Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko rusakot olla ihmiselle vaarallisia?

Vierailija
25.11.2021 |

Jotenkin pelottavia kun ne tuijottelee puskista..

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on vain ajan kysymys milloin tulee eka ihmisuhri. Maailmalla tiedetään jänisten erehtyneen järsimään itseruskettavan tai solariumin suurkuluttajia, luultuaan näitä porkkanoiksi.

Trumpillekin kuulemma kerran sattui ikävä välikohtaus poikansa Barronin lemmikkikanin kanssa.

Vierailija
22/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on pahin horoskooppimerkki rusakoilla? Minusta Skorpioni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne voi olla ärsytettynä vaarallisia. Niitä on kiusattu vuosikymmenet kutsumalla rusakoiksi vaikka ovat peltojäniksiä.

Vierailija
24/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittää mm. punkkeja ihmisten kiusaksi.

Vierailija
25/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levittää punkkeja, joita lemmikit sitten kantaa sisälle.

Vierailija
26/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi hypätä sun kurkkuun kiinni ja purra valtimon poikki, kannattaa varoa ! Ne on kuitenkin jyrsijöitä ja niillä on hemmetin iso purenta voima!

Jänikset ei ole kyllä jyrsijöitä, vaan jäniseläimiä!

t: eläintieteestä/biologiasta aina kiinnostunut pätijä, jolla ei ole kavereita

Ei kavereita? Laput silmillä ja korvillako ne tapaamasi ihmiset sitten kulkevat?

Vierailija
27/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rusakot syövät keskimäärin 20 ihmistä vuosittain suomessa.  Vähemmän siis kuin oravat että rusakot on sanotaan semivaarallisia.

tarkennuksena, onneksi vain eteläsuomessa, Lapissa niitä on vähempi. 

Vierailija
28/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on rusakko kotiutunut pyytämättä ja toivomatta pihamaalle. Ehti pirulainen poikasena oppia siihen että vaikka juoksen huutaen perässä, oon liian hidas enkä saa sitä kiinni.

Kerran hipsin pimeän pihamaan poikki tupakalle. Kompastuin siihen 🤬rusakkoon kun se pyyrötti keskellä pihaa satavarmana siitä että "tuo akka ei näe eikä kuule mua". Jäätikön päälle levitelty sepeli puraisi aika imakasti polvilumpioihin. Rusakko sai käpälät alleen muutaman lipsuvan haparoinnin jälkeen. Mun polvet ja kämmenet oli mustelmilla pari viikkoa tuon episodin jälkeen.

Ne ON vaarallisia.

Vierailija
29/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte välittää kun latasee piekalla nirrin pois ja pataan, on tosi hyvää lihaa.

Vierailija
30/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meille on rusakko kotiutunut pyytämättä ja toivomatta pihamaalle. Ehti pirulainen poikasena oppia siihen että vaikka juoksen huutaen perässä, oon liian hidas enkä saa sitä kiinni.

Kerran hipsin pimeän pihamaan poikki tupakalle. Kompastuin siihen 🤬rusakkoon kun se pyyrötti keskellä pihaa satavarmana siitä että "tuo akka ei näe eikä kuule mua". Jäätikön päälle levitelty sepeli puraisi aika imakasti polvilumpioihin. Rusakko sai käpälät alleen muutaman lipsuvan haparoinnin jälkeen. Mun polvet ja kämmenet oli mustelmilla pari viikkoa tuon episodin jälkeen.

Ne ON vaarallisia.

Lopeta "hipsiminen", kulje valoisan aikaan ja pidä silmät auki ja katso mihin kävelet.

Vierailija
31/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se voi hypätä sun kurkkuun kiinni ja purra valtimon poikki, kannattaa varoa ! Ne on kuitenkin jyrsijöitä ja niillä on hemmetin iso purenta voima!

Ei kavereita? Laput silmillä ja korvillako ne tapaamasi ihmiset sitten kulkevat?

Eikun olen vain istunut kotona katsomassa Avaraa Luontoa, kun luokkakaverit istui siiderit kourassa Tampereen Koskipuistossa. Sitten ei ollut enää kavereita, koska olin outo. 

Vierailija
32/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikun olen vain istunut kotona katsomassa Avaraa Luontoa, kun luokkakaverit istui siiderit kourassa Tampereen Koskipuistossa. Sitten ei ollut enää kavereita, koska olin outo. 

Olen pahoillani. Kuulostaa ikävältä. Kuitenkin uskon, että vielä voit löytää ja tavata samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä harrastuksista, opiskelujen/työn kautta, eikös? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän neljä