Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Savuttomat joutuvat porukan ulkopuolelle, kun salaseura kokoontuu tupakkapaikalla

Vierailija
26.11.2021 |

Tämä on nähty niin kouluissa kuin työpaikoilla. Porukka jakaantuu tupakoimattomiin ja tupakoitsijoihin. Tupakoitsijoista tulee se oma jengi, joka sopii tupakkapaikalla asioista, joista ei muualla puhuta. Siksi minäkin olen jäänyt monesta jutusta ja juhlista ulkopuolelle, kun en ole niistä mitään kuullut.
Viimeisin oli työporukan pikkujoulut ja sitä ennen grillikauden päättäjäiset. Röökajat niissä on näyttänyt olevan, ei ne muutamat savuttomat. Tämä ilmiö on ollut kaikissa kouluissa ja työpaikoilla, joissa olen ollut. Polttajista tulee se oma tiivis kaveripiiri, johon muilla ei ole asiaa.
Jotkut savuttomat ovat jopa alkaneet polttamaan, että saa viettää aikaansa hauskassa jengissä ja monesti kaikki kokoontuukin tupakkapaikalla, jossa on parhaimmat jutut.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku pääsi palstalle 80-luvun alkupuolelta :D

Vierailija
22/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vaan rööki huuleen ja messiin jos noin harmittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne harvat jotka enää polttavat töissä tupakkaa käyvät itsekseen röökillä ,ihan hissun kissun. Tupakkaringit on jäänyt menneisyyteen.

Vierailija
24/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva polttaa nykyään, hävettää välillä töissä myöntää edes että polttaa.

Vierailija
25/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun meidän työpaikalla ei saa edes kysyä, polttaako vai ei. Vaikea tietää, kenen kanssa pitäs olla kaveri ja kenen ei. Voihan sitä yrittää tietysti somesta stalkkailla.

Vierailija
26/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tupakoijia on yksi tai kaksi, ei he hääppöstä salaseuraa pysty perustamaan.

Sairaanhoitajista varmaan 8 kymmenestä tupakoi

Vierailija
27/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumattakaan siitä, että tupakoijat saavat niiden kahvitaukojen lisäksi vielä viisi tai kuusi 10 minuutin mittaista tupakkataukoa joka päivä. Meilläkin se sama tupakkajengi käy joka tunti XX:50 h tupakalla. Sopivat Teamsissa tupakkatauon ja sitten 8:50, 9:50, 10:50, 11:50, 12:50, 13:50 ja 14:50 tapaavat tupakkakopilla. Siihen vielä lounas- ja kahvitauot päälle.

Vierailija
28/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei taida enää polttaa kukaan, että sellainen salaseura tällä kertaa.

Vierailija
29/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka nykyään polttaa? Meidän 80 hengen työpaikalla kaksi. Älytön salaseura.

No voihan sitä tupakoitsjakin olla polttamatta - työpaikallaan...

Vierailija
30/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin tupakoitsijat hengaa vain keskenään

Vierailija
31/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuota tapahtuu nykypäivänäkin esim yliopiston järjestöissä. Ei siinä tietenkään tahallisesti jätetä ketään ulkopuolelle mutta aika moni asia tulee keskusteltua/ideoitua tupakalla kun on illanviettoa tai bilettä. Viimeksi alkuvuonna 2020 näin tapahtui ennen koronaa kun olin vielä mukana toiminnassa.

Vierailija
32/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omissa yhteisöissä (työ ja kaveri) tupakoitsijat on vähemmistössä eli enemmän he "jäävät ulkopuolelle" jutuista.

Vierailija
33/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuota tapahtuu nykypäivänäkin esim yliopiston järjestöissä. Ei siinä tietenkään tahallisesti jätetä ketään ulkopuolelle mutta aika moni asia tulee keskusteltua/ideoitua tupakalla kun on illanviettoa tai bilettä. Viimeksi alkuvuonna 2020 näin tapahtui ennen koronaa kun olin vielä mukana toiminnassa.

Totta, itse olen tälläkin hetkellä mukana eräässä opiskelijajärjestössä ja kyllä tuota tapahtuu tänäkin päivänä, meillä on tupakoitsijat muodostaneet tavallaan oman "hallituksen" varsinaisen hallituksen sisällä, siinä mukana minä, pj ja pari muuta jotka keskustellaan ja ideoidaan paljon tupakalla.

Vierailija
34/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sikarikerho :D 

Vierailija
35/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän "tupakkajengissä" on aina ollut savuttomiakin mukana.

Vierailija
36/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumattakaan siitä, että tupakoijat saavat niiden kahvitaukojen lisäksi vielä viisi tai kuusi 10 minuutin mittaista tupakkataukoa joka päivä. Meilläkin se sama tupakkajengi käy joka tunti XX:50 h tupakalla. Sopivat Teamsissa tupakkatauon ja sitten 8:50, 9:50, 10:50, 11:50, 12:50, 13:50 ja 14:50 tapaavat tupakkakopilla. Siihen vielä lounas- ja kahvitauot päälle.

Lisään vielä, että meillä on kellokorttisysteemi, mutta tupakalle ei tarvitse kirjautua ulos. Sen sijaan jos haluan käydä kahvitauon aikana tankkaamassa auton niin pitää kirjautua ulos.

Vierailija
37/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnostaisi kessuttelijoiden bileisiin edes lähteä.

Vierailija
38/41 |
26.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka muka nykyään polttaa? Meidän 80 hengen työpaikalla kaksi. Älytön salaseura.

No voihan sitä tupakoitsjakin olla polttamatta - työpaikallaan...

Ai huono juttu tuokin  että ovat vai mitä oikein alapeukutit ?

Kun ei koskaan polta työpaikallaan niin sekin vähentää jo itseltä savuttelua aika paljon.

Jos taas vapaa-aikanani poltan joskus omissa oloissani, niin se ei ainakaan sinulle kuulu,näy, eikä tuoksu.

Tuomaroi sinä vaan jossain muualla. 

Vierailija
39/41 |
27.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa, että tupakoitsijat veti tervaämpärin nenäänsä ja pahasti tästä aloituksesta.

Loukkaannuitteko? Tupakoimaton kokee asian näin. Jos menee porukkaan, tukehtuu savupilveen.

Meilläkin on mielipide asiaan.

Vierailija
40/41 |
29.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on väki jakaantunut näin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän