Kateuden kohteena on niin hirveää, että aion epäonnistua tästä lähin kaikessa
Ihan hirveä tunne kun omat "ystävätkin" vihaavat ja välttelevät.
Kommentit (8)
Ymmärrän tunteesi paremmin kuin hyvin. Mutta älä anna heidän "voittaa". Sitä tässä itsekin "harjoittelen". Tsemppiä! :)
Varmaan olen itse aiheuttanut tämän :( Ollut liian näkyvästi iloinen tai jotain.
Olen itsekin energinen ja iloinen. Kaikki eivät tykkää. Mutta koska olen sitä aidosti niin sellainen olen. Ei se kivalta tunnu kun saa kuraa niskaan. Mutta lä anna heidän "voittaa" sinua, Aidot ystävät eivät lyttää tai sitten haluavat pyytää anteeksi ja muuttaa omaa suhtautumistaan. Sinulla on lupa olla sellainen kuin olet! :) Suomalaiset ovat kateellista sakkia...
Mikä on kateuden syy, onko se rahallista, saavutuksellista vai ulkonäöllistä? Kyllä se pahin piikki jossain vaiheessa laantuu, kun puhut asioista suoraan, rehellisesti ja kannustat itse niitä kadehtijoita iloisesti, nöyristelemättä ja reilusti. Elät mahdollisimman jalat maassa heidän kanssaan mitätöimättä omaa onnistumista, mutta sen suuremmin hehkuttamattakaan. Kyllähän sullakin ihan normaaliarki jatkuu, olipahan kateuden syy mikä tahansa! Puhu siitä, asioista joihin kadehtijat voi samaistua! Enkä usko, että tosiystävät katoavat. Ota hetki aikaa ja etäisyyttä ihan pokerinaamalla ja jospa se tilanne siitä alkaa helpottaa!!!
Älä välitä heistä. Muista että sillä joka on kateellinen on kaikista kamalin olo. Mutta onhan se vanha sanonta että kateus vie kalatkin järvestä. Todellinen ystävä ei ole kateellinen ystävän hyvästä onnesta ja menestyksestä vaan iloitsee siitä täysin sydämmin. Eli ne "ystävät" jotka on kateellisia ei ole ystäviä.
Joo. Itselläkin on kokemusta kateellisesta kaverista. :/ Toisaalta olen nykyään itse kateellinen niille, joilla on helpompi elämä kuin minulla.
Ymmärrän sua. Mullakin on töissä hankalaa, kun muut ovat niin kateellisia, etteivät edes ystävällisiä voi olla. Toki ymmärrän, että on vaikeaa olla kadehtimatta, kun edustan sitä mitä useimmat haluaisivat olla: korkeasti koulutettu, hauskannäköinen&hoikka, kallliit vaatteet, asusteet, autot ja matkat. Lisäksi liian hieno talo.
Ei ole kovin hyviä ystäviä sitten. Itse pistin välit poikki omiinini, kun ovat ihan kusipäitä.