Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oma ulkonäkö aiheuttaa päivittäistä surua ja ahdistusta

Vierailija
25.11.2021 |

Sekä häpeää. Rajoittaa pukeutumista, ihmisten tapaamista ja välillä jopa kotoa poistumista. Miten tästä vatvomisesta pääsee pois?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sua sun ulkonäössä ahdistaa? Aika monelle asialle voi tehdä jotain.

Vierailija
2/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ulkonäössä tarkalleen ahdistaa?

Ulkonäöllä ei ole merkitystä, vaan sillä millainen ihminen on toisia ihmisiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyväksy tosiasia että ulkonäkösi ei muille kelpaa niin pääset paljon helpommalla. Muiden arvosteluun ja ulkonäön kommentointiin tottuu

Vierailija
4/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset asiat, joille ei voi tehdä mitään tai asiat, joille voi tehdä jotain vain jos on hirveästi rahaa.

Ap

Vierailija
5/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset asiat, joille ei voi tehdä mitään tai asiat, joille voi tehdä jotain vain jos on hirveästi rahaa.

Ap

Mulla samoin , ahdistaa puhua muille ja ujostelen sen takia kaikkia asioita . Kärsinyt koko ikäni . 

Vierailija
6/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tunnen minäkin ja ei tunnu auttavan mikään?  :( Yleensä sanotaan, että jos oma ulkonäkö tai elämä aiheuttaa ahdistusta, muutoksesta olisi apua ja ennen kaikkea itsensä hyväksymisestä. Tein itse vajaa vuosi sitten osin tästä inspirtoituneena elämäntaparemontin. Lopetin päihteet, laihdutin 10kg, vaihdoin kampausta ja koitin opetella olemaan itselleni armollisempi ja ymmärtämään itseäni.  Mitään eroa en ole huomannut, voisin jopa sanoa että ahdistaa entistä enemmän nyt. Edelleenkin tunnen olevani ruma ja arvoton eikä flaksi ole käynyt yhtään sen paremmin.

Vierailija
7/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat liittyvät enimmäkseen vartaloon eli kaikkeen alaleuasta alaspäin.

Ap

Vierailija
8/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa julkinen terveydenhoito tulee jossain määrin vastaan näissä ulkonäköasioissa olkoonkin että syy hoitoon/toimenpiteeseen pääsemiselle täytyy olla terveydellinen. Eli jos olet sairaalloisen lihava, voit päästä vatsalaukun pienennysleikkaukseen. Jos laihdutuksesta jää nahkaa roikkumaan joka aiheuttaa tulehdusta, voit päästä korjauttamaan sen. Jos rintasi ovat massiviset ja roikkuvat, pääset suhteellisen helposti rintojen pienennysleikkaukseen jne. Myös tubulaarisia tai eriparirintoja korjataan. Kustannukset näissä ovat vain poliklinikkamaksu.

Sanoit että toimenpiteet vaatisi hirveästi rahaa, joten kannattaa selvittää mitä saamme verorahoilla vastineeksi.

Jos olet vain hieman ylipainoinen, niin et tarvitse rahaa vaan uskoa itseen ja säännöllisen ateriarytmin sekä runsaasti liikuntaa.

Vierailija
9/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa tunnen minäkin ja ei tunnu auttavan mikään?  :( Yleensä sanotaan, että jos oma ulkonäkö tai elämä aiheuttaa ahdistusta, muutoksesta olisi apua ja ennen kaikkea itsensä hyväksymisestä. Tein itse vajaa vuosi sitten osin tästä inspirtoituneena elämäntaparemontin. Lopetin päihteet, laihdutin 10kg, vaihdoin kampausta ja koitin opetella olemaan itselleni armollisempi ja ymmärtämään itseäni.  Mitään eroa en ole huomannut, voisin jopa sanoa että ahdistaa entistä enemmän nyt. Edelleenkin tunnen olevani ruma ja arvoton eikä flaksi ole käynyt yhtään sen paremmin.

Se vasta surullista onkin, kun näkee vaivaa parantaakseen asioita ja edelleen näyttää kamalalta. Otan osaa

Ap

Vierailija
10/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla asia helpotti, kun vaihdoin kaveripiiriä. Nykyään olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, vaikka se ei ole muuttunut mihinkään, ja jos johonkin, huonontunut entisestään. Lopetin vain tapaamasta kavereita, joita tavatesa ulkonäkö alkoi ahdistaa ja koin tarvetta piilotella joitakin piirteitä itsessäni. Elämä helpottui muutenkin ja koen, että olen nyt enemmän oma itseni, ympärilläni on mukavampia ihmisiä.

Vierailija
11/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 kommenttia ei pysty lainaamaan, mutta vastauksena siihen ihmettelen tätä ajatuskuviota siitä, että kunhan on vaan normaalipainoinen niin automaattisesti muka näyttää hyvältä.

Vierailija
12/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla asia helpotti, kun vaihdoin kaveripiiriä. Nykyään olen ihan tyytyväinen ulkonäkööni, vaikka se ei ole muuttunut mihinkään, ja jos johonkin, huonontunut entisestään. Lopetin vain tapaamasta kavereita, joita tavatesa ulkonäkö alkoi ahdistaa ja koin tarvetta piilotella joitakin piirteitä itsessäni. Elämä helpottui muutenkin ja koen, että olen nyt enemmän oma itseni, ympärilläni on mukavampia ihmisiä.

Ei ole kavereita niin niitäkään ei voi nyt syyttää.

Ap

Vierailija
13/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun pitäisi siis varmaankin tutustua ihmisiin ja hankkia kavereita. Siis, jos kaipaat ihmisiä elämääsi ylipäätään. Se toisi sinulle tunnetta, että olet muutakin kuin ulkonäkösi. 

Vierailija
14/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää vaan hyväksyä että on kauniimpia ja rumempia ihmisiä. Ei kukaan nyt ihan sysiruma ole jollei ole aivan ruokoamaton jne. Mene vaikka kaupungin keskustaan ja katso kuinka  laidasta laitaan siellä menee ihmisiä. On kauniita ja hoikkia mutta myös vähemmän "kauniita" ja pyöreämpiäkin ihmisiä. On hienompia vaatteita ja vähemmän hienoja. Onneksi kaikki ei samasta muotista kuitenkaan vaan meitä on joka lähtöön ja se on juuri elämän hienous.

Vierailija
15/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sun pitäisi siis varmaankin tutustua ihmisiin ja hankkia kavereita. Siis, jos kaipaat ihmisiä elämääsi ylipäätään. Se toisi sinulle tunnetta, että olet muutakin kuin ulkonäkösi. 

Oliskin noin helppoa. Valtaosalla aikuisista on jo "valmis" kaveripiiri eikä sinne ole tarvetta ottaa enää lisää ihmisiä.

Ap

Vierailija
16/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Toisaalta koeta ottaa helpotusta sanonnasta ”You’re not ugly, you’re just poor.” Esim. Kylie Jennerin muodonmuutos, omasta takaa taitaa olla vain suuret ruskeat silmät.

Jotkut venäläiset ja eteläkorealaiset näyttävät siltä kuin heille olisi laitettu uusi pää kirurgin toimesta!

Real Housewives of Beverly Hills -sarjassa näkee, kuinka rahalla on saatu viritettyä taviksesta paljon hienostuneemman näköinen (Dorit, Erika, Kyle).

Vierailija
17/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala kuntoilemaan ja syömään terveellisesti. Pukeudu imartelevasti ja pidä huolta hiuksista, kynsistä ja hampaista. Käy kampaajalla laittamassa tukka kuntoon. Meikkaa kevyesti, jos haluat. Hyvä hygienia. Tutki, mitkä värit imartelevat juuri sinua.

Sen jälkeen olet tehnyt kaiken voitavasi. Lopputulos pitää vain hyväksyä.

Vierailija
18/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala kuntoilemaan ja syömään terveellisesti. Pukeudu imartelevasti ja pidä huolta hiuksista, kynsistä ja hampaista. Käy kampaajalla laittamassa tukka kuntoon. Meikkaa kevyesti, jos haluat. Hyvä hygienia. Tutki, mitkä värit imartelevat juuri sinua.

Mikä saa sinut luulemaan, että näitä asioita ei ole jo tehty?

Ap

Vierailija
19/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa sinut luulemaan, että näitä asioita ei ole jo tehty?

Ap

Siinä tapauksessa siirry suoraan kohtaan kaksi.

Vierailija
20/81 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena jaksoin miettiä ulkonäköä. Siinä 35 iässä viimeistään tajusin, että olen aivan tarpeeksi nätti tähän tavalliseen elämääni. Ei minun tarvitse olla yhtään kauniimpi, olen ihan riittävä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan