Vinkatkaa hyvä sushi-buffet Helsingin
keskustasta. Kiitos vastaajille jo etukäteen. Huomenna olisin menossa.
Kommentit (56)
Te jotka ehdotatte jotain kinkkiraflojen kuivia buffetteja, ette ole selkeesti oikeasti hyvää sushia syönytkään...
Vierailija kirjoitti:
Tero
19.02.2015 klo 23:31
Jos se kala on ongelma, niin esim. Fukussa nämä on ihan perinteisiä susheja, joissa ei ole kalaa tai sitten kala on marinoitua tai muuten säilöttyä:
Corn mayo
Wakame salad
Chicken shitake mushroom
Kimchi
Kani mayo
Avocado
Ebi
Tamago
Beef tataki
Suzuki
Kanikama
Mongo Ika
Inari
Shime Saba
Tako
SepiaSushi on RAAKAA KALAA!
Varmaankin provo, mutta sushi noin nimenä viittaa etikkaiseen riisiin, ei kalaan.
Tuossa listassa on mm. makrillia, mustekalaa ja rapua. Lienevätkö sitten säilykettä?
Ai muulloin kun buffetissa kala on tuoreesti pyydettyä mutta buffetissa ei (?)
Tullut pari kertaa käytyä Töölössä Hokkaido -sushiravintolassa. Kiva ja helppo paikka. Erityisen helppoa päästä sinne kos hyvien yhteyksien varrella. "Wasabi" ei mitään hyvää mutta eipä se ole missään muuallakaan. Ei sentään pahinta limaa mitä oon nähnyt vaan ihan oo koo. Erilaisia biittejä ihan valtaisa valikoima. Menee hyvä tovi ennen kuin saa päätettyä millä lautasensa täyttää. Vekkuli ajatus tehdä myös suomalaishenkisiä biittejä, kuten pekoniin käärittyjä tai lihasiivulla koristeltuja :-) Ei ihan oikeaoppisinta mutta toimii vaihteeksi ihan kivasti. Misosoppa löytyy sekä pari aasialaista soossia niille jotka haluavat muutakin ruokaa. Jälkiruoaksi kakkua ym. Suosittelen kokeilemaan!
Vierailija kirjoitti:
Tokyo 55, osoite Runeberginkatu 55. Paras sushibuffa Helsingissä mielestäni!
+1
Vierailija kirjoitti:
Yhden kerran olen erehtynyt syömään sushia buffasta ja sen seurauksena vietin illan ja yön vessassa.
Sama kokemus mulla, koin elämäni pahimman ruokamyrkytyksen.
Yamato Iso-Roobertinkadulla on ajankohtainen edelleen.
Ainakin keravan fuku oli ihana, joten sen perusteella uskaltaisin kokeilla keskustan vastaavaakin.
Tero kirjoitti:
Jos se kala on ongelma, niin esim. Fukussa nämä on ihan perinteisiä susheja, joissa ei ole kalaa tai sitten kala on marinoitua tai muuten säilöttyä:
Corn mayo
Wakame salad
Chicken shitake mushroom
Kimchi
Kani mayo
Avocado
Ebi
Tamago
Beef tataki
Suzuki
Kanikama
Mongo Ika
Inari
Shime Saba
Tako
Sepia
Onko noita kaikkia lajeja buffassa?
Mm. makrilli (Shime Saba) ja suzuki kun on melko hinnakkaita raaka-aineita...
En kyllä itse söisi kuin kuutta-seitsemää perinteisempää lajia noista, mutta jos niitä on oikeasti buffassa, olen kiinnostunut. (Ebi, Tamago, suzuki, Mongo Ika, inari, Shimesaba, Tako - loput joko outoja tai ei muuten maistu, kuten esim. Kanikama/surimi)
Vierailija kirjoitti:
Yamato Iso-Roobertinkadulla on ajankohtainen edelleen.
Onko putkiremontti valmistunut? Oli alkuvuodesta ainakin kiinni.
Yamato Iso Roballa, pieni ja vaatimaton, mutta ruoka on hyvää.
Ravintola Makuja: http://ravintolamakuja.fi/
Hyvä valinta jos haluaa mahdollisimman terveellisen ja lisäaineettoman sushin. Valikoimasta löytyy niin luomu- kuin vegaanivaihtoehdotkin.
Kappas taas google paiskasi mut takaisin AVlle.
Onko kukaan testannut vielä Rice Gardenia, kalliossa? Mielipiteitä?