Mistä niitä "laadukkaita" vaatteita sitten löytää?
Aina korostetaan, että pitäisi ostaa laadukkaita ja kestäviä vaatteita vuodessa pilalle menevien h&m-lumppujen sijaan, mistä olen kyllä samaa mieltä. Ongelmana on kuitenkin se, että tykkään pukeutua kivasti ja trendikkäästi, ja tällaisten "laatukauppojen" valikoimat ovat enemmän tai vähemmän mummotyylisiä.
Olenko löytänyt vain vääränlaisia kauppoja, mitä te suosittelisitte? Toistaiseksi olen joutunut vaatteeni hankkimaan mm. Zarasta ja Vero Modasta. Myös jos "laatupaidan" hinta on kolminumeroinen, aletaan myös olla hakoteillä.
Kommentit (8)
eli sä siis haluat ostaa laadukkaita vaatteita, mutta näyttää siltä kuin pukeutuisit lumppuihin. Mahdoton yhtälö.
Missä asut? Kyllä esim. Helsingin seudulta löytyy paljonkin kivoja puoteja, joista saa persoonallisia ja laadukkaita vaatteita. Tosin ei tietenkään Zaran hinnoilla, sitä on turha odottaa. Katsele sellaisista kaupoista, jotka ei ole maailmanlaajuisia jättiketjuja.
Jos asut Helsingissä tai lähellä, käväise kaupassa nimeltä Showroom 8. SE on Kluuvissa Aleksin puoilella.
Saako näille "laadukkaille" vaatteille jonkinlaisen takuun? Siis voiko vuoden kuluttua palauttaa vaikka paita olisi oikeasta hoidosta huolimatta samassa kunnossa kuin h&m:n kymmenen kertaa halvempi vastaava? On meinaan niin monta "laatu"vaatetta tullut ostettua toiveikkaana ja puuvilla on ollut lyhytkuituista tai vaate muuten vain nukkaantuva tai venähtävä.
Sama ongelma mulla! Kaikki ekologiset vaatteetkin on jotain ihme hörhökaapuja. Ja monelle on käynyt niin, että kallis vaate on laadultaan halpistasoa, vain brändi on maksanut.
Älä nyt hyvä ihminen osta Zarasta, se on pelkkää menkkahaukkatason kuraa mutta kalliimmalla hinnalla. Itse ostan perusvaatteita COSista ja tilailen netistä esim. Uniqlolta tai Mujilta, ovat hintalaatusuhteeltaan erinomaisia vaikkei toki mitään huippuhuippukamaa, sellaset vaatteet mihin panostan on sitten taas aikalailla kalliimpia ja pienehköiltä merkeiltä (isompien muotitalojen on kai helpompi tehdä laadutonta kamaa koska brändi myy, siksi tykkään tukea noita nimettömämpiä merkkejä).
Asun Helsingissä. -ap