Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selittäkää miksi sekasyöjä ei muka voi syödä kasvisruokaa?

Vierailija
18.02.2015 |

Aina jaksetaan ulista koulujen kasvisruokapäivistä tai kasvisruokatarjoiluista tilaisuuksissa jne. Kasvisruokahan kuuluu sekasyöjän ravintoon?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa kyllä, teen joskus itsekin, mutta en mitään spesiaaleja.

Vierailija
2/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo mutta se on vähän tylsää ja ikävää syödä pelkkää kasvista aterialla. Kyllä minäkin koen jotenkin että se edes hitusen lihaa sisältävä ruoka on lähes aina parempaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Mä tykkään tehdä juurespihvejä, kasviskeittoja, sosekeittoja, salaatteja, sienikastiketta,...

Vierailija
4/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sekasyöjänä en tajua tuota valitusta. Ei mulla ole mitään pakkoa syödä joka aterialla lihaa, enkä ymmärrä miksi tekisin asiasta ongelman. Erilaiset vaihtelevat ruoat ovat vain kiva juttu ja kasvisruoat ovat muille yksi kiva ruokamaailman variaatio.

Vierailija
5/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kasvisvoittoisesti sekasyöjä, ja söisin mieluiten kasvisruokaa. En vain jaksa aina laittaa pelkästään itselleni ruokaa ja perheen miesväki haluaa useammi lihaa. Töissä työpaikkaruokalan kasvisruoka on joko sosekeittoa tai juustosalaattia, eli ei kovin mielikuvituksellista eikä edes kovin ravitsevaa.

Vierailija
6/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin ei voi? Minä ainakin syön mielelläni kasvisruokaa jos sitä on tarjolla. Mutta pidän myös liharuoista ja siitä että lihasta ja kalasta saa helpommin proteiinia.

Vierailija
7/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisruoka ei vie minulta nälkää. Vaikka ahtaisin kupuni täyteen, niin parin tunnin päästä on jo kiljuva nälkä. Liharuoka pitää nälän poissa pidempään ja sitä ei tarvitse syödä niin paljon.

Vierailija
8/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:31"]

Kasvisruoka ei vie minulta nälkää. Vaikka ahtaisin kupuni täyteen, niin parin tunnin päästä on jo kiljuva nälkä. Liharuoka pitää nälän poissa pidempään ja sitä ei tarvitse syödä niin paljon.

[/quote]

Juuri näin, koska kasvisruoka on usein liian proteiiniköyhää.

Vierailija
9/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:16"]

Aina jaksetaan ulista koulujen kasvisruokapäivistä tai kasvisruokatarjoiluista tilaisuuksissa jne. Kasvisruokahan kuuluu sekasyöjän ravintoon?

[/quote]

Mulle kelpaa kyllä lihaton ruoka vaikka useamman kerran viikossa, kunhan siitä ei tehdä mitään kasvisruokapäivän tapaista numeroa.

Vierailija
10/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Huonosti tehty kasvisruoka on proteiiniköyhää. Huono liharuoka on myös proteiiniköyhää - miettikää vaikka jotain siipikarjan nahasta väännettyjä einesbroileripyöryköitä!

Syy näläntunteeseen (laadukkaan) kasvisaterian jälkeen on joko psykologinen tai sitten elimistö on tottunut raskaaseen ruokaan. 

Yleisin syy on kuitenkin se, että suurin osa ravintoloiden ja lounaspaikkojen kasvisruoasta on täyttä kuraa. Minulle on pitopalvelusta pokkana tarjottu kasvisvaihtoehdoksi makaronilaatikkoa, jossa liha on korvattu porkkanalla! 

Vierailija
11/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitä kasvisruokaa sitten oikein syöt? Itse ainakin katson, että ruoassa on proteiininlähteitä, jos se on kasvisruokaa.

Mutta tällä palstalla aina kasvisruoka=kasvissosekeitto tms.

Vierailija
12/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:31"]

[/quote]

[/quote]

Höpön löpön

Vierailija
13/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:34"]

[/quote]

Mulle kelpaa kyllä lihaton ruoka vaikka useamman kerran viikossa, kunhan siitä ei tehdä mitään kasvisruokapäivän tapaista numeroa.

[/quote]

Oletko myös sellainen ihminen, että periaatteessa et vastusta seksuaalivähemmistöjen syrjintää, kunhan syrjinnästä ja tasa-arvosta ei puhuta? Jos puhutaan, koko tasa-arvo alkaa ärsyttää ja sitten ihan protestiksi vastustat "homojen oikeuksia".

Vierailija
14/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti sekasyöjä voi syödä kasviksia (ja lihaa). Selitä sinä miksi sekasyöjä (=ihminen) ei muka voi syödä lihaa?

En pidä siitä että ideologiaan pakotetaan.

Vierailija
15/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:43"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:34"]

[/quote]

[/quote]

Oletko myös sellainen ihminen, että periaatteessa et vastusta seksuaalivähemmistöjen syrjintää, kunhan syrjinnästä ja tasa-arvosta ei puhuta? Jos puhutaan, koko tasa-arvo alkaa ärsyttää ja sitten ihan protestiksi vastustat "homojen oikeuksia".

[/quote]

Sä oot joku vauhko taas... -ohis

Vierailija
16/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:45"]

Tietysti sekasyöjä voi syödä kasviksia (ja lihaa). Selitä sinä miksi sekasyöjä (=ihminen) ei muka voi syödä lihaa?

En pidä siitä että ideologiaan pakotetaan.

[/quote]

Olen jo pitkään ihmetellyt asennetta, että kasvisruokapäivä koulussa on jotenkin ideologian pakottamista. Voisitko selittää minulle, miksi kasvisruokapäivä on sen erikoisempi juttu kuin keittopäiväkään? 

Onko se ideologian pakottamista, jos tarjoilee päiväkodissa aamupalaksi puuroa, hilloa, leipää ja juustoa? Ruokahan on kasvisruokaa, koska siinä ei ole lihaa, kanaa tai kalaa. 

Eikö myös kala- tai kanaruoan tarjoileminen ole ideologian pakottamista, koska on olemassa aatteellisia pesco- ja pollovegetaristeja?

Vai saako kasvisruokaa tarjoilla rauhassa niin kauan kun kukaan ei sano sanaakaan sen hyvistä puolista?

Vierailija
17/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin sekasyöjänä syön oikein mielelläni kasvisruokaa. Kunhan se on kunnolla valmistettua, eli proteiinit ja muut ravintoarvot kohdillaan.

Vierailija
18/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Valitetttavasti kasvisruoka on usein myös hiilihydraatti- ja rasvaköyhää, eli sopii nälkäkurkilaihduttajille.

Vierailija
19/22 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:33"]

[/quote]

[/quote]

Huonosti tehty kasvisruoka on proteiiniköyhää. Huono liharuoka on myös proteiiniköyhää - miettikää vaikka jotain siipikarjan nahasta väännettyjä einesbroileripyöryköitä!

Syy näläntunteeseen (laadukkaan) kasvisaterian jälkeen on joko psykologinen tai sitten elimistö on tottunut raskaaseen ruokaan. 

Yleisin syy on kuitenkin se, että suurin osa ravintoloiden ja lounaspaikkojen kasvisruoasta on täyttä kuraa. Minulle on pitopalvelusta pokkana tarjottu kasvisvaihtoehdoksi makaronilaatikkoa, jossa liha on korvattu porkkanalla! 
[/quote]
Meillä työpaikkaruokalassa on välillä mintulla maustettuja juureksia. Lisäkehän se on eikä mikään kasvisruoka! Tykkään kyllä linssipihveistä ja-keitosta, falafeleista jne. Syön lihaa harvemmin ja harvemmin, ei vaan maistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi