Selittäkää miksi sekasyöjä ei muka voi syödä kasvisruokaa?
Aina jaksetaan ulista koulujen kasvisruokapäivistä tai kasvisruokatarjoiluista tilaisuuksissa jne. Kasvisruokahan kuuluu sekasyöjän ravintoon?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:49"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:45"]
Tietysti sekasyöjä voi syödä kasviksia (ja lihaa). Selitä sinä miksi sekasyöjä (=ihminen) ei muka voi syödä lihaa?
En pidä siitä että ideologiaan pakotetaan.
[/quote]
Olen jo pitkään ihmetellyt asennetta, että kasvisruokapäivä koulussa on jotenkin ideologian pakottamista. Voisitko selittää minulle, miksi kasvisruokapäivä on sen erikoisempi juttu kuin keittopäiväkään?
Onko se ideologian pakottamista, jos tarjoilee päiväkodissa aamupalaksi puuroa, hilloa, leipää ja juustoa? Ruokahan on kasvisruokaa, koska siinä ei ole lihaa, kanaa tai kalaa.
Eikö myös kala- tai kanaruoan tarjoileminen ole ideologian pakottamista, koska on olemassa aatteellisia pesco- ja pollovegetaristeja?
Vai saako kasvisruokaa tarjoilla rauhassa niin kauan kun kukaan ei sano sanaakaan sen hyvistä puolista?
[/quote]
Muistan omilta kouluajoilta, että kasvispihvit oli suurta herkkuani. Oli aivan luonnollinen asia, että välillä oli kasvisruokaa kun ruokalistan suunnittelijat niin päättivät. Mutta homma lähti teillä siellä etelässä päin hel**ttiä, kun ulkopuoliset alkoivat sanella että kerran viikossa pitää olla pelkästään kasvisruokaa. Tässä näkyy vihreiden liiallinen edustus Helsingin kaupungin päättävissä elimissä.
Kala- tai kanaruoan tarjoileminen ei ole ideologiaan pakottamista, sillä ihminen on luonnostaan sekasyöjä. Ideologiaa on se, että ruokavaliota rajoitetaan eettisiin tai muihin syihin vedoten. Homma menee sietämättömäksi, jos sitä omaa aatetta alkaa tuputtaa muille, vrt. Jehovan todistajat.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:34"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:16"]
Aina jaksetaan ulista koulujen kasvisruokapäivistä tai kasvisruokatarjoiluista tilaisuuksissa jne. Kasvisruokahan kuuluu sekasyöjän ravintoon?
[/quote]
Mulle kelpaa kyllä lihaton ruoka vaikka useamman kerran viikossa, kunhan siitä ei tehdä mitään kasvisruokapäivän tapaista numeroa.
[/quote]
Oletko myös sellainen ihminen, että periaatteessa et vastusta seksuaalivähemmistöjen syrjintää, kunhan syrjinnästä ja tasa-arvosta ei puhuta? Jos puhutaan, koko tasa-arvo alkaa ärsyttää ja sitten ihan protestiksi vastustat "homojen oikeuksia".
[/quote]
Minulla ei ole mitään homoja vastaan, mutta en halua imeä munaa tai saada sitä perseeseni.
Minulla ei ole mitään myöskään lihatntonta ateriaa vastaan ja koen olevani suvaitsevaisempi, kuin ne jotka eivät suostu ottamaan lihaa suuhunsa.
ps. olen allekirjoittanut tasa-arvoisen avioliittolain kansalaisaloitteen.
t.mies