Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapuri huudattaa pyykkikonetta vaikka yhtiössämme on tilava ja kunnollinen pesutupa

Vierailija
25.11.2021 |

Ärsyttää kun pitää jatkuvasti sitä kuunnella. En oikeasti tiedä, että miksi tuommoiset kovaääniset koneet ovat edes sallittuja, kun meillä on ihan oikeasti erittäin hyvä pesutupa eikä siitä edes tarvitse mitään maksaa.

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut aikuisena kolmessa eri kerrostalossa ja koskaan ei ole pesukoneen ääni häirinnyt minua. Joskus WC:ssä käysessäni kuulin hiljaisen linkousäänen yläkerrasta, mutta silloinkaan se ei mitenkään häirinnyt, hyvä kuin kuului edes. Ja kuulossa ei kyllä ole mitään vikaa minulla.

Muut äänet kyllä kuuluvat seinien läpi, joskus jopa häiritsevästi, esim. juoppojen mölinä ja musiikin soittaminen kovalla volyymillä.

Vierailija
62/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesukonetta saa käyttää myös yölläkin.

Kuten sanoin saa käyttää:

"

Kiinteistöliiton päälakimies Jenni Hupli sanoo Ylelle, että taloyhtiön järjestysmääräysten tarkoitus on taata kaikille talossa asuville ja eläville hyvä ja turvallinen asumisrauha. Yksi eniten ongelmia aiheuttavista säännöistä on kuitenkin häiritsevä elämä, jonka määrittely ei ole aivan yksiselitteistä.

– WC:ssä tai suihkussa voi käydä ihan huoletta mihin vuorokauden aikana tahansa. Se on tavanomaista elämää.

Moni pitää yöllistä pyykinpesukoneen käyttöä naapureita häiritsevänä. Myös pesukonetta saa Huplin mukaan kuitenkin käyttää lähtökohtaisesti yölläkin. Sekin on tavanomaista elämää. Lisäksi nykyaikaiset pesukoneet ovat varsin hiljaisia, eikä niistä pitäisi suurta ääntä lähteä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
63/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pesutupaan esteetön pääsy? Meillä esim. ei ole, joten pesen kaikki kotona (vaikka peitot olisi kiva pestä isoissa koneissa). Pyykkitupaan on alasmenevät, kaiteettomat portaat! En lähde pyykkikorin kanssa sinne leikkimään hengelläni.

Vierailija
64/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilava ja kunnollinen pyykkitupa ei paljoa ilahduta kun muut käyttäjät ovat sanonko mistä. Vuoroja varaillaan miten sattuu lystäämään mistään säännöistä piittaamatta, pyykinpesuainetta levitellään koneille, lattioille, ovenkahvoille, koneesta voi löytyä mitä vain ulosteesta alkaen, pesuainetta annostellaan niin että välillä on ovelle asti vastassa vaahtovuori, märät pyykit jätetään koneeseen muhimaan vaikka päiväkausiksi jos joku ei nosta niitä pois... Kuivaushuoneista en edes aloita.

Vierailija
65/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella peseväni pyykkiä koneessa, jota kymmenet muut ovat käyttäneet ja mitä kaikkea heidän pyykkinsä on sisältänyt. Hyi helv...

Et ole koskaan pesulassa pesettänyt mitään? Et varmaan koskaan käy hotelleissa? Salli mun nauraa.

Hän ei varmaan uskalla istua bussin tai puiston penkillekään kun joku on istunut siinä häntä ennen.

Itse asiassa meitä näin tunteviakin on. OCD ei ole kiva juttu. :(

Vierailija
66/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, ootkohan minun naapuri? Pesin tänään puolenpäivän aikaan pyykkiä. Kone pitää kauheaa ääntä viimeisessä linkouksessa, vaikka on ammattimiehen paikalleen säätämä ja asentama. Pesen aina vain koneellisen kerralla, en koskaan useampaa peräkkäin tuon äänen vuoksi.

Käytin aikasemmin talon pesutupaa. Useamman kerran kävi niin, että varaamallani ajalla joku pesi pyykkejään. Lisäksi tässä talossa on ollut ainakin luteita ja torakoita, joten en vaan kykene käyttämään yhteisiä koneita enää.

Itse arvostan, jos naapuri tulee kertomaan, jos jokin asumisessani ärsyttää. Voi sitten yrittää miettiä ratkasua, että kaikille ois kivempaa, joten rohkeasti vaan juttusille!

Vierailija
67/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän omaa pesukonetta kerrostalossa vain päiväsaikaan ja päiväsaikaan se on sallittua. Kahden aikuisen taloudessa pesen pyykkiä yleensä noin kerran joskus kaksi kertaa viikossa. Talopesula olisi maksuton, mutta tässä asuu monikulttuurisia, ja niillä kaikilla ei ole omia koneita.

Ot! Miten noin vähällä pesemisellä pääsette? Ihan vilpitön kysymys.

Itse pesen vain omat pyykkini, mutta tuntuu, että aina ois jotain pestävää (kun pestävä eri lämpötilassa jne). Jo lakanoista ja pyyhkeistä tulee yksi koneellinen per viikko. Treenivaatteita vois pestä lähes joka päivä jne.

Vierailija
68/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää kovaa meteliä ainoastaan jos laakeri rikki. 

ja myös silloin, jos sinne laittaa vaatteita sisään, eikä käytä konetta tyhjänä

Vierailija
69/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko AP sama joka ärsyyntyy naapurin blenderistä?

70/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata asua kerrostalossa jos ei siedä elämisen ääniä

Vierailija
71/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voisi kuvitella peseväni pyykkiä koneessa, jota kymmenet muut ovat käyttäneet ja mitä kaikkea heidän pyykkinsä on sisältänyt. Hyi helv...

Juuri näin ,

Pesen omat pyykkini Omassa koneessa !!!!!!!!!

Vierailija
72/86 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä rakastan pesutupaa mutta on totta että jos osa porukasta ei välitä säännöistä ni ei toimi. Meillä noudatetaan varausaikoja, mitään ei ole vielä viety 6 vuoden aikana. Hyvin usein käytän koneen tyhjänä 95 asteessa. Eikä koskaan kotona pyykkejä kuivumassa.

Vierailija
73/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pyykkikone jylykyttää lingotessaan kuin jenkkiauton V8 vähän korotetulla joutokäynnillä :D

Vierailija
74/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ei saa mitään tehdä kotona. Ei siivota, ei pestä pyykkiä, eikä käydä pashalla, kun joku loukkaantuu pienestä pierun äänestäkin. Varmaan pitäisi vaan runkata ja pelata.

Vierailija
75/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaisessa peršesilmäläävässä ap asuu kun naapurin koneenkäyttökin kuuluu? Minä omistan rivarikolmion, koskaan ole mitään kuulunut naapurista.

Vierailija
76/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä daijut käyttää niin voimakkaanhajuisia huuhteluaineita, että pakko pestä omalla. Muuten on pistävä haju pyykissä koko ajan. Saakelin keharinaapurit ja niiden huuhteluaineet!

Vierailija
77/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä daijut käyttää niin voimakkaanhajuisia huuhteluaineita, että pakko pestä omalla. Muuten on pistävä haju pyykissä koko ajan. Saakelin keharinaapurit ja niiden huuhteluaineet!

Joskus asuin rivitalossa, jossa oli se pyykkitupa ja kun katsoin koneen rumpuun, se oli niin paskainen että pyykinpesuhalut sillä koneella katosivat samantien.

Vierailija
78/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali elämän ääniä  saa kuulua asunnosta.  Suihkussa saa käydä , vessaa saa vetää. Mikrouunia saa käyttää ja      tiskata vaikkaa yöllä.   Hiljaa saa puhua ja katsella  telkkaria.  Itselläsi on ongelma jos korva seinässä kuuntelet muiten ääniä.  Pyykinpesu on ihan normalia elämää.  Ei ole mikään pakko  käyttää pesutupaa.

Vierailija
79/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitan aina heti aamusta koneen pyörimään. Viikonloppuisin ehtii koneet pestä kun muuta touhuilen kotona. Nykyset koneet pesee ja huuhtoo niin pitkään, ettei oikein arkipäivisin jaksa niitä alkaa vahtimaan.

Tuota kuivausrumpua vähän ihmettelen, että miksi se pitää noin kovaa ääntä. Luulisi että pyörisi hiljaisemminkin mikäli olisi paremmin suunniteltu alkujaankin. Pesukone on hiljaisempi.

Jo pelkästään tuon takia kannattaisi käyttää taloyhtiön pesutuvan pesukoneita, joissa useimmat ohjelmat pesevät, huuhtelevat ja linkoavat pyykin reilusti alle tunnissa eikä niitä tarvitse vahtia vieressä. Jos kone menee jostain syystä epäkuntoon, niin siitä voi ilmoittaa taloyhtiön huoltomiehille eikä se maksaa mitään kunhan kyse on normaalista käytöstä.

Ihan mahdottomuus käyttää taloyhtiön pesukoneita, koska niissä on niin VOIMAKAS PESUAINEEN HAJU.

Vaatteethan menis pilalle ja yli ymmärryksen menee ettei ihmiset itse huomaa sitä karseaa lemua vaan ostaa ja käyttää niitä karseilta haisevia pesuaineita.

Se haisuhan jää niihin vaatteisiin.

Vierailija
80/86 |
05.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti omalla koneella. Ajatuskin saman koneen käyttämisestä näiden saastaisten asukkaiden kanssa. Ei helvetti nyt sentään. Jos peset 40 asteessa, ei bakteerit kuole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi