kehoni hormonivalmisteilla. Ei mulla ollut tarpeeksi tietoa asioista, aloitin vaan pillerit kun ne tuntui helpolta ratkaisulta. Nyt en pysty lopettamaan niiden syömistä kun kroppa menee ihan sekaisin. Ennen pillereiden syöntiä mulla ei ollut mitään ongelmaa menkkojen kanssa, mutta kun yritin lopettaa pillerit, niin menkat muuttui todella runsaiksi ja todella kivuliaiksi. (Mutta sentään tulivat suunnilleen silloin kuin pitikin...monillahan menkat saattaa jättää tulematta tai tulla ihan milloin sattuu, pillereiden lopettamisen jälkeen) Naama alkoi kukkia aivan kammottavasti. Kortsunkin käyttö tuntui ärsyttävältä, kun oli jo ehtinyt tottua olemaan ilman. Toivoin, etten olisi koskaan "tiennyt paremmasta" niin ei kortsun kanssa säätäminen tuntuisi hankalalta.
No mutta, tämä oli vain minun oma kokemus. Ymmärrän, että monille pillerit ovat hyvä vaihtoehto :) Kyllä ne minustakin tuntuivat helpoilta ja hyviltä aluksi. Ja onhan niissä hyvätkin puolensa.
Mieti ap vielä. Ehkäisystä huolimatta voit tulla raskaaksi ja sitten joudut olemaan paksuna 9kk, synnyttämään ja vielä sen jälkeen kasvattamaan lasta seuraavat 18 vuotta. Se on aika iso vastuu joten kannattaa tosissaan miettiä ennen kuin siihen ryhtyy. Lapsentekohommat kannattaa aloittaa vasta sitten kun lapsen saaminen sopii elämäntilanteeseen (eli on ainakin oma asunto, jonkinlainen toimeentulo ja koulutus sekä puoliso).
Jos sinulla on vakituinen luettava kumppani, niin neuvoisin käyttämään jotakin muuta kuin pelkkää kondomia. Kondomit voivat mennä rikki, voit unohtaa ostaa uusia ja kovassa huumassa sitä ei aina välitä ehkäisystä. Ainakin on olemassa kierukka, pillerit ja ehkäisyrengas. Se mikä ehkäisy kenellekin sopii on täysin yksilöllistä ja esim. pillereitä voi joutua kokeikemaan eri merkkejä ennen kuin sopiva löytyy.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 14:08"]Halut pillereil lähtee. Uudel muijal on kierukka ja juma et käy kiimas jatkuvasti ;)
[/quote]
Ei kyllä minulla, nytkin voisin harrastaa seksiä 3-5 kertaa päivässä (poikaystävä ei jaksa enempää) ja siihen päälle poikaystävän runkkaukset yms :D Parhaillaan olen ottanut poikaystävältä 5x poskeen putkeen kiimoissani, ja sekin oli vasta lämmittelyt. Voisin oikeasti olla vaikka koko päivän sängyssä ja vain tehdä kaikkia tuhmia asioita poikaystävälle.
Poikaystävä ei jaksais yhtä paljoa mitä minä, mutta minkä minä haluilleni voin :D Ensihuumastakaan ei ole enää kyse, koska toi on jaksanut kattella minua jo sellaiset 3v ja ihan perusarkea meillä nykyään on :)
Pillerit teki eka sen, etten enää kostunut niin nopeasti, mutta nyt se on jo korjaantunut entiselleen ja tyyliin vain valun kiimoissani, vähempikin riittäisi :'D
Joten joo, ei ne pillerit kaikilta haluja vie :D
t. 17v
Kondomi. Itse aloitin pillerit sen ikäisenä ja on kaduttanut myöhemmin...