Huhtikuiset alkuviikkoon!
Eipä näkynyt pinoa, joten laitetaan uusi pystyyn.
Tieto lisää tuskaa, pitää varmasti hyvin paikkansa kaikilla odottavilla äideillä. Nyt kun on tullut lueskeltua näitä viestiketjuja, niin jotenkin tuntuu että tosi monella olis ollut niskaturvotusta liikaa tai sitten ultrasta löytynyt pelkkä pussi, eikä lainkaan sikiötä. Huomenna mulla ois ultra ja vähän jo jännittää, mitä jos siellä ei kaikki olekaan hyvin. Raskausolo on edelleen vahva, rinnat ovat kasvaneet huimasti ja välillä niitä oikein nipistelee, ihan kuin ois täynnä maitoa. Pahaolokin on edelleen riesana. Mut eihän nää vielä mitään takaa et kaikki ois hyvin, raskauhormonihan voi huijata vaikka kuinka kauan. Nää on taas näitä päiviä kun tuntuu niin epävarmalta koko raskaus, kun osaiskin vain nauttia odotuksesta ja jättäis kaikki epävarmat ajatukset taka-alalle, suurimmalla osalla kaikki kuitenkin menee hyvin, mutta, mutta...
Viikonloppuna kuulin aika hauskoja uutisia, sillä veljeni avovaimo odottaa myös vauvaa ja la ois aika lähellä mun aikaa. Me ei olla vielä mieheni kanssa kerrottu, vaan tarkoitus olisi sitten huomenna kertoa jos kaikki on hyvin. Onpa sitten lähipiirissä joku jonka kanssa voi jakaa tuntemuksia.
Kirjoitelkaahan kuulumisianne, tulen sitten huomenna kertomaan mitä ultrassa sanottiin!
Kommentit (26)
Alavatsa on ollu kipeä ja valkovuoto haisee kummalle.. Onneksi sain jo tälle päivälle ajan labraan, varmaan on iskenyt jonkun sortin tulehdus..
Ensi viikolla pääsen jo kolmanteen ultraan, tällä kertaa on vuorossa niskaturvokeultra. Jos siellä on vielä kaikki hyvin, niin tilaan heti sen kuuntelevauvaa-laitteen. Välillä tuntuu, että tämä on yhtä hermoilua koko ajan.. Inhottavaa kun nyt pitkän yrittämisen jälkeen on vihdoinkin raskaana, niin sitten ei pysty rentoutumaan ollenkaan..
Tilasin toissapäivänä sen Belly Beltin, kun kaikki housut puristaa, mammahousuja on kyllä jo useammat kaapissa, mutta en viitsi vielä laittaa jalkaan. Sitten jäis kyllä heti nalkkiin, tämä on nimittäin vielä aika salaista touhua.. Jos sais salattua tämän viikolle 15 niin ois ihan kiva. Mies on kyllä jo kertonut useammalle kaverille..
Salailu on tällä hetkellä aika hankalaa, koska ollaan evakossa minun vanhempien luona uuden talon rakentamisen takia. Yritä täällä sitten soitella neuvolaan.. Äiti kysyi vasta, että olenko " jonkinlaisissa hankaluuksissa" , kun pitää soitella " niitä puheluita" suljettujen ovien takana.. :D Voi hyvä luoja..
Eemeli-81 rv 11+0 (enää viikko maagiseen rajaan!!)
Täällä ilmassa samanlaista epävarmuutta.. Tuntuu että mikään ei ole niin varmaa kuin epävarmuus... :) Mitään muuta todistetta tuosta masuasukista ei tosiaan meilläkään ole kuin se positiivinen testi ja iso masu.. Mua alkaa epäilyttää, että josko tuo olis pidemmällä kuin menkkojen mukaan olis.. Mutta tuskin se on mahdollista kun kuitenkin tärppäs ihan eka kierrosta...
Olen mä tuntevinani jotain liikettä tuolla masussa, silloin kun vauva liikkuu " reunalta toiselle" .. Mitähän toiveajattelua tuokin on?!?! Hulluks tulossa?!?! Tänään olin aamulla ihan varma, että olisin tuntenut vatsassa tiheää sydämen sykytystä.. Esikoiselta en tuntenut sellaista koko aikana.. No joo... Hullu mikä hullu...
Eka ultra on vasta lokakuun 5. Viikkoja silloin menkkojen mukaan 13+3.. aika pitkällä olis jo ja jos on pidemmällä niin taitaa mittauksen jäädä.. Aika outoa, että täällä Tampereella noi on noin myöhään.. Samoilla viikoilla oli esikoisestakin..Miten muualla, onko kellään muulla noin pitkällä ennen np:tä?? Pitäiskö siirtää aikaa?!?
T:Timpura 10+3
..taikka jotain sellasta. Morjens vaan kaikille täältäkin!
Eilen oli vaihteeks pahoinvoinnin suhteen helpompi päivä, tänään
taas heti aamusta palattiin paan pinnalle:). Huomenna olis täynnä
eka etappi 10vkoa. Jotenki päivät matelee ja kuten teijän muidenkin
juttuja lukiessa huomaa niin itelläkin millon nousee epävarmuutta ja millon huolta ja murhetta millon mistäkin asiasta. Odotan todella tota
maanantain eka neuvolaa, pääsee niitä sydänääniä kuuntelemaan, sitten ehkä saa itelle rauhallisemman mielen jos ne sieltä ok kuuluu.
Sitä siis toivoen. Meillä np-ultra tehdään 12vkon mentyä, itse sain ajan
2.10, joka mulla 12+3. Ekan kanssa en ko.ultrassa käynytkään, joten vertauspohjaa mulla ei olekaan.
Maha on turvonnut ja pömpöttää jotenkas saa nähdä joko moni alkaa
arvailee ennen kuin asia julkistetaan.....Ootteko muuten monet jo kertoneet asiasta töissä ja kavereille, tuleville isovanhemmille?
Me ajateltiin et eka kerrotaan tulevalle iso-veikalle ja sitte kaikille muille. Hän saa sitten pureskella tietoa ensin ja totutella asiaan, ettei tule yllätyksenä.
Mutta, tällasta, piti kysymäni et mikä toi Belly Belt oikeen on?
Jos joku fiksumpi jaksais valaista asiaa....kiitti etukäteen!
Mut vointeja kaikille ja jaksamista ja tsemppiä!
Inkkarityttö ja massu 9+6
Täällä ollaan rv 9 alussa vkolla 5 ultran mukaan. Kylläpä ihminen voi olla väsynyt ja välillä huonovointinen. Eilen oksensin aamulla ja illalla, olo oli koko päivän huono, tänään vähän parempi. Kylmä on usein, täytyy tossa kohta saunaan hipsiä kun näin vapaalla ehtii kerrankin. Laksettu aika on 20.4, ultraa jännään kovasti, se lokakuun tokalla viikolla. Jaksamisia kaikille saman tilanteen ihmisille!!!
ja samalla liityn joukkoon.... taidan tosiaan kuulua tänne puolelle, kun teillä monilla mennään samoilla viikoilla kun osa teistä..... omien laskujeni mukaan rv 8 + 5 ois tänään, mutta olen aika " onneton" näissä jutuissa....
Kuitenkin täällä niin monen tuntemukset ja ajatukset pyörivät aikalailla samoja ratoja kuin omanikin.... oli varsinkin ihanaa kuulla teidän kokemuksia ekasta neuvolasta, joka mulla on edessä maanantaina! Ja tuskin maltan odottaa!!!
Milloin menette eka ultraan samoilla viikoilla kulkevat? Olen ajatellut odottaa sairaalan ultraa ihan kaikessa rauhassa. Kävin varaamassa eka neuvolan ihan sieltä paikan päältä, neuvolasta ja hoitaja sanoi, että voisimme miehen kanssa jo miettiä synnytyssairaalaa valmiiksi... siellä sitten tehtäisiin eka ultra.
No nyt on sitten kolmen sairaalan välillä mietitty ja päätös on melko valmis. ;)
Omalla äidilläni oli ihan mielettömän pitkään pahoinvointia ja siksi odotin, että niin minullakin olisi.... mutta nyt lähinnä on enää ällötystä kahvista (mikä on mun mieletön intohimo " tavallisesti" ) sekä muut voimakkaat tuoksut. Mutta viikoilla 5-7 pahoinvointi oli jatkuvaa ja varsinkin illat olivat vaikeat.... ilmeisesti johtui istukkahormonin erittymisestä. Niin ainakin jostain olen lukenut....
Kuinka paljon luette vauvoihin liittyvää? Mä en hirveän paljon...jonkun verran kuitenkin.
No niin.... ehkä tässä on jo tarpeeksi asiaa.... ;) Voimia teille kaikille!
Täällä kans yks vähän huolissaan oleva mamma, kun pahoinvointi on aikalailla loppu ja tietty heti herää pelko onko kaikki kunnossa. Mua kyllä väsyttää nyt entistä enemmän ja rinnat on edelleen kipeet ja huimasti kasvaneet. Täytyis ostaa sopivampia rintaliivejä, mutta en oo saanu vielä aikaseksi. No mulla on kyllä menny tunteet lattiasta kattoon koko raskausajan. Välillä oon onneni kukkuloilla ja välillä ihan varma, että kaikki ei oo kunnossa. No pari viikkoa sitten näkyi ultrassa elävä sintti ja viime viikolla saatiin sydänäänet neuvolassa, että täytyy nyt näihin luottaa. Kahen viikon päästä on np-ultra ja sitä jo kovasti oottelen. Täälläkin kun on ollu nyt kauheesti puhetta noista niskaturvotuksista ja sitten kun niitä lukee tällänen hermoheikko niin eihän siitä hyvää seuraa tuolle omalle pääkopalle. Mä jo oottelen malttamattomana noita syyskylmiä ja tulevaa talvee, alkaa olla mulle lämpöä jo ihan tarpeeks ja nyt vois alkaa viileneen ja pari kunnon sadepäivää ja sitten sellasta puotaista vilposta syyssäätä. Semmosia mietteitä täältä suunnalta...viikonjatkoja kaikille!!
Helinä 9+3