Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Saikkua ihottumasta

Vierailija
25.11.2021 |

Olen ravintola-alalla ja kädet jotuu koville jatkuvasta käsienpesusta, desinfioinnista ja tiskauksesta johtuen. Lisäksi kylmä ilma heikentää käsieni kuntoa, kävin lääkärissä näyttämässä käsiäni, koska halusin saada selvyyden voiko ihottuma olla allergiaperäistä. Lääkäri määräsi viikon saikkua, jotta kädet rauhottuisi.
Mielestäni ei ole edes hygienista minun olla töissä, koska kädet ovat rikki, tulehtuvat vielä jos ei umpeudu.

No vein saikkulapun töihin ja pomo oli silminnähden vittuuntunut ja alkoi tivamaan että mikä niissä käsissä nyt on, ei tosta tule mitään että saikutetaan. Olen 2x 8v työsuhteen aikana ollut saikulla mahataudin vuoksi, eli en tosiaan saikuta turhaan enkä olisi aavistanut, että näin pitkän saikun edes saisin.

Pomon käytös vituttaa suuresti ja tuli mieleeni voiko hän pakottaa mut nyt sit töihin..??

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei voi, vaihda firmaa, kun sinun alallasi on hyvistä jatkuvasti kysyntää.

Viimeistään silloin, kun koronarajoitukset poistuu on aika nostaa kytkintä.

Vierailija
2/6 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomo voi pakottaa töihin, jos pystyy järjestämään työsi siten, ettei kätesi ihottuma jatku, eli ei enää mitään lotraamista.

En tiedä mitä esimiestehtäviin kuuluu, mutta harkitse jos muutoin alasta pidät, jatkokouluttautumista niin ei tarvitse käsiä jatkossa tuhota. Iho-ongelmat kun kerran alkavat, ne uusiutuu kunnes kroonistuvat ellei heti ensioireiden kohdalla ala vaihtamaan kurssia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt, hänen suustaan harvoin kuulee mitään positiivista palautetta. Yleensä narisee jostain ja on puhunuu myös paskaa yhdestä työkaveristani, voin vaan kuvitella kuinka paljon haukkuu mua nyt. 🙄

Ja tuntuu itestäkin pahalta olla pois töistä, mutta haluan käteni kuntoon, ovat olleet nyt viimeiset viikot työpäivän jälkeen niin arat ja keskisormi täysin rutikuiva että sen koukistaminen on vaikeaa.

Ap

Vierailija
4/6 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama ongelma. Ei auta lääkärin määräämät lääkevoiteetkaan. Nytkin käsistä tihkuu verta ja tuntuu kuin olisi kädet tulessa.

Pomon käytöksestä ei kannata välittää. Korvaavaa työtä voi joutua tekemään, jos pomolla on esittää työtä, jossa et lotraa veden ja aineiden kanssa ja ihottuman paraneminen estyy. Onko teillä työpaikan puolelta edes huolehdittu, että on puuvillakäsineitä ja eri materiaaleja olevia "kumihanskoja"? Joku tietty materiaali voi allergisoida enemmän. Mahdollisuus pestä hajusteettomilla saippuoilla?

Viikon sairausloma voi auttaa käsiin, mutta toisaalta se voi ärtyä pian uudestaan töihin palattuasi. Yleensä nämä on aika kroonisia vaivoja. Joskus ei auta muu kuin alanvaihto. Se on itsellänikin mielessä, kunhan keksin uuden ammatin.

Vierailija
5/6 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen miettinyt, hänen suustaan harvoin kuulee mitään positiivista palautetta. Yleensä narisee jostain ja on puhunuu myös paskaa yhdestä työkaveristani, voin vaan kuvitella kuinka paljon haukkuu mua nyt. 🙄

Ja tuntuu itestäkin pahalta olla pois töistä, mutta haluan käteni kuntoon, ovat olleet nyt viimeiset viikot työpäivän jälkeen niin arat ja keskisormi täysin rutikuiva että sen koukistaminen on vaikeaa.

Ap

Ole poissa töistä vaan, itse kanssa ravintola-alalla, ja voin sanoa että jos kätesi ovat kuvailemasi kaltaiset, asiakkaat saattavat valittaa. Parempi että rauhoitat ihoasi. 

Eikä se ravintola yhteen saikkuun voi kaatua. 

Vierailija
6/6 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama ongelma. Ei auta lääkärin määräämät lääkevoiteetkaan. Nytkin käsistä tihkuu verta ja tuntuu kuin olisi kädet tulessa.

Pomon käytöksestä ei kannata välittää. Korvaavaa työtä voi joutua tekemään, jos pomolla on esittää työtä, jossa et lotraa veden ja aineiden kanssa ja ihottuman paraneminen estyy. Onko teillä työpaikan puolelta edes huolehdittu, että on puuvillakäsineitä ja eri materiaaleja olevia "kumihanskoja"? Joku tietty materiaali voi allergisoida enemmän. Mahdollisuus pestä hajusteettomilla saippuoilla?

Viikon sairausloma voi auttaa käsiin, mutta toisaalta se voi ärtyä pian uudestaan töihin palattuasi. Yleensä nämä on aika kroonisia vaivoja. Joskus ei auta muu kuin alanvaihto. Se on itsellänikin mielessä, kunhan keksin uuden ammatin.

Kumihanskoja on vain yhtä sorttia ja saippuat ovat hajustettuja.