Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelemaan ulkomaille ja siitä töihin

Vierailija
19.02.2015 |

Tiedättekö mitään ulkomailla suoritettavaa suht lyhyttä koulutusta? Minua tavallaan kiinnostaisi myös asua kyseisessä maassa ja etsiä töitä just koulutuksen aikana niin olisi vähän varmemmalla pohjalla uudessa paikkaa. Ja sitten voisi joko jatkaa hantti hommissa tai etsiä koulutusta vastaavaa työtä. En ole kiinnostunut mistään "akateemisesta" vaan olen aika duunariluonteinen eikä myöskään kärsivällisyyteni kestä pitkiä koulutuksia. Toki tähän voi muutenvain ehdottaa kaikkia aloja mihin tietää olevan lyhyt koulutus. Olen 23 eikä minulla oikein ole suuntaa elämässä tällä hetkellä ja haluasin kokeilla jotain uutta.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:22"]

No tässä vaihtoehto.

oletan, että osaat edes jonkun verran englantia? Mene siis asumaan ja töitä tekemään vaikka kahvilaan englantiin , opettele kieltä käytännössä, lue ja opiskele, juttele! . Jahka tunnet ja uskallat  kieltä käyttää opiskele esim tefl, tesol (tää saatto olla kyllä vain enkuille?) tai paras ; CELTA training. - googlaa. Kaikki tähtäävät siis englannin opettamiseen ulkomaalaisille. Nuo on suht lyhyitä mutta myös vaativia. Celtan voi tehdä myös Prahassa (halvemmalla kuin esim Lontoossa) jossa brittiystäväni kävi sen tekemässä. 

Parit tutut ovat pelkän tefl:n pohjalla opettamassa koreassa, Tsekeissä jne. Toki  'ei naiivilta ' vaaditaan enemmän töitä mutta nopeammin enkun opeksi kun täällä. 

[/quote]

Ahaa, englannin maikaksi :D Onko tuo muuten vaikeaakin päästä esim. kahvilaan töihin englantiin, vai onko se british people only. Ja Prahassa pärjää enkulla?
[/quote]

Se on ihan foreign people only. Briteistä on todella helppo löytää hanttihommia. Ja töitä ylipäätään. Varsinkin Lontoosta.

Au pairin työ olisi pehmeä lasku uudessa maassa.

Vierailija
22/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:05"]

Jos osaat kieltä, voit hakea duunarihommiin ihan ilman koulutustakin. Pääsin itse töihin erikoisliikkeeseen ihan normaalin haastattelun kautta kun ekaa kertaa hain, kaikki työt sen jälkeen tulleet samalla kaavalla. Kannattaa tosin pitää mielessä että ihan samaa arkea sitä Suomen ulkopuolella eletään, kaupasta saa kantaa kotiin vessapaperia, maksaa vesilaskun tiistai-iltana ja odottaa bussia sateessa. "Jonkun uuden kokeilu" kannattaa siis määritellä etukäteen, kun sama se on viikata vaatteita myyntiständiin Suomessa tai muualla :) joku paikallisempi erikoisempi työ kuin perusduunarius olisi hyvä vaihtoehto. En kyllä tiedä mitä ap:lla oli mielessä!

[/quote]

Oikeastaan sitä arkea minä odotankin, vaikka aloitus kuulosti varmaan jännityksen hakemiselta. Tokihan työssä vois olla sitä jotain, mutta olen vain aika vaatimaton ihminen. Harrastan musiikkia ja toivon että se on se tärkein juttu minulle, mutta haluan ohessa tehdä "tavallista" duunia. Ulkomaat kiinnostaa, koska haluan tavata uusia ihmisiä ja kokea itseni...hmmm...erilliseksi Suomesta. Jokin identiteetin kasvatusprosessi samassa. Ja kiitos 13 täydentävästä vastauksesta :) Olen näyttävästi "vanha" joillekin työnantajille :D No, pitää miettiä. Ainakin se lohduttaa että suunnitelmani ei ole täysin mahdoton. Tai ylipäätään duunin saaminen. 
[/quote]
No, sitten varmasti tulet löytämään mitä etsitkin :) kunhan maa on tiedossa, niin kannattaa etsiä joku saman läpikäynyt, muuttoon, asuntoon, paperiasioihin liittyy aika paljon knoppitietoa joka muuttuu maittain. Itse en osaa kertoa kuin Beneluxin systeemistä, kun asiasta on omakohtaista kokemusta monen vuoden ajan. Ihan kuiviltaan muutto työnhakuun voi olla mutkikkaampaa kuin virallisen opiskelupaikan kanssa, mutta onnea matkaan!
-12&13

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 22:40"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 21:22"] No tässä vaihtoehto. oletan, että osaat edes jonkun verran englantia? Mene siis asumaan ja töitä tekemään vaikka kahvilaan englantiin , opettele kieltä käytännössä, lue ja opiskele, juttele! . Jahka tunnet ja uskallat  kieltä käyttää opiskele esim tefl, tesol (tää saatto olla kyllä vain enkuille?) tai paras ; CELTA training. - googlaa. Kaikki tähtäävät siis englannin opettamiseen ulkomaalaisille. Nuo on suht lyhyitä mutta myös vaativia. Celtan voi tehdä myös Prahassa (halvemmalla kuin esim Lontoossa) jossa brittiystäväni kävi sen tekemässä.  Parit tutut ovat pelkän tefl:n pohjalla opettamassa koreassa, Tsekeissä jne. Toki  'ei naiivilta ' vaaditaan enemmän töitä mutta nopeammin enkun opeksi kun täällä.  [/quote] Ahaa, englannin maikaksi :D Onko tuo muuten vaikeaakin päästä esim. kahvilaan töihin englantiin, vai onko se british people only. Ja Prahassa pärjää enkulla? [/quote] Se on ihan foreign people only. Briteistä on todella helppo löytää hanttihommia. Ja töitä ylipäätään. Varsinkin Lontoosta. Au pairin työ olisi pehmeä lasku uudessa maassa.

[/quote]

Jess. Minulla on varmaan jäänyt joku trauma Amerikoissa käymisestä, kun oletan muidenkin maiden olevan tiukkoja ulkomaalaisia kohtaan. Mahtaneeko asuinpaikan löytäminen olla kuitenkaan kovinkaan simppeliä? Lontoo varsinkin huh huh :D Au pairkin kävi mielessä, mutta pelkään olevani liian "vanha" siihen.

Ja kiitos paljon 12&13(en tajunnut että oli sama henkilö :D, mutta fiksua tekstiä). Pitääpä todella paneutua asiaan ja etsiä mistä kaikkialta löytäsi kokeneita konkareita neuvomaan. Oikeastaan näiden tietojen pohjalta pitäisikin jo ryhtyä miettimään mihin päin Eurooppaa sitä sitten voisi mennä niin sekin projekti helpottuu :) Hollantikin on ainakin pari kertaa käynyt mielessä.

Vierailija
24/24 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde Karibialle. Mikäli olet vaaleaihoinen saat kassavastuuta ilman koulutusta tai pääset turistihommiin. Olin itse St. Martenilla asuntomyyjänä tienaamassa lukukausimaksuja oikikseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kolme