Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedätkä yhtään tapausta, jossa Kela olisi huijannut?

Vierailija
11.09.2006 |

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
12.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella vaikeita epämuodostumia jotka ei todellakaan voi parantua.

Vierailija
2/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne oli se, että perheen vaimo sai ansiosidonnaista päivärahaa, ja mies oli työkyvyttömänä kotona ilman mitään rahaa. Perhe tiedusteli sitten kelan virkailijalta, että voiko isä saada kotihoidontukea, kun kerran perheessä on 3v ja 1v. lapset. Kelan virkailija oli sanonut ettei perhe voi saada kotihoidontukea, jos toinen vanhemmista saa ansiosidonnaista päivärahaa. Ihan paskaa siis puhui, sillä heillä olisi ollut oikeus. Eivät sitten edes hakeneet tukea, kun luottivat virkailijan sanaan. Vuosi myöhemmin sitten saivat tietää, että saivat ihan väärää tietoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkään perhe ei saanut samassa tilanteessa.

Vierailija
4/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ne on huijauksia kaikki, olisivat alunalkaen tehneet oikean päätöksen, niin olisi säästynyt paljon inhimillistä kärsimystä.

Vierailija
5/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että 2-3 vuotias osaa itse annostella lääkitykset

Vierailija
6/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kuulin tuosta tuttuni tapauksesta niin kävin heti kelassa kysymässä ja olin ihan paniikissa, että joutuisimme maksamaan takaisin rahaa. Kelasta sanottiin, että heiltä kysytään usein samaa ja vastaus oli, että kyllä saa toinen vanhemmista kotihoidontukea jos toinen saa ansiosidonnaista. Sama henkilö ei voi saada molempia, mutta puolisot kyllä.

Vierailija
7/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. puolisolle, jos tulee niin se summa vähennetään ansiosidonnaisesta.

Vierailija
8/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kuitenkin viimeinen valitusaste korjasi päätöksen lain mukaiseksi.

Vierailija
9/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

virkavirheistä varmasti joutuvat itsekin pää pölkylle.

huolimattomia varmasti löytyy kuten muistakin ammatikunnista.

Vierailija
10/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei meillä ainakaan vähennetty, ja kelassakin sanottiin että ei vaikuta mitään se, vaikka puoliso saa ansiosidonnaista. Olen siis kelasta tarkistanut asian viime maaliskuussa ja näin on.

Vierailija
11/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

johon mulla ihan oikeasti lain mukaan on oikeus, kelasta tuli hylkäävä päätös. Mietin että joku siinä mättää mutta en oikein tiennyt mikä kun en ollut niin perehtynyt näihin byrokratian koukeroihin. Selvitin asiaa erään vammaisliiton aluesihteerin kanssa ja selvisi, että kelan lääkäri oli antanut lausunnon, joka poikkesi täysin hoitavan lääkärin lausunnosta sekä lain pykälistä. Siis ihan silkkaa p:tä koko sen lausunto. Törkeää! Tuntuu että miksi tollasta laitosta pitää edes olla kun se huijaa ja pimittää tuet jotka oikeasti ihmisille kuuluisi. Onneksi oli tuo alueasihteeri, en ilman häntä olis asiaa edes hokannut. Olisi hauska tietää kuinka paljon tukia jää saamatta ihan vaan siksi että kela ei halua myöntää niitä.

Vierailija
12/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen lääkkeet maksavat meille keskimäärin kuusisataa euroa kuukaudessa, eivätkä ne kerrytä maksukattoa tai ole ilmaisia maksukaton täyttymisen jälkeenkään. Eikä se raha mitä niihin menee, oikeuta saamaan edes erityishoitorahaa...

Vierailija
13/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen valittanut kaikista virheellisistä päätöksistä, konsultoinut asianajajaani ja taistellut asioista vuosikausia. Kaikki taistelut minä olen lopulta sinnikkyydellä ja periksiantamattomuudella voittanut ja Kela on ne hävinnyt ja joutunut korvausvelvolliseksi.

Vierailija
14/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli työttömänä äitiyslomani loputtua. Olin hakenut kotihoidontukea itselleni ja menin sitten siitä parin kuukauden päästä töihin 3 kuukaudeksi (siksi ajaksi,että mieheni pystyi hoitamaan lastamme ennen hänen opiskeluidensa alkua).

No toimitimme paprut Kelaan, jossa tilanteen piti selvitä: minä töissä 3 kk, mies saa työttömyyspäivärahaa ja minä vielä kotihoidontukea. Kysyttiin onko tämä ok. Itsellämme ei ollut mitään käsitystä noista tukiasioista. Kela teki päätöksen ja nämä tuet maksettiin perheellemme.

Sitten noin puolen vuoden päästä tuli kelalta lappu, jossa perittiin kotihoidontukea takaisin, koska oltiin saatu kahta etuutta yhtä aikaa.

Riitautettiin asia, koska me emme olleet selvillä näistä pykälistä.

Hävittiin juttu todella epäoikeudenmukaisesti. Nyt olemme velkaa kelalle lähes 1000 euroa.

Vierailija
15/15 |
11.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Kelalla on perheemme asiat tiedossa ja he tekevät VIRHEELLISEN päätöksen. Me kerroimme raha-asiamme rehellisesti kelalle uskoen heidän olevan kykeneviä tekemään oikean päätöksen. Nyt saamme maksaa kelan tekemästä virheestä. Onko se mielestäsi oikein?

15

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kaksi