Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

35 v on viimeinen ikä tulla äidiksi

Vierailija
18.02.2015 |

Biologian kannalta.

Sen jälkeen todennäköisyys raskauden onnistumiseen laskee vuosi vuodelta huomattavasti. Todennäköisyys saada vammainen lapsi kasvaa- jos raskaus onnistuu alkaa.

Tämä on biologiaa, muistakaa nuoret naiset se. Työssä voi edetä lapsien saannin jälkeenkin ja miestä voi vaihtaa/uuden löytää. Mutta lastensaannin aika on naisella rajallinen.

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa katkera aloitus.
Suosittelen katkeruuden käsittelemistä omassa elämässä
ennemmin kuin tehdä tälläisiä aloituksia johonkin vauva-palstalle yrittämään pelotella
ja alaspainaa yli 35v äideiksi halajavia.

Vierailija
42/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 08:35"]

Vauvan kanssa on rankkaa. Varnasti olisin jaksanut sitä vslvomista paremmin 30- kuin 40-vuotiaana.

[/quote]

Riippuu ihan vauvastakin. Jotkut valvottaa, jotkut ei. Miten raihnaisina te (nuoret) oikeasti pidätte noin 40-vuotiaina?? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:30"]

Kyllä ne lapset kannattaa tehdä siinä 18-38 paikkeilla.

[/quote] kannattaa ensiksi hankkia ammatti ja olla työssäkin jotta saa työkokemusta ja paremman äitiysrahan

Vierailija
44/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heh jos täällä kaikki lähtevät eroamaan pettämisten vuoksi, niin ei hyvin mene. Kyllä tuollaisista lapsellisista pettämisistä pääsee eroon ei ne maata kaada..aluksi voi olla hankalaa, mutta jos ollaan nuoria niin kyllä sen pitäis ollakin vaihtelevaa ja sitten pettämisistä yli ja jatketaan yhteiseloa.

Vierailija
45/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini sai kuopuksensa samana vuonna, kun täytti 48v. Äidinäitini sai nuorimmaisen 35-vuotiaana. Tämän jälkeen ei lapsia tullut, vaikka ehkäisyä ei ollut käytössä. Joten ei sukutaustakaan välttämättä kerro, millaiset mahdollisuudet naisella on saada lapsia "vanhalla" iällä.

Vierailija
46/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole samaa mieltä. Sain lapset 36 ja 39v. Lisääkin olisin voinut tehdä. Mulla tuttuja jotka sai lapsen 44v ja 45v ja 40v.

Ettei ihan tuo sun mielipiteesi ole totuus. Kyllä tuossa isässä raskautuminen näyttää onnistuvan. Onneksi naiset uskaltaa vaikka sinä sanot mitä!

Ja nyt mun pojat on jo 11 ja 13v. Ihan parasta on, kun täytän 50v ja on teinejä kotona. Ei ole kiiire päästä eroon heistä.

Vierailija
47/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntemani +35-vuotiaat on tullut helposti raskaaksi ja raskaus on mennyt normaalisti ja vauva on ollut ns. normaali.

Paitsi yksi. Eräs tuttavani sai kyllä 3 keskenmenoa ennen onnistunutta raskautta ja vauvaa hänen ollessaan 42v. MUTTA hän oli yrittänyt raskautta jo paljon nuorempanakin siinä onnistumatta. Tosin erin miehen kanssa. Ei siis voi laittaa iän piikkiin niitä keskenmenoja.

Vierailija
48/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain viimeisen lapsen 33v,sen jälkeen yks keskenmeno enkä oo enää raskautunut ikä 36v.

Vierailija
49/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:00"]

Et sitten maininnut, että miehen ikäkin vaikuttaa.Tämäkin tietysti teilataan.

[/quote] itse olin reiluasti yli 40 kun sain vauvan ja mies oli huomattavasti nuorempi
[/quote] Miehen ikä vaikuttaa myös ja tupakoimattomuus.

Vierailija
50/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:23"]

Biologian kannalta.

Sen jälkeen todennäköisyys raskauden onnistumiseen laskee vuosi vuodelta huomattavasti. Todennäköisyys saada vammainen lapsi kasvaa- jos raskaus onnistuu alkaa.

Tämä on biologiaa, muistakaa nuoret naiset se. Työssä voi edetä lapsien saannin jälkeenkin ja miestä voi vaihtaa/uuden löytää. Mutta lastensaannin aika on naisella rajallinen.

[/quote]

Ap, puhut asiaa. Ne jotka dislikettää, voivat kaivaa netistä taulukoita tästä asiasta. 35:n ikävuoden jälkeen naisen hedelmällisyys laskee kuin lehmänhäntä. Hulluja ne naiset, jotka eri syiden takia venyttävät vauvojen hankintaa yli kolmenkympin. Pahinta on, jos se tehdään sen takia, että miehen mielestä aika ei ole vielä sopiva. Itse sain ekan ja tokan 24 ja 26 v, kolmas 36 v.. 

Ohis, mut en ymmärrä näitä veloja. Voiko muka ura tai joku matkustelu, golfinpeluu olla muka parempaa kuin oma lapsi?!! Huhhuh, mun mielestä ei todellakaan, kaikkia noita olen tehnyt isommassa mittakaavassa. En ymmärrä, mut ei mun tarviikaan. Siltikin pidän mielipiteeni, että oman lapsen kanssa takapihalla jätskin syönti kesäisin on paljon kivempaa :)

Vierailija
51/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:19"]Ap, sohaisit juuri muurahaispesää. Tämä palsta on mummoäitien palsta, jotka eivät usko biologisia faktoja
[/quote]

Kyllä se varmaan olisi järkevintä ja fiksuinta saada lapsi 28-30v ikäisenä, mutta aina ei elämä mene Niinkuin suunnittelee. Itse löysin mieheni 32v ikäisenä 9v sinkkuuden jälkeen. Omasta mielestäni niin kauan kun nainen voi tulla raskaaksi hänellä on oikeus tulla myös äidiksi. En ymmärrä keinohedelmöitystä 49-vuotiaalle, mutta jos luomusti raskautuu 45-vuotiaana niin luonto on päättänyt niin. Mieluummin 40v "mummoäiti" joka on normaalipainoinen ja jolla on terveet elämäntavat kuin 20v ylipainoinen tai jopa alkoholisti...
[/quote] ....what.... öö. tyhmeneekö ihminen vanhetessaan vai onko tämä mummoäiti yksittäistapaus ??
[/quote]

Siis häh??!

Vierailija
52/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hyksin Tiitinen ja Suikkari pitävät ohjenuorana sitä, että naisen hedelmällisyydessä tapahtuu suuria muutoksia 35 ikävuoden jälkeen. He vetoavat siihen, että samaa osoittavat myös tuoreet tilastot hedelmöityshoidoista.

Hedelmöityshoitojen onnistumisprosentti laskee 35 ikävuoden jälkeen. Yksilöstä sitten riippuu, kuinka paljon ja kuinka nopeasti.

"On lopulta sopimuskysymys, mihin kohtaan raja laitetaan, onko se sitten 36, 38 vai 40 vuotta. Kiistaton tosiasia on, että naisen hedelmällisyys heikkenee iän myötä", Tiitinen sanoo."

Tämä lainaus oli tuosta aiemmin linkatusta HS:n artikkelista.

Vierailija
53/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästähän oli juuri väitös. 35-vuoden ylitys ei ole itsessään riskitekijä, ellei ole toista riskitekijää eli ylipainoa, tupakointia jne. 

hedelmällisyydestä en tiedä muuta kuin että saman ikäisen ihmisen hedelmällisyys vaihtelee kovasti. että ehkä sitä on itseensä verrattuna vähemmän hedelmällisempi kun vanhenee. mutta ehkä "vanhana" voi olla moninverroin hedelmällisempi kuin joku nuori!

Vierailija
54/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:28"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"]

Taas tuli ketju täyteen äitejä jotka kertovat ettei tämä tieto VOI pitää paikkaansa, kun HE ovat tulleet raskaaksi ihan ongelmitta ja tuli vielä terve lapsi :D Sori vaan, mutta teillä on vaan käynyt tuuri! Ihana kuulla palsta mammat ymmärtää taas mitä tilastollinen todennäköisyys tarkoittaa ;)

[/quote]

Tässä tapauksessahan se tarkoittaa sitä, että jos saat neljäkymmenvuotiaana sata lasta, yhdellä niistä on todennäköisesti down. Toki on myös mahdollista, että kaikki ovat terveitä.

[/quote]

On myös mahdollista, että kaikilla on down ja muille äideille syntyy 9900 ilman downia. Sitä on tilastollinen todennäköisyys. Jokaisessa raskaudessa riski on sama. Yhden downin synnyttäminen ei poista riskiä seuraavista raskauksista.

Vierailija
55/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskaa! Silloin kun miehen siemen on väkivahva, tulee hedelmätönkin nainen raskaaksi. Jopa 40 vuoden korkeassa iässä. Kokemusta on; hän oli lapseton, koska hänen aiemmin tuntemansa nykyajan huonospermaiset miehet eivät olleet kyenneet saattamaan häntä siunattuun tilaan. Minä kykenin. T: mies 53 v.

Vierailija
56/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, mä kyllä napsahdin 38-vuotiaana raskaaksi kertalaakista ja odotan tässä siis kolmatta. Tuttava sai kuopuksensa 47-vuotiaana. Näin ne elämät on erilaisia, en menisi kertomaan "totuuksia" kenellekään ihan vaan omasta näkövinkkelistä katsottuna.

Vierailija
57/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään viimeistä ikää ei ole, vaan se on mahdollista niin kauan kuin naisen elimistö tuottaa munasoluja. Naiselle kypsyy niitä teitty määrä elinaikana ja aihiot  ovat jo vastasyntyneellä.Olen ihan normaalisti saanut lapsen 36-vuotiaana, joten tuo aloitus on ihan huuhaata ja tiedän ihmisiä, jotka ovat saaneet ensimmäisen lapsensa ihan normaalisti 40-vuotiaana ja täysin  terve vauva on syntynyt.

Vierailija
58/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 08:35"]

Vauvan kanssa on rankkaa. Varnasti olisin jaksanut sitä vslvomista paremmin 30- kuin 40-vuotiaana.

[/quote]

Riippuu ihan vauvastakin. Jotkut valvottaa, jotkut ei. Miten raihnaisina te (nuoret) oikeasti pidätte noin 40-vuotiaina?? :D
[/quote]
Olen itse 44 ja huomaan itsessäni nopeamman väsymisen.
Elämänkokemusta toki on enemmän.

Vierailija
59/71 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän yhden ihmisen joka oli varmasti päälle 40 jo kun rupesi ihan tosissaan hankkimaan lapsia. Kaksospojat ja joku vuosi niiden jälkeen tyttö. Kaikki aivan terveitä.

Nämä ikärajat on ihan perseestä.

Vierailija
60/71 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:49"]

Riippuu siitä onko raskautunut aiemmin helposti.

[/quote]

Nykyään juuri toisen lapsen lapsettomuus on todella suurta, sama myös itsellä 19-vuotiaana tulin yhden kierron jälkeen raskaaksi, 26-vuotiaana kun alkoi yrittää meni ensin 3 vuotta, se olikin tuulimunaraskaus, ja sitten menikin 5 vuotta seuraavaan raskauteen... Ja mulla oli itsellä se raja että ei yli 35v. ja onneksi sain kaksoset 34,5v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi seitsemän