Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 41v jo alkaa vaihdevuodet?

Vierailija
20.02.2015 |

Kuukautiset 4 päivää myöhässä,jatkuvasti hikoiluttaa. Öisin valvotuttaa. Onko kenelläkään alkanut näin nuorena vaihdevuodet?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:20"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:18"]

Tarviiko sitä hormonihoitoa siinä tapauksessa jos ei välitä vaikka vaihdevuodet alkaa. Ei kyl ihan kovin moni enää yli 40v lasta tee? Ja älkää nyt loukkaantuko ketkä olette tehneet lapsen yli 40v, en sanonut sitä millään tavalla pahalla vaan puhtaasta mielenkiinnosta

[/quote]

Ajattelin jos se hormoonihoito auttaisi tuohon hikoiluun, mielialan vaihteluihin yms.

[/quote]

Aaivan :) kiitos vastauksesta 

Vierailija
22/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen samanikäinen ja just kuopusta lähden kohta synnyttämään. Mun äidillä ja tädillä alkoi vaihdevuosioireet joskus 50-vuotiaina. Mutta tutuissa on mullakin yksi, jolla todettiin vähän yli 35-vuotiaana vaihdevuodet että mahdollistahan se on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtuuko sun peräsuoli sukkahousuihin. Meisän naudat lahoo tosi ajoissa. Ei kannattaisi lomailla siellä turkissa jatkuvasti.

Vierailija
24/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:00"]Mä oon just täytän 35 ja vaihdevuodet ollu jo parivuotta. Menkkoja tulee enään ehkä 4 kertaa vuodessa. Hikoilua, ailahtelua, lihominen, lääkäri totesi parivuotta sitten nää vaihdevuodet.
[/quote]

Kyllä tuo kuulostaa enemmän kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Etkä olisi eka etkä vika nainen jolla lääkärit sekoittaa nämä keskenään.

Vierailija
25/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusterve nainen ei tarvitse mitään hormonikorvaushoitoa jos oireet ei muutu elämää häiritseviksi. Eli jos ei nuku, hikoaa ämpärikaupalla, tulee osteoporoosi ja masentaa ym ym niin sitten tarvitaan hoitoa.

Paitsi kaikille esim. minulle ei hormonikorvaushoitoa suositella kun on veren hyytymishäriö ja tulppariski joten toivottavasti oireet eivät ole pahoja...vaihdevuosia odotellessa.

Vierailija
26/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:00"]Mä oon just täytän 35 ja vaihdevuodet ollu jo parivuotta. Menkkoja tulee enään ehkä 4 kertaa vuodessa. Hikoilua, ailahtelua, lihominen, lääkäri totesi parivuotta sitten nää vaihdevuodet.
[/quote]

Kyllä tuo kuulostaa enemmän kilpirauhasen vajaatoiminnan oireita. Etkä olisi eka etkä vika nainen jolla lääkärit sekoittaa nämä keskenään.
[/quote]

Siis jos on varsinkin yöhikoilua niin se voi vahvasti liittyä kilpirauhasen vajikseen.

Vierailija
27/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:18"]

Tarviiko sitä hormonihoitoa siinä tapauksessa jos ei välitä vaikka vaihdevuodet alkaa. Ei kyl ihan kovin moni enää yli 40v lasta tee? Ja älkää nyt loukkaantuko ketkä olette tehneet lapsen yli 40v, en sanonut sitä millään tavalla pahalla vaan puhtaasta mielenkiinnosta

[/quote]

Kyllä jokainen nainen tarvitsee hoitoa vaihdevuosiin!! Nykyisin jopa miehillä on tämä sairaus!

Vierailija
28/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan perinnöllistä. Äitini kertoi yhdestä tutusta jonka vaihdevuodet alkoivat jo 35 vuotiaana ja tämä vanhenikin silmissä.

Vierailija
29/29 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:51"]Voi alkaa, tai voi olla ennakko-oireita, joita voi olla kymmenenkin vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Mulla on alkanut tietyt ennakko-oireet (ei vaihdevuodet vielä) jo pari vuotta sitten enkä ole vielä täyttänyt 40.[/quote]

Millaisia oireita sinulla on?

[/quote]

Yöhikoilua ennen menkkoja, pitkä kuukautiskierto lyhentynyt normaalimmaksi (ja epäsäännöllinen kierto säännöllistynyt, en tiedä liittyykö asiaan), välillä saattaa tulla todella lyhyitäkin kiertoja kun ennen tuli ajoittain todella pitkiä, kuukautisissa muutoksia (pari ekaa päivää todella runsaat, paljon enemmän hyytymiä) jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi