8-v lapsen oikomishoidosta tietäviä?
Osaisko joku auttaa? Mitähän tarkoittaa hammaslääkärin paperissa: Levitetään ylähammaskaarta kiinteällä kojeella. Minkähänlainen koje on kyseessä? Olis kiva jos pystyis lapselle vähän etukäteen kertomaan asiasta, etenkin kun lapsi joutuu menemään oikojalle yksin.
Paperissa lukee lisäksi eri käyntikertojen kohdalla sep 16,26 mes, renk sov ja jälj QH ja QH.n sem.
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:11"]
Niskaveto on helvetistä. Harva hamppulääkäri ymmärtää jotain siitä joten konsultointi toiselta on paikallaan
[/quote]
Pelkkää niskavetoa käytetään nykyään erittäin harvoin. Nykyään on käytössä niska-okkipitaaliveto. Ja mihin tietosi siitä, että harva hammaslääköri tietää siitä mitään, perustuu? Oikomiskojeiden tunteminen on ihan perushammaslääkärin heiniä. Oikoja taas tekee monimutkaisempia hoitosuunnitelmia ja oikomishoitoja.
Ei vaan eri laite.
Itse olen pitänyt palkattomia, tehnyt osapäiviä jne mutta ainakin ensimmäisellä kerralla menisin mukana.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:16"]
Niskaveto on helvetistä. Harva hamppulääkäri ymmärtää jotain siitä joten konsultointi toiselta on paikallaan
[/quote]
Pelkkää niskavetoa käytetään nykyään erittäin harvoin. Nykyään on käytössä niska-okkipitaaliveto. Ja mihin tietosi siitä, että harva hammaslääköri tietää siitä mitään, perustuu? Oikomiskojeiden tunteminen on ihan perushammaslääkärin heiniä. Oikoja taas tekee monimutkaisempia hoitosuunnitelmia ja oikomishoitoja.
[/quote]
Täälläpäin harva niistä mitään tietää mutta laittaa ne kuitenkin. Meillä meinas mennä pahasti metsään sen kanssa. Siksi varoitan.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:22"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:16"]
[/quote]
[/quote]
Täälläpäin harva niistä mitään tietää mutta laittaa ne kuitenkin. Meillä meinas mennä pahasti metsään sen kanssa. Siksi varoitan.
[/quote]
Tällä ei ole mitään tekemistä ap:n asian kanssa. Kunhan vaan sanoin että tuon toisen kanssa kannattaa olla varovainen ja kysyä jonkun muunkin oikojan mielipidettä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:51"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:36"]Osaisko joku auttaa? Mitähän tarkoittaa hammaslääkärin paperissa: Levitetään ylähammaskaarta kiinteällä kojeella. Minkähänlainen koje on kyseessä? Olis kiva jos pystyis lapselle vähän etukäteen kertomaan asiasta, etenkin kun lapsi joutuu menemään oikojalle yksin.
Paperissa lukee lisäksi eri käyntikertojen kohdalla sep 16,26 mes, renk sov ja jälj QH ja QH.n sem.
[/quote]
Minä olin mukana lapsen hammaslääkärikäynneillä. Jos en olisi ollut, soittaisin toki lapseni hampaita hoitavalle lääkärille.
Helppoa ja sangen suotavaa toimintaa lapsen huoltajalta.
[/quote]
Jokainen lapsestaan välittävä äiti olisi ollut yhteydessä lapsen hampaita hoitaneeseen tahoon.
Pakko olla trolli.
Mun lapsi 10 v sai tollasen laitteen ja vaikka ei ole aiemmin arastellut hammaslääkäriin menoa mitenkään, niin oli ihan paniikissa kaikkien niiden metallirenkaiden kokeilujen kanssa, puhumattakaan itse laitteen laitossa. Ehdottomasti pitää olla jonkun turvallisen aikuisen lapsen mukana, koska et voi etukäteen tietää varmasti kuinka lapsi siihen todellisuudessa reagoi. Todellakin opettajana voit ottaa palkatonta vapaata ja antaa sijaisen hoitaa sen päivän, jos lapsen isä ei pääse mukaan.
T. luokanope myös
Miten opettaja voi olla noin pihalla lapsen hampaista ja niiden hoidosta??
OKL:ssä ei opeteta hampaiden hoitoa. Voin olla yhtä pihalla kuin kuka tahansa muukin. Voin laittaa äitini mukaan hammashoitolaan, mutta hänen luultavasti on oltava meidän taaperon kanssa odotushuoneessa, taapero ei todellakaan viihdy hoitohuoneessa. Eli kädestä pitäjää ei kyllä 8-veelle löydy. Ja varmaankaan muuta siinä tilanteessa vanhempi ei oikein voikaan tehdä.
ap
Mikä tuo niskaveto on? Onko se sama kuin tuo edellä mainittu laite siis?
ap