Ihmiset ovat julmia
Miksi ihmiset ovat nykyään niin tympeitä toisillee ja katsovat vihaisesti, kun kävelevät ohi. Saatana.. Oleteeko te tälläisiä ihmisiä. Miksei enää edes hymyä suoda.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:30"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 10:15"]
Kerran olin kävelemässä kadulla ihan normaalista(Olen ihan perus komea mies) ja jotkut tytöt kulkivat ohitseni ja tyrskähtivät nauruun. Miksi ihmisille pitää aiheuttaa mielipahaa.
[/quote]
Veikkaanpa että jokut tytöistä taisi tykätä ulkomuodostasi ja osoitti sen eleillään muille. Siksi nauroivat. Tytöt ei aina naura pilkatakseen.
[/quote]
Varsinkin keväällä ja kesällä olen huomannut, että kun vastaan kävelee hyvännäköinen tyyppi niin alkaa hymyilyttää ihan mahdottomasti (ja suomalaiseen tapaan yritän hillitä ilmeen siihen asti että pääsen ohitse, sitten voi hieman nauraa omalle reaktiolleen ja miettiä että "olipas ihanan näköinen"). Myös söpöt koirat aiheuttavat tällaisen reaktion, mutta niitä voi ihan vapaasti katsoa hymyillen koska ei ole virhetulkinnan riskiä.
Maahan syljeskely on se, mitä mä en ymmärrä. Onko sillä jokin sosiaalinen merkitys, vai onko kyse vain siitä että pakko sylkäistä limat kurkusta ulos. Ikävää se on joka tapauksessa, eikö se vastaantuleva vois sylkäistä sitten, kun on mennyt ohi vai onko kyseessä jonkinasteinen ääneensanomaton viesti "hyi saatana kun olet vastenmielisen näköinen"? Ja kyllä, joskus kuulen myös tuota "hyi saatanaa" mutta enemmän sellainen kertoo sanojasta kuin kohteesta.
Ihminen on kaikkein julmin otus mitä maa päällään kantaa. Kaikkein pahimmin meidän takiamme saavat kuitenkin kärsiä toiset eläinlajit, vaikka omiammekin tietenkin kidutamme niin paljon kuin kehtaamme. Ainahan tarinassa pitää olla pahis ja maapallon historiassa se on ihminen. Onneksi näyttää siltä, että lajimme on hiljalleen tuhoamassa oman elinympäristönsä, eikä enää kauaa tällä planeetalla kekkuloi. Kun olemme tuhonneet itsemme pistävät torakat, krokotiilit ja muut selviytyjät kunnon bileet pystyyn ja luonnon tasapaino palautuu sellaiseksi kun se oli tarkoitettu. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Et vaikuta itsekään mitenkään erityisen hymyilevältä ihmiseltä. :)
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 12:53"]Et vaikuta itsekään mitenkään erityisen hymyilevältä ihmiseltä. :)
[/quote]
Olin ennen todella positiivinen ja yritin olla jokaiselle ystävällinen ja tarjota apua, mutta kun saa osakseen vain vittuuntuneita katseita ja mulkaisuja, niin eihän tässä enää kukaan jaksa pysyä aurinkoisena -aloittaja
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:53"]
Miksi ihmiset ovat nykyään niin tympeitä toisillee ja katsovat vihaisesti, kun kävelevät ohi. Saatana.. Oleteeko te tälläisiä ihmisiä. Miksei enää edes hymyä suoda.
[/quote]
No tässä maassa (eikä esim. Ruotsissa) ei vain ole tapana hymyillä tuntemattomille :D
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:53"]
[/quote]
No tässä maassa (eikä esim. Ruotsissa) ei vain ole tapana hymyillä tuntemattomille :D
[/quote]
Nimenomaa. Mulla on muuta mielessä ku randomeille hymyily.
Olen aina miettinyt miksi suomalaiset ovat niin tylyjä toisilleen. Jos jokainen koittaisi edes vähän olla mukavampi tuntemattomille ihmisille jotka tulevat juttelemaan, eikä vain katsoisi että "mikä tuotakin riivaa" niin Suomi olisi niin paljon parempi paikka asua.
Muistan juuri tästä tapauksen kun olin matkustamassa junalla toiselle paikkakunnalle, niin viereeni istui mies joka vaikutti ihan mukavalta ja kun kysyin häneltä pari kysymystä esim. Mihin olet matkalla tms. Mies vain tuhahti "Ole nyt jo saatana hiljaa huora" ja poistui paikalta. Olisihan hän voinut ystävällisemminkin sanoa ettei juttuseura kiinnosta.
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 09:53"] Miksi ihmiset ovat nykyään niin tympeitä toisillee ja katsovat vihaisesti, kun kävelevät ohi. Saatana.. Oleteeko te tälläisiä ihmisiä. Miksei enää edes hymyä suoda. [/quote] No tässä maassa (eikä esim. Ruotsissa) ei vain ole tapana hymyillä tuntemattomille :D [/quote] Nimenomaa. Mulla on muuta mielessä ku randomeille hymyily.
[/quote]
Kaikissa Pohjoismaissa taitaa olla sama ajattelutapa että sellaisen henkilön täytyy olla hullu joka hymyilee ilman selvää syytä, tai alkaa juttelemaan vaikka jossain bussissa tuntemattomille
Tuttua maahanmuuttajaa pelottaa, kun suomalaiset esim. bussissa väläyttävät hänelle pahaenteisiä vihahymyjä. Että odotapa vain, kohta se alkaa. Kylmäävää.
Miksette voi pitää naamaanne peruslukemilla?
Just näin! Harvinaisen hyvä & realistinen kuvaus ihmisestä. Valitettavaa, mutta totta.
Minä olin ennen hymyilevä ja positiivinen. Sain tylyä kohtelua osakseni. Minua haukuttiin huoraksi, yksinkertaiseksi ja jopa, että elämäni on ollut helppoa, kun noin hymyilyttää jne. Olen lopettanut hymyily ja en mene juttelee kenellekään. Työpaikassakin alettiin kiusaamaan iloisuuteni vuoksi. Elämäni on ollut vaikeaa ja yritin olla iloinen ja nauttia pienistä asioista.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:40"][quote author="Vierailija" time="07.03.2015 klo 22:15"] Suomi on vain niin itsekkäitä ihmisiä täynnä. [/quote] Mitä vikaa itsekkyydessä on? Ei se sulje mitenkään pois esimerkiksi kohteliaisuutta. [/quote] No jos näet mummon makaamassa tiellä ja sinulla on vaikka kiire kotiin ja olet väsynyt. Ei kukaan suomalaisista jää auttamaan ehkä juuri ja juuri 1/1000000. Esim. Se uutinen missä mummo oli vaellellut pitkin kaupunkia eikä kukaan katsonut sitä oudoksi vaikka oli yöpaitaisillaan. Olisi kyllä kohteliasta auttaa tälläisissä tilanteissa! Ja muutenkin ei suomalaiset yleensä auta muita, jos eivät hyödy siitä jotenkin itse
[/quote]
Kyllä ihmisistä hyvääkin löytyy.. Uskoisin että reilusti suurempi osa kuin yksi miljoonasta löytää pelastajan itsestään tosi tilanteessa.. En itse välttämättä humalaista kaatuilijaa lähde pelastamaan jos se näyttää siltä että tekee sitä muutenkin jatkuvasti, menetettu tapaus. exsän kanssa on kaksi mummoa pelastettu..
Toinen oli kävellessään kaatunut eikä enää päässyt ylös, apua mentiin antamaan vaikkei se mitään ehtinyt pyytääkään. Toinen oli mummo hangessa perjantaina kahdelta yöllä, ajettiin ohi ja vietiin kaveri kotiin, siellä pihalla sitten muut kertoivat huomanneensa möykyn ojan pohjalla. Pakko sinne oli ajaa takaisin ihmettelemään. Siellä se mummo kylmissään oli jostain syystä, otettiin kyytiin ja ajeltiin vähän matkaa jotta löydettäisiin mummolle koti. Hetken aikaa juteltuamme totesimme, että se on varmaan näitä muistinsa menettäneitä. soitettiin mummolle poliisikyyti kun eivät ampulanssia viitsineet lähettää, mummo pääsi turvaan ja seuraavalla viikolla tuli kiitos hänen lapsiltaan. oli tosiaan karannut kotoaan yön pimeyteen kesävaatteissa..
Hyvä mieli tuli näistä.. todellakin vaivan arvoista..