Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ole ollut vuosiin flunssassa

Vierailija
19.02.2015 |

En ole ollut neljään tai ehkä jopa viiteen vuoteen minkäänlaisessa flunssassa. En syö mitenkään superterveellisesti, vaan sellaista ns. tavallista kotiruokaa. Joskus unohdan syödä hedelmiä viikkokausiin. En ota mitään vitamiinilisiä tai ylipäätään mitään purkeista, en myöskään D-vitamiinia, en kalanmaksaöljyä, en mitään. Liikun vain vähän, monen mielestä täysin riittämättömästi eli kävelen pari kilsaa päivässä koiran kanssa. BMI on 26.

En vaan sairastu. En ole koskaan poissa töistä.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutava vääryys, että toiset ei saa edes olla sairaana välillä, vaan aina on painettava töitä!

Vierailija
2/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole ollut oksennustautia seitsemään tai kuuteen vuoteen. Ja olen 12.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin viimeksi flunssa tais olla v.2008. Tupakoin, en liiku, en ole hygieniafriikki, syön mitä tykkään. Oon lapsena ollut paljon maalla, kirjaimellisesti leikkinyt kananpaskan ja lehmien keskellä, ehkä se siitä johtuu että on keskimääräistä parempi vastustuskyky?

Vierailija
4/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa.

Vierailija
5/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olin kuumeessa viimeksi vuonna 2006 keväällä. Sen jälkeen pari kertaa ollut muutaman päivän kurkku käheänä, mutta ei edes nenän vuotamista tai yskää. Syy saattaa olla siinä, että pukeudun melko kevyesti aina talvisin ja joka kerta ihmiset ihmettelevät, että eikö sinulla ole kylmä. Itse kuljen työmatkat pyörällä ja jalan. Autoilla kulkevat ahtavat kaulahuivit ja eskimotakit päälle ja ovat melkein koko ajan jossain pikkuflunssassa. Myös tupakoijilla on koko ajan pientä köhää.

Vierailija
6/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun sisko joka harrastaa tosi paljon liikuntaa ja on hirveän tarkka terveellisestä ruokavaliostaan ja kaiken optimoinnista on monta kertaa vuodessa hirveässä räkätaudissa. Mistähän tällainen johtuu, että toisille ei vain tule flunssia?

Vierailija
7/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tupakoin, juon alkoholia ja elän muutenkin todella epäterveellisesti. Olen viimeksi ollut kipeä vuonna 2010 ja silloinkin olin pienessä flunssassa.

Siskoni taasen on tarkka ruokavaliostaan (syö siis terveellisesti) ja liikkuu paljon. Ei polta eikä juo ja on ainakin neljä kertaa vuodessa sairaana.

Luulisi, että meilläkin kahdella menisi juuri toisinpäin.

Vierailija
8/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tunne, että syytä ei nykytiede vielä tunne. Ja se ei todellakaan ole mikään vitamiinijuttu.

Vierailija
9/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut urpot vielä oikeasti kuvittelevat, että kylmästä sairastuu. Saa flunssan kun on liian vähän päällä! Tämä on täysin käsittämätöntä! Ihan fiksut koulutetut ihmiset vielä!Hypoteesina voi todellakin saada, mutta siihen tarvitaan hiukka enemmän kuin uloslähtö ilman villapaitaa.

Vierailija
10/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:09"]

Jotkut urpot vielä oikeasti kuvittelevat, että kylmästä sairastuu. Saa flunssan kun on liian vähän päällä! Tämä on täysin käsittämätöntä! Ihan fiksut koulutetut ihmiset vielä!Hypoteesina voi todellakin saada, mutta siihen tarvitaan hiukka enemmän kuin uloslähtö ilman villapaitaa.

[/quote]

hypotermian

Vierailija
11/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Palelu aiheuttaa vastustuskyvyn tuntuvat alenemisen. Niin että kyllä liian vähä vaatetus usein aiheuttaa sen, että vaikka muuten pystyisi torjumaan sairastumisen, palelevana ei pysty ja siksi saa flunssan.

Vierailija
12/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:16"]

[/quote]

Palelu aiheuttaa vastustuskyvyn tuntuvat alenemisen. Niin että kyllä liian vähä vaatetus usein aiheuttaa sen, että vaikka muuten pystyisi torjumaan sairastumisen, palelevana ei pysty ja siksi saa flunssan.

[/quote]

taas yksi Urpo levittämässä tätä uskomustietoaan!

Vierailija
13/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 06:26"]Mun sisko joka harrastaa tosi paljon liikuntaa ja on hirveän tarkka terveellisestä ruokavaliostaan ja kaiken optimoinnista on monta kertaa vuodessa hirveässä räkätaudissa. Mistähän tällainen johtuu, että toisille ei vain tule flunssia?
[/quote]
Vastustuskyvyn eroista?

Vierailija
14/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Googlettamalla tämän löysin monenmonesta lähteestä.

Vierailija
15/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:28"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:23"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Googlettamalla tämän löysin monenmonesta lähteestä.
[/quote]
Linkitäpä tännekin. Luotettavasta lähteestä. Ohis

Vierailija
16/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:29"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:28"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:23"] [quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:16"] [quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 07:09"] Jotkut urpot vielä oikeasti kuvittelevat, että kylmästä sairastuu. Saa flunssan kun on liian vähän päällä! Tämä on täysin käsittämätöntä! Ihan fiksut koulutetut ihmiset vielä!Hypoteesina voi todellakin saada, mutta siihen tarvitaan hiukka enemmän kuin uloslähtö ilman villapaitaa. [/quote] Palelu aiheuttaa vastustuskyvyn tuntuvat alenemisen. Niin että kyllä liian vähä vaatetus usein aiheuttaa sen, että vaikka muuten pystyisi torjumaan sairastumisen, palelevana ei pysty ja siksi saa flunssan. [/quote] taas yksi Urpo levittämässä tätä uskomustietoaan! [/quote] Googlettamalla tämän löysin monenmonesta lähteestä. [/quote] Linkitäpä tännekin. Luotettavasta lähteestä. Ohis

[/quote]

Enpä jaksa etsiä, etsikää itse. Tästä on ehkä vuosi tai kaksi, kun etsin tätä tietoa, samoin asiaa huuhaana pitävänä. Silti ihmettelin, miksi ihminen usein saa flunssan, kun on liian ohuesti pukeutunut. Nykyään uskon tuohon yhteyteen palelusta ja vastustuskyvystä.

Vierailija
17/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin lihan syönnin kaksi vuotta sitten enkä ole ollut kertaakaan kipeänä sen jälkeen. En siis tiedä johtuuko lihan syönnin lopettamisesta mutta jännä sattuma että ennen olin ehkä 3-4 x vuodessa flunssassa + vähintään kerran vuodessa kuumeessa/mahataudissa. Suoraan sanottuna vituttaa etten ole enää koskaan kipeä.

Vierailija
18/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et stressaa mistään?

Vierailija
19/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ollut töistä pois päivääkään yli viiteen vuoteen sairauden takia. Flunssa mulla on ehkä kerran vuodessa ja sekin on sellainen päivän/yhden illan nuha, jota ei edes huomaa. Syön d-vitamiinia purkista ehkä pari kertaa kuukaudessa, muita vitamiineja ei ole edes purkkituotteen kotona. Arkena en syö paljoa vihanneksia ja hedelmiä, viikonloppuna kyllä. Peruskuntoni on hyvä ja teen keskiraskasta fyysistä työtä. Meillä myös lapset ovat samanlaisia terveitä ja viime vuonnakaan ei yhdellekään tullut yhtään poissaoloa koulusta sairauden takia.

Vierailija
20/20 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu! Minä ja lapseni emme sairasta juuri ollenkaan. Influenssa on ollut ehkä kerran kolmeen-neljään vuoteen, mutta mitään vatsatauteja tai vastaavia ei koskaan. Tämä johtuu pitkälti varmasti geeneistä, mutta luulisin myös vastustuskyvyn tietoisella parantamisella olevan tekemistä asian kanssa. En koskaan käytä käsidesiä enkä desinfioi pikkunaarmuja. Olen kiinnittänyt huomiota siihen, miten jotkut äidit lutraavat jatkuvasti käsidesillä ja joka nirhamaan pitää laittaa bepanthenia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme seitsemän