Hesari kritisoi Kennedyn murhan pitämistä salaliittona.
Kommentit (143)
Jos Heari kritiois salaliitto teoriaa, niin luulis sen kertovan ja perutelevan sen toisen vaihtoehdon.
Nolo elokuva nykyään mutta silloin sitä luultiin todeksi.
Jos joku salaliitto tahtoisi Kennedyn hengiltä miksi nähdä suuri vaiva lavastaa joku randomi marxisti syylliseksi?
"miksi nähdä suuri vaiva lavastaa joku randomi marxisti syylliseksi?"
Tuo oli pieni vaiva siihen vaivaan nähden, joka on liittynyt salaliiton eli vallankaappauksen peittelyyn. Alkaen Oswaldin murhasta poliisilaitoksen tiloissa...
Vierailija kirjoitti:
Jos joku salaliitto tahtoisi Kennedyn hengiltä miksi nähdä suuri vaiva lavastaa joku randomi marxisti syylliseksi?
Oliso sinulla ollut tarjota uskottavampi syntipukki? - Jos ja kun USA:n presidentti sai surmansa, niin ei vaihtoehtona oikein ollut vain, että sattumalta, as it happens... Eli joku uskottavampi syy oli löydyttävä/ annettava.
Se vähän yksinkertaisempi mies
Onhan siinä se ns. Macig bullet, ilmeisesti sellaisella bolt on kiväärillä olisi hankala ampua niin nopeastii.
Yritän hakea googlettamalla ap:n mainitsemaa juttua, mutta en löydä sitä. Joten linkki tänne, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä se ns. Macig bullet, ilmeisesti sellaisella bolt on kiväärillä olisi hankala ampua niin nopeastii.
Kumpikaan väite ei silti oikeasti pidä paikkaansa, vaikka elokuvassa ne uskottavasti esitettiinkin.
Macig bullet
Taikaluoti tekee tuhat mutkaa (okei, pieni kärjistys) lentoradallaan, muuten virallinen selitys ei pidä kutiaan ja murhan on pakostakin oltava salaliitto. Olisi kiinnostavaa tietää, miten HS selittää tuon taikaluodin...
Vierailija kirjoitti:
Macig bullet
Taikaluoti tekee tuhat mutkaa (okei, pieni kärjistys) lentoradallaan, muuten virallinen selitys ei pidä kutiaan ja murhan on pakostakin oltava salaliitto. Olisi kiinnostavaa tietää, miten HS selittää tuon taikaluodin...
Itse asiassa taikaluoti-myytti avataan tuossa jutussa.
Mä oon lukenut tästä tapauksesta ihan älyttömästi vuosikymmenten varrella, katsonut dokkareita, ja tää on edelleen THE salaliitto johon mä uskon.
On muuten yks mun lempileffoja tuo, mutta en mä siihen epäilyjäni ole perustanut.
Ei ole normaalia, että presidentin murhasta epäilty surmataan poliisilaitoksella. Kyllä hänet piti raivata nopeasti pois tieltä kertomasta sen, minkä tiesi...
Ja virallisesti Oswaldia ei hänen itsensä mukaan syytetty edes ko. asiasta vaan sen poliisi Tippetin murhasta, jonka O. myös kiisti tehneensä.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon lukenut tästä tapauksesta ihan älyttömästi vuosikymmenten varrella, katsonut dokkareita, ja tää on edelleen THE salaliitto johon mä uskon.
On muuten yks mun lempileffoja tuo, mutta en mä siihen epäilyjäni ole perustanut.
Mulla meni toisinpäin. Kiinnostuin elokuvan takia koska luulin salaliitoksi, mutta enemmän luettuani ymmärsin että virallinen totuus onkin oikein.
Olen myös lukenut paljon aiheesta ja tullut siihen tulokseen, että nimenomaan tuon JFK-elokuvan selitys on se kaikkein pätevin. Kyseessä oli vallankaappaus, jolla varmistettiin se, että USA jatkaa sotilasoperaatiotaan Vietnamissa. Joka tapauksessa se oli yksi keskeisiä pääsyitä. Kennedy oli myös ajamassa CIA:ta alas tai joka tapauksessa tekemässä sitä painoarvoltaan aiempaa mitättömämmäksi, siinä toinen pääsyy. Ja muitakin on.
Junalla saapuu "kulkureita" naama likaisena mutta istuvat puvut päällä ja leikatut hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole normaalia, että presidentin murhasta epäilty surmataan poliisilaitoksella. Kyllä hänet piti raivata nopeasti pois tieltä kertomasta sen, minkä tiesi...
Ja virallisesti Oswaldia ei hänen itsensä mukaan syytetty edes ko. asiasta vaan sen poliisi Tippetin murhasta, jonka O. myös kiisti tehneensä.
Siinä tapauksessa ei varmaan olisi annettu olla kahta päivää kuulusteltavana ja esiintyä jopa median edessä...
Vierailija kirjoitti:
Junalla saapuu "kulkureita" naama likaisena mutta istuvat puvut päällä ja leikatut hiukset?
Niin?
Vierailija kirjoitti:
Yritän hakea googlettamalla ap:n mainitsemaa juttua, mutta en löydä sitä. Joten linkki tänne, kiitos.
Onnistuukohan linkitys--- no anyway HS kulttuuriosiosta löytyy, pvm 20.11., vain tilaajille
30 vuotta sitten elokuva presidentin murhasta syötti koko maailmalle vaarallisen valheen, jonka seuraukset näkyvät edelleen - Kulttuuri | HS.fi
Ei ainakaan sellainen salaliitto kuin Stonen elokuvassa annetaan ymmärtää.