**Kysymyksiä lapsettomille**
Kysymykset
1. Miksi et ole hankkinut lapsia?
2. Kadutko päätöstäsi?
3. Mitä ajattelet lapsista yleensä?
4. Millaiset elämänarvot ja harrastukset omistat?
5. Oletko joutunut puolustelemaan päätöstäsi?
6. Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?
7. Minkä ikäinen olet? Ja milloin päätit ettei lapsia tule?
Kommentit (99)
onko totta että luovuus yhdistää lapsettomia? :)
1. Koska minulle on toisenlainen tehtävä tässä elämässä
2.En
3. Jotkut on mukavia ja hauskoja, suurin osa ei.
4. Luen, leivon, katson dokumentteja ja harrastan seksiä. Elämänarvojani ovat ehdoton oikeudenmukaisuus ja myötätunto kaikkia eläviä olentoja kohtaan.
5. En oikeastaan
6. Ei
7. Olen 24-v ja päätin 15-vuotiaana etten halua lapsia.
kerkeätte vielä muuttaa päätöksenne alle 40v
En halunnut lapsia, olen aina tiennyt etten halua lapsia. Päätös vahvistui kun muut alkoivat lisääntymään, nyt olen 38. En ole kuullut negatiivisia kommentteja ainakaan suoraan minulle sanottuna enkä perustele valintaani sen kummemmin. En kadu päätöstäni lainkaan. Harrastukse vauhdikkaita :)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:22"]
kerkeätte vielä muuttaa päätöksenne alle 40v
[/quote]
Niin? Mutta mitä jos en muuta? Onko pakko muuttaa jos on täysin varma, ettei halua lapsia?
t. 24-v
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:13"]1. En halua lapsia, siksi en ole hankkinut.
2. En kadu.
3. Osa on ihan ok, osa vähemmän ok. Kummilapsistani tykkään.
4. En oikeinosaa sanoa elämänarvoistani muuta, kuin että mielestäni jokaisella on oikeus elää sellaista elämää kuin itse haluaa, muita vahingoittamatta tietysti. Harrastan mm. musiikkia ja kirjallisuutta.
5. En.
6. Ei.
7. Täytän pian 30v. Taisin olla jotain 22-23 kun tajusin, etten halua lapsia.
[/quote]
Kaikkiin muihin sama vastaus, paitsi kohta 7. Ikä 46, niin kauan kuin muistan olen tiennyt etten halua lapsia.
Kysymykset
1. Miksi et ole hankkinut lapsia?
- Ei ole vain tullut hankittua
2. Kadutko päätöstäsi?
- En
3. Mitä ajattelet lapsista yleensä?
- En ole koskaan ollut lapsi-ihminen, enkä oikein jaksa niiden riehumista, kiljumista ja muutenkin kovaäänisyyttä.
4. Millaiset elämänarvot ja harrastukset omistat?
- Paljon on harrastuksia, liikunnasta taiteelliseen. Elämänarvoista en ole uskova, mutta en ateistikaan.
5. Oletko joutunut puolustelemaan päätöstäsi?
- En oikeastaan, nuorena totesin etten lapsia oikein halua ja kyllä sitten, kun ohitti sen 25v, alkoi se kysely pikkuhiljaa loppua, että millonkas niitä lapsia tulee.
6. Onko sinulle sanottu lapsettomuudestasi jotain negatiivista, jos on niin mitä?
- Kasvotusen ei,mutta tottakai foorumeilla jatkuvasti saa kuulla, miten lapsettomilla ei ole elämää tai elämän tarkoitusta, tai miten huonoja lapsettomat on tai että miten se lapsi on kuin jokin avain onnellisuuteen elämässä, ettei ilman lasta mukamas voisi olla onnellinen.
7. Minkä ikäinen olet? Ja milloin päätit ettei lapsia tule?
- 29v. Jo pienenä, siis ihan 10v taisinko olla, totesin äidille että hyi, en taho lapsia ikinä. Nykyään se on semmonen, etten oikeastaan niitä tahdo. En tiedä, ehkä se saattaa joskus muuttua, mutta en vain koe mitään tunnetta, miksi haluaisin lapsen. Arvostan kuitenkin heitä, jotka lapsia ovat tehneet ja uhranneet oman ajan heidän kasvattamiseen. Kaikki eivät siihen pysty kunnolla.
mutta tunnetteko olevanne jotenkin epäarvokkaampia
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:32"]
[/quote]
En ollenkaan! Miksi ihmeessä tuntisin? :O
-7
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:32"]
[/quote]
Miksi ihmeessä tuntisin niin? Eli ei, en tunne.
Tuohan vasta itsekästä on, ettei lapsia halua!
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:37"]
[/quote]
mitä itsekästä siinä on? täällä on jo nyt niin paljon ihmisiä..
Missä on paljon ihmisiä? suomessako?:)
En ymmärrä millä tavalla se on itsekästä, varsinkin jos tietää, ettei kykenisi henkisesti tai fyysisesti lasta kasvattamaan. Ei suomi varmasti halua enenpää äitejä, jotka pimahtavat ja sitten tekevät jotain tai kohtelevat lapsia kaltoin.
Nostan hattua teille, jotka vahvasti elätte elämäänne omien valintojenne mukaan, ettekä sorru yleisen paineen ja normien alle.
t. Yhden lapsen äiti, joka olisi tarvinnut enemmän rohkeutta olla hankkimatta lasta. Menee tämä elämä näinkin, mutta lapseton elämä oli enemmän minun juttuni.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:18"]onko totta että luovuus yhdistää lapsettomia? :)
[/quote]
Minun fiksuimmat tuntemani naiset ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.
http://www.tiede.fi/keskustelu/59272/ketju/suomalaistutkimus_alykkaat_naiset_eivat_tee_lapsia ja sitten on tämä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 19:37"]
[/quote]
Ja lapsien haluaminen on epäitsekästä koska? Koska sinä haluat lapsen? Koska Suomi tarvitsee veronmaksajia, niin sinä vain ja ainostaan silkkaa isänmaallisuuttasi pyöräytät muutaman?
1. En halua lapsia, siksi en ole hankkinut.
2. En kadu.
3. Osa on ihan ok, osa vähemmän ok. Kummilapsistani tykkään.
4. En oikeinosaa sanoa elämänarvoistani muuta, kuin että mielestäni jokaisella on oikeus elää sellaista elämää kuin itse haluaa, muita vahingoittamatta tietysti. Harrastan mm. musiikkia ja kirjallisuutta.
5. En.
6. Ei.
7. Täytän pian 30v. Taisin olla jotain 22-23 kun tajusin, etten halua lapsia.