Voiko rusakot olla ihmiselle vaarallisia?
Jotenkin pelottavia kun ne tuijottelee puskista..
Kommentit (32)
Mikä on pahin horoskooppimerkki rusakoilla? Minusta Skorpioni.
Kyllä ne voi olla ärsytettynä vaarallisia. Niitä on kiusattu vuosikymmenet kutsumalla rusakoiksi vaikka ovat peltojäniksiä.
Levittää mm. punkkeja ihmisten kiusaksi.
Levittää punkkeja, joita lemmikit sitten kantaa sisälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi hypätä sun kurkkuun kiinni ja purra valtimon poikki, kannattaa varoa ! Ne on kuitenkin jyrsijöitä ja niillä on hemmetin iso purenta voima!
Jänikset ei ole kyllä jyrsijöitä, vaan jäniseläimiä!
t: eläintieteestä/biologiasta aina kiinnostunut pätijä, jolla ei ole kavereita
Ei kavereita? Laput silmillä ja korvillako ne tapaamasi ihmiset sitten kulkevat?
Vierailija kirjoitti:
Rusakot syövät keskimäärin 20 ihmistä vuosittain suomessa. Vähemmän siis kuin oravat että rusakot on sanotaan semivaarallisia.
tarkennuksena, onneksi vain eteläsuomessa, Lapissa niitä on vähempi.
Meille on rusakko kotiutunut pyytämättä ja toivomatta pihamaalle. Ehti pirulainen poikasena oppia siihen että vaikka juoksen huutaen perässä, oon liian hidas enkä saa sitä kiinni.
Kerran hipsin pimeän pihamaan poikki tupakalle. Kompastuin siihen 🤬rusakkoon kun se pyyrötti keskellä pihaa satavarmana siitä että "tuo akka ei näe eikä kuule mua". Jäätikön päälle levitelty sepeli puraisi aika imakasti polvilumpioihin. Rusakko sai käpälät alleen muutaman lipsuvan haparoinnin jälkeen. Mun polvet ja kämmenet oli mustelmilla pari viikkoa tuon episodin jälkeen.
Ne ON vaarallisia.
Ei tartte välittää kun latasee piekalla nirrin pois ja pataan, on tosi hyvää lihaa.
Vierailija kirjoitti:
Meille on rusakko kotiutunut pyytämättä ja toivomatta pihamaalle. Ehti pirulainen poikasena oppia siihen että vaikka juoksen huutaen perässä, oon liian hidas enkä saa sitä kiinni.
Kerran hipsin pimeän pihamaan poikki tupakalle. Kompastuin siihen 🤬rusakkoon kun se pyyrötti keskellä pihaa satavarmana siitä että "tuo akka ei näe eikä kuule mua". Jäätikön päälle levitelty sepeli puraisi aika imakasti polvilumpioihin. Rusakko sai käpälät alleen muutaman lipsuvan haparoinnin jälkeen. Mun polvet ja kämmenet oli mustelmilla pari viikkoa tuon episodin jälkeen.
Ne ON vaarallisia.
Lopeta "hipsiminen", kulje valoisan aikaan ja pidä silmät auki ja katso mihin kävelet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se voi hypätä sun kurkkuun kiinni ja purra valtimon poikki, kannattaa varoa ! Ne on kuitenkin jyrsijöitä ja niillä on hemmetin iso purenta voima!
Ei kavereita? Laput silmillä ja korvillako ne tapaamasi ihmiset sitten kulkevat?
Eikun olen vain istunut kotona katsomassa Avaraa Luontoa, kun luokkakaverit istui siiderit kourassa Tampereen Koskipuistossa. Sitten ei ollut enää kavereita, koska olin outo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun olen vain istunut kotona katsomassa Avaraa Luontoa, kun luokkakaverit istui siiderit kourassa Tampereen Koskipuistossa. Sitten ei ollut enää kavereita, koska olin outo.
Olen pahoillani. Kuulostaa ikävältä. Kuitenkin uskon, että vielä voit löytää ja tavata samoista asioista kiinnostuneita ihmisiä harrastuksista, opiskelujen/työn kautta, eikös? :)
Trumpillekin kuulemma kerran sattui ikävä välikohtaus poikansa Barronin lemmikkikanin kanssa.