Tupperimyyjä ei toimittanut tuotteita sovittuun päivämäärään mennessä
Eikä ole asiasta ilmoittanut. Emäntä oli kysellyt tuotteiden perään, kuulema ens viikolla tulee. Mitäs tämä tämmöinen on, että etukäteen maksetaan kahta viikkoa aiemmin (ostin usealla kympillä) ja sitten tuotteita ei toimitetakaan sovitusti??? Ei edes ollut mitään syytä sanonut. Yritin itse soittaa äsken (olin siis vieraana ko kutsuilla), ei vastaa puhelimeen.
On nimittäin varma juttu, että tulen perumaan kaupat. Ja haluan rahat käteisellä heti takaisin. Ne maksamani tuotteet eivät olleet niin tärkeitä, tuo rahasumma, luottamus jne. olivat paljon tärkeimpiä.
Asia olisi ok, jos myyjä olisi ilmoittanut että viivästyy, ja mielellään kertonyt syyn. Mutta aika typerää laittaa maksavat asiakkaat kyselemään tuotteidensa perään. Ja muutenkin, monissa muissa suoramyynti jutuissa tuotteet maksetaan jälkikäteen. Meni luottamus niin myyjään kuin koko tupperiin.
Kommentit (18)
On epätavallista käytöstä hieman kyseiseltä myyjältä että on pyytänyt maksun jo 2vk ennen tuotteiden saapumista. Mutta hän on vain yksi myyjä, ei ole yleinen sääntö tuo. Olisi siis ystävällistä ettet koko konseptia syytä siitä että yksi työntekijä sooloilee. Mutta on kyllä aivan normaalia että tuote maksetaan ennen toimitusta, lähes kaikessa kotimyynnissä näin.
Itse pyydän maksun noin 2pv ennen ARVIOITUA toimitusta. Ja se on todella vain arvio, lomakkeessakin ihan lukee että tuote on noudettavissa AIKAISINTAAN kyseisenä päivänä.
Mutta jos ei ala tuotteet tulla, ota yhteyttä ylemmälle taholle Tupperwareen. Voihan se olla että kyseinen myyjä olikin joku vastuuton tapaus tai huijari, aina sillointällöin jonnekin työhön erehdyksessä otetaan epäkelpo yksilö. Mutta koko Tupperwaren vika se ei ole, ei meitä ohjeisteta niin toimimaan.
Kyllähän sitä nyt viivästymisiä saattaa tulla maksuissa, toimituksessa yms.
Sua taitaa nyt harmittaa, kun menit ostamaan kallista muovia, kun edullisempaa ois saanut kaupasta samaan käyttötarkoitukseen. Ei kannata osallistua tommosiin kotikutsuihin.
Tämä asia on nyt selvä. Kiitos tästä informaatiosta. Nyt minäkin tiedän. Mitä kaikkea teenkään tällä tiedolla.
Nyt kun oikeasti ajattelen, miten typerää oli laittaa monta kymppiä tuotteisiin, jotka saan vasta kahden viikon päästä maksusta. Ja siis tässä tapauksessa menee yli kahden viikon, itse asiassa yli kolmen viikon.
Olikohan se huijari vai näinkö oikeasti tupperi toimii? ap
2, ajattelin, jos täällä olisi joku tupperi myyjä joka vastaisi jotain tähän. Tai joku "tiimivastaava" vai mitä ne nyt onkaan. Tai joku jolla samoja kokemuksia..
ap
Tupperi on yksi luotettavimmista tämän tyyppisistä puljuista. Ihan turhaan yleistät nyt yksittäisen kokemuksen perusteella.
Myyjälle on voinut sattua inhimillinen unohdus tai jotain muuta on sattunut. Oletko kaikissa asioissa yhtä jyrkkä?
Itse en tilaa tuotteita jokaisen tilauksen jälkeen. Esim jos pidän 'esittelyn' maanantaina niin tilaan vasta vklp koska käyn myös ti ke to pe esittelyillä ja näin saan isomman tilauksen menemään. Otan rahat ennakkoon koska en halua että joku sun kaltainen tyyppi ei saa tavaroita tiettynä päivänä ja sitten peruuttaa koko tilauksen.
Terv tupperin myyjä
Myyjä oli kirjoittanut siihen maksulappuun päivämäärän milloin tuotteet ovat noudettavissa emännän luota. No eipä olleet kun kysyin emännältä.
ap
Minä en ole tuppereihin sekaantunut, mitä nyt anoppi niitä joskus raahaa meille.
Ystäväni on esittelijänä ja kertoili kun eräskin emäntä oli tuhlannut osan tilaajien rahoista eikä pystynytkään tilittämään summaa esittelijälle! Tällöin ei luonnollisesti toimiteta tavaroitakaan.
Että se syy tietysti voi olla muuallakin kun esittelijässä.
Nimenomaan tämän ESITTELIJÄN eli myyjän tilille laitoin rahat. En antanut niitä emännälle. Myyjä oli kirjoittanut siihen lappuun missä tilinumero ym että TUOTTEET ON NOUDETTAVISSA X.X. EMÄNTÄSI LUOTA. Tuo päivämäärä oli ja meni. Ja muutenkin maksupäivä oli jo kaksi viikkoa. En voinut kuvitellakaan, että joutuisin vielä pitempään odottamaan. Ja kun ei myyjä eli tämä esittelijä ole edes ollut missään yhteydessä. Ja sille joka sanoi että unohtaa. EIHÄN HÄN VOI UNOHTAA MAKSAVIEN ASIAKKAIDEN TILAUKSIA /TUOTTEITA! !
Annoin vain vaihtoehdon, aloituksessa ei käynyt ilmi kenen tilille rahat oli maksettu. Tapoja on ilmeisesti monia ja tupperimyyjiä.
Sanasta sanaan lapussa lukee näin: "Tilaamasi tuotteet ovat noudettavissa emäntäsi/isäntäsi luota: ---".
Ei siis ole mitään mainintaa "aikaisintaan". Ja ihan on Tupperwaren lappunen.
Ja kyllä, kyllä harmittaa että menin ostamaan "kallista muovia". Ostotapahtuma on muutakin kuin rahan ja tuotteen vaihtoa. Tunnetta, mielikuvaa ym. Tilasin, koska oli mukava ilta kutsuilla, se tunne ja luottamus jne. Kaikki nämä pyyhkäistiin pois hetkessä, kun ei tuotteita toimitettukaan siihen päivämäärään mennessä minkä myyjä oli lappuun kirjoittanut. Ja pointti siis se, ettei hän ILMOITTANUT MITÄÄN. Eli toisin sanoen, jos myyjältä olisi tullut esim viesti, että "Hei! Valitettavasti tuotteiden toimitus myöhästyy hieman, emäntäsi ottaa yhteyttä kun olen saanut toimitettua tuotteet. Pahoittelen viivästystä. T. XX". Olisi tilanne eri. Mutta ei mitään ilmoitusta. Olen yrittänyt soittaa myyjälle muutaman kerran, ei vastaa. Tuli ihan huijattu olo.
Ja tämän viivästyksen takia aloin miettiä myös sitä, että maksoin tuotteet tasan kaksi viikkoa aiemmin ennen tuota toimituspäivää (joka ei edes sitten toteutunut). Että onkohan tuo edes ihan laillista? Lapussa siis lukee "Maksettava viimeistään: xx.xx." En aiemmin kiinnittänyt tuohon huomiota, että maksun ja toimituksen välillä kaksi viikkoa.
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:36"]Olen entinen Tupperware-myyjä. Minusta olet nyt suutahtanut hieman turhasta... Tilaukset voivat joskus viipyä, koska on voinut käydä joku inhimillinen moka. Myyjä siis tilaa tuotteet tukusta. Hän hakee ne itse sieltä tukusta mahd. pian, mutta joskus esim. joku tuote voi olla loppunut tukusta. Ja itse myyjänä en ainakaan maksanut itse koskaan tilaustani tukkuun, jos en ollut vielä saanut emännältä rahoja. Muuten olisi voinut jäädä joskus rahat saamatta (emäntiäkin voi olla epärehellisiä). Ja tosiaan siis jos vieraat eivät maksa ajoissa emännälle (sinä maksoit myyjälle suoraan, mikä ei ole yleistä) niin eivät ne tuotteet tule niin äkkiä.
Tietääkseni tuotteita ei voi palauttaa, jos siis niissä ei ole jotain vikaa. Vaihtaa voi aina, vaikka vuosien päästä, jos joku vika ilmenee. Mutta ostopäätös on sitova.
[/quote]
Höpö, höpö! Lain mukaan kotimyyntikauppa on purettavissa.
Ap, laiya myyjälle viesti, että jos ei hänestä ala kuulua, teet rikosilmoituksen. Tiedän yjden myyjäm Vantaalta, joka ei ikinä toimittanut tuotteita asiakkaille.
Suurostaja on suuttunut. Istu alas ja hengitä.
Jos sua on alkanut kaduttaa tai haluat muuten vaan rahat takaisin kun ostit laukun/kengät johon ei olisi ollut varaa niin voit toki perua kaupan. Koita nyt kuitenkin ymmärtää että ihmiset tätä hommaa tekee. Virheitä, myöhästymisiä sattuu ja logistiikka on mitä on...
Todella kummallista että myyjänä toiminut ihminen ei tiedä edustamansa yhtiön toimintatapoja. Viittaan tällä henkilöön joka väitti ettei voi perua. Kyllä voi, koska kyse on kotimyynnistä.
Mikäli perut, tuotteet jää esittelijälle, hän ei voi palauttaa niitä tukkuun.
En ole myyjä, olen ostaja.
Kyllä sinullakin on ongelmat. Not.
Olen entinen Tupperware-myyjä. Minusta olet nyt suutahtanut hieman turhasta... Tilaukset voivat joskus viipyä, koska on voinut käydä joku inhimillinen moka. Myyjä siis tilaa tuotteet tukusta. Hän hakee ne itse sieltä tukusta mahd. pian, mutta joskus esim. joku tuote voi olla loppunut tukusta. Ja itse myyjänä en ainakaan maksanut itse koskaan tilaustani tukkuun, jos en ollut vielä saanut emännältä rahoja. Muuten olisi voinut jäädä joskus rahat saamatta (emäntiäkin voi olla epärehellisiä). Ja tosiaan siis jos vieraat eivät maksa ajoissa emännälle (sinä maksoit myyjälle suoraan, mikä ei ole yleistä) niin eivät ne tuotteet tule niin äkkiä.
Tietääkseni tuotteita ei voi palauttaa, jos siis niissä ei ole jotain vikaa. Vaihtaa voi aina, vaikka vuosien päästä, jos joku vika ilmenee. Mutta ostopäätös on sitova.
Kahdesti olen tilannut. Molemmilla kerroilla maksanut myyjien tileille. Ehkä aiemmin ennen verkkopankkia maksettiin emännälle.
Tottakai on palautus oikeus. Löytyy ihan kaavake sitä varten Tupperin sivuilta.
Tässä ongelma on se, ettei myyjästä ole kuulunut mitään. Ts ei ole ilmoittanut viivästyksestä.