Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä on auto, jossa ei ole rahoitusyhtiön tai pankin lainaa. Miten teillä?

Vierailija
25.11.2021 |

Emme halua olla hyyryläisiä, siksi meillä on oma auto.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi sellaista autoa. Lisäksi meillä on asuntolainaa pientalosta yhteensä 10 000€. Asumme Helsingissä.

Vierailija
22/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi omaa, työmatka-auto ja retkeilyauto

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille noita on kertynyt lähes 30, eikä niitä lainalla ole ostettu.

Vierailija
24/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo on velaton asunto, auto ja mökki. Entä sitten?

Vierailija
25/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi on ostettu käteisellä, kolmivuotiaasta on pari tonnia maksamatta.

Vierailija
26/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on rahoitusyhtiön polkupyörä. Käytettynä ostettu.

Vierailija
27/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähes kaikki autoni ostanut ilman lainaa tai osamaksua, paitsi nyt viimeisimmän, josta maksoin 45.200€ ja otin osamaksulla loput 20.000€ , vaikka ei siihen välttämättä olisi ollut tarvetta, mutta kun pörssissä olen tienannut viimeisen 3 vuoden aikana 126,08% ja 40.001€ ja rahoituksen korko oli 1,90%, niin ajattelin mieluummin sijoittaa tuon 20.000€ pörssiin ikään kuin velkavivulla. Kaksi autoa on, tuo uusin on Volvo V60 T8 Twin Engine Inscription AWD, neliveto lataushybridi 391hv tehoa, vm. 2020, toinen on Mercedes-Benz SLK 32 AMG, kaksipaikkainen roadster-mallinen avoauto, 354hv, vm. 2001, tuo on minulla ollut nyt 13 vuotta, sen ostin käteisellä, hain sen Ruotsista, samanlainen olisi Suomessa maksanut n. 50.000€ silloin v. 2008 kun sen hain 73.000km ajettuna, Ruotsissa se maksoi 18.500€, autoveroa tuli 12.000€, mutta sain autoveron palautusta siitä 2.000€ kun Suomi peri vastoin EU:n sääntöjä silloin ALV:n myös autoverosta ja ALV:tä ei olisi saanut periä autoverosta eli verosta ei veroa tarvinnut EU:n mukaan maksaa ja Suomen oli pakko taipua EU:n sääntöön tässä. Uutena tuo Mersu on Suomessa maksanut aikoinaan v. 2001 n. 120.000€. Nyt on Volvosta jäljellä rahoitusvelkaa n. 10.000€ vielä, Mersu on siis tietenkin velaton. Sijoituksia on n. 65.000€ arvosta osakkeissa ja rahastoissa ja n. 30.000€ tileillä rahaa. Talo on oma ja velaton omalla tontilla, v. 2005 valmistunut omakotitalo, asuntolainaa ei siis ole. N. 95.000€ on siis säästöjä, 10.000€ velkaa toisesta autosta, voisihan tuon velan maksaa pois, mutta 1,90% korko on mitätön, eli se ja sama maksaisiko tuon pois jos jaksaisi ja huvittaisi, mieluummin ehkä sijoitan nuokin rahat, odotettavissa on, että pörssi tuottaa reilusti yli tuon 1,90% eli hölmöähän se sinällään olisi maksaa tuo velka pois, vaikka toisaalta kivahan se olisi olla velaton talon ja toisen auton ohella myös tuosta toisesta autosta, vähän sellainen pykologinen juttu tuo olisi. Työskentelen yksityislääkärinä, tulot vaihtelevat sen mukaan paljonko on töitä tehnyt, tuollaisella 50 tuntia viikossa työmäärällä on enimmillään tullut laskutettavaa bruttotuloa n. 23.000€ kuukaudessa kun on laskutuksen päältä maksanut 20% lääkäriasemalle ”vuokraa”. Tuollainen 17.000€/kk on bruttotulot olleet 40-45 tuntia viikossa työmäärällä. Verosuunnittelua en sen suuremmin ole harrastanut eli tuloverot ovat olleet kaikkien vähennysten jälkeen n. 45% tuosta, yrittäjäalennus on ollut suurimpia vähennyksiä vuodessa, toki YEL-maksujen vähennys, Lääkäriliiton jäsenmaksun vähennys, kotitalousvähennys ym. lisäksi. YELiä olen maksanut varsin vähän, ennemmin sijoittanut ne rahat itse ja tehnyt tiliä pörssissä ja säästänyt näin itse itselle tulevaisuutta varten, ei pääse eläkeyhtiö määräämään rahoista sitten, eläkeikäähän voidaan nostaa melko mielivaltaisesti ja/tai eläkkeitä leikata ym. kun ei näitä eläkkeiden maksajia näytä tulevaiuudessa oikein olevan tätä menoa, varmempaa säästää itse itselle eläkeikää varten, ei pääse eläkeyhtiö määräämään sitten milloin alkaa himmailla työn osalta ja on varaa himmailla vaikka tuossa 60-65v. iässä, tosin moni kollega näyttää osa-aikaisesti tekevän yksityisellä puolella töitä vielä 70v. iässä jos työ tuntuu mielekkäälle vain, vaikka ei välttämättä olisi taloudellisesti tuo kovinkaan tarpeen.

Vierailija
28/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa.  Se on vaan auto.

Vierailija
29/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin on mullakin. Maksoi 300e.

Vierailija
30/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähes kaikki autoni ostanut ilman lainaa tai osamaksua, paitsi nyt viimeisimmän, josta maksoin 45.200€ ja otin osamaksulla loput 20.000€ , vaikka ei siihen välttämättä olisi ollut tarvetta, mutta kun pörssissä olen tienannut viimeisen 3 vuoden aikana 126,08% ja 40.001€ ja rahoituksen korko oli 1,90%, niin ajattelin mieluummin sijoittaa tuon 20.000€ pörssiin ikään kuin velkavivulla. Kaksi autoa on, tuo uusin on Volvo V60 T8 Twin Engine Inscription AWD, neliveto lataushybridi 391hv tehoa, vm. 2020, toinen on Mercedes-Benz SLK 32 AMG, kaksipaikkainen roadster-mallinen avoauto, 354hv, vm. 2001, tuo on minulla ollut nyt 13 vuotta, sen ostin käteisellä, hain sen Ruotsista, samanlainen olisi Suomessa maksanut n. 50.000€ silloin v. 2008 kun sen hain 73.000km ajettuna, Ruotsissa se maksoi 18.500€, autoveroa tuli 12.000€, mutta sain autoveron palautusta siitä 2.000€ kun Suomi peri vastoin EU:n sääntöjä silloin ALV:n myös autoverosta ja ALV:tä ei olisi saanut periä autoverosta eli verosta ei veroa tarvinnut EU:n mukaan maksaa ja Suomen oli pakko taipua EU:n sääntöön tässä. Uutena tuo Mersu on Suomessa maksanut aikoinaan v. 2001 n. 120.000€. Nyt on Volvosta jäljellä rahoitusvelkaa n. 10.000€ vielä, Mersu on siis tietenkin velaton. Sijoituksia on n. 65.000€ arvosta osakkeissa ja rahastoissa ja n. 30.000€ tileillä rahaa. Talo on oma ja velaton omalla tontilla, v. 2005 valmistunut omakotitalo, asuntolainaa ei siis ole. N. 95.000€ on siis säästöjä, 10.000€ velkaa toisesta autosta, voisihan tuon velan maksaa pois, mutta 1,90% korko on mitätön, eli se ja sama maksaisiko tuon pois jos jaksaisi ja huvittaisi, mieluummin ehkä sijoitan nuokin rahat, odotettavissa on, että pörssi tuottaa reilusti yli tuon 1,90% eli hölmöähän se sinällään olisi maksaa tuo velka pois, vaikka toisaalta kivahan se olisi olla velaton talon ja toisen auton ohella myös tuosta toisesta autosta, vähän sellainen pykologinen juttu tuo olisi. Työskentelen yksityislääkärinä, tulot vaihtelevat sen mukaan paljonko on töitä tehnyt, tuollaisella 50 tuntia viikossa työmäärällä on enimmillään tullut laskutettavaa bruttotuloa n. 23.000€ kuukaudessa kun on laskutuksen päältä maksanut 20% lääkäriasemalle ”vuokraa”. Tuollainen 17.000€/kk on bruttotulot olleet 40-45 tuntia viikossa työmäärällä. Verosuunnittelua en sen suuremmin ole harrastanut eli tuloverot ovat olleet kaikkien vähennysten jälkeen n. 45% tuosta, yrittäjäalennus on ollut suurimpia vähennyksiä vuodessa, toki YEL-maksujen vähennys, Lääkäriliiton jäsenmaksun vähennys, kotitalousvähennys ym. lisäksi. YELiä olen maksanut varsin vähän, ennemmin sijoittanut ne rahat itse ja tehnyt tiliä pörssissä ja säästänyt näin itse itselle tulevaisuutta varten, ei pääse eläkeyhtiö määräämään rahoista sitten, eläkeikäähän voidaan nostaa melko mielivaltaisesti ja/tai eläkkeitä leikata ym. kun ei näitä eläkkeiden maksajia näytä tulevaiuudessa oikein olevan tätä menoa, varmempaa säästää itse itselle eläkeikää varten, ei pääse eläkeyhtiö määräämään sitten milloin alkaa himmailla työn osalta ja on varaa himmailla vaikka tuossa 60-65v. iässä, tosin moni kollega näyttää osa-aikaisesti tekevän yksityisellä puolella töitä vielä 70v. iässä jos työ tuntuu mielekkäälle vain, vaikka ei välttämättä olisi taloudellisesti tuo kovinkaan tarpeen.

Hengitä välillä. Siinä taisi olla sitten kuusi virkettä.

Vierailija
31/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi autoa, molemmat ostettu käteisellä.Samoin velaton asunto.Eikä olla kuin keskituloisia tai alle sen.

Vierailija
32/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auto on ehkä huonoin sijoitus rahalle. Arvon alennus vuodessa 10% luokkaa. Mitä uudempi sen enemmän putoaa arvo.

Vierailija
33/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 autoa maksettu, prätkä, mönkijä sekä vanha traktori.

Vierailija
34/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoa eikä omistusasuntoa ei taida saada helvettiin/taivaaseen mukaan sen jälkeen kun pulssi on suora viiva, joten ihan ostakaa vaan niin kalliita autoja ja asuntoja kuin perse kestää maksaa.

Vierailija
35/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malli ja vuosimalli toki oleellista tietoa jos prassailla haluaa.Itsellä Volkkarin Golf 2014 mallia...on maksettu,mutta eipä tuo nyt kovin arvokas ole.Ihan hyvä auto toki.

Mulla on 1990 mallin ihan oma Volvo. Kävin eilen katsastuksessa ja toivottivat tervetulleeksi ensi vuonna.

Sitten mulla on mopo. BMW vuosimallia 2000. Se on semmoinen jättikokoinen pappatunturi ja ihan oma sekin. Mukava vekotin istua pitempääkin matkaa, säävarauksella.

Vierailija
36/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 2, toinen tällä hetkellä arvoltaan noin 16000e ja toinen 5000e.

Vierailija
37/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kolme uutta autoa, kahdesta ei lainaa, kolmas on firman auto.

Vierailija
38/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kappalejako pliiiiis.

Vierailija
39/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole mikään hyyryläinen joten lainaa ei ole mistään.

Vierailija
40/52 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hyvä vai paha olla hyyryläinen, sana kuulostaa hauskalta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kahdeksan