Olen 29-vuotias korkeakoulutettu enkä ole koskaan saanut töitä mistään:(
Olen ihan surkimus. Pelottaa myös tulevaisuus, koska minulla ei ole kertynyt eläkettä lainkaan.
Kommentit (32)
Ei tuossa iässä kenelläkään ole vielä kertynyt kunnolla eläkettä
Paska homma. Mutta töitä on vaikea saada nykyään.
Minä taas olen 29-vuotias korkeakoulutettu enkä ole koskaan saanut pillua mistään :(
Olen ihan surkimus. Pelottaa myös tulevaisuus, koska minulla ei ole kertynyt naiskokemuksia lainkaan.
Onkohan meillä muutakin yhteistä?
Minkä korkeakoulututkinnon saa ilman minkäänlaista harjoittelua tai työkokomusta?
Vierailija kirjoitti:
Väittävät, että työntekijöitä ei löydy.
Pitää tuoda ulkomailta.
Tässäkin yksi firma tarjoaa töitä n. 5:ksi kuukaudeksi vuodessa, maksaa palkkaakin 9€/tunti.
Silti on työntekijäpula.
Sanoisin että määräaikainen työpätkä kerrallaan eteenpäin. Pääasia että saat jotain näyttöä CV:lle työntekotaidoista, työnantaja voi olla epäluuloinen jos ei ole mitään kokemusta.
Jokin kaupan alan työ with a twist on ihan hyvä alku, mm. ajojärjestelyä, hankintoja, työsuojeluedustusta tms. kylkeen vaan alastasi ja tutkinnostasi riippuen
Vierailija kirjoitti:
Minä taas olen 29-vuotias korkeakoulutettu enkä ole koskaan saanut pillua mistään :(
Olen ihan surkimus. Pelottaa myös tulevaisuus, koska minulla ei ole kertynyt naiskokemuksia lainkaan.Onkohan meillä muutakin yhteistä?
Nojos duunia,niin tienaat rahaa, ja rahalla voit ostaa kulttuurimatkan pattayalle.
Siis tutustumaan buddhalaisiin temppeleihin ja kulttuuriin vaan.
Et ole koskaan ollut edes kesätöissä?
Olisi hyvä keskittyä koulutuksen lisäksi siihen millaista työtä haluat tehdä, mitä haluat osata ja oppia. Siitä sitten lähteä askel kerrallaan kohti kertyvää eläkettä. Pelkkä korkeakoulutus ei kerro osaamisesta ja halukkuudesta tehdä töitä. Suoraan hyppy asiantuntijaksi pelkällä teoriapohjalla on melko harvinaista. Valitse ala, joka kiinnostaa ja siitä sitten eteen päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väittävät, että työntekijöitä ei löydy.
Pitää tuoda ulkomailta.
Tässäkin yksi firma tarjoaa töitä n. 5:ksi kuukaudeksi vuodessa, maksaa palkkaakin 9€/tunti.
Silti on työntekijäpula.
Eikö tuo ole orjatyötä, koska saman rahaa saa työttömänä eli työtä tekemällä ei saa ollenkaa rahaa, vain katon pään päälle ja ruoan kuten saa työtä tekemättäkin?
Oletko hakenut muitakin töitä kuin vain oman alan töitä, en tarkoita että ihan mitä tahansa työtä mutta jossain määrin laajennetulla sektorilla.
Kannattaa lukea lääkäriksi, saa helposti töitä. Kannattaa myös syntyä oikeaan perheeseen niin pääsee helposti hyväpalkkaiiin töihin.
Moni miljöönäääriltä on varmasti vaadittu munaaa ensin rahoitusten kanssae ennkun on voinut alkaaa moralisoimaaan.
Meillä työpaikalla kokoajan paikkoja auki... Kaikki pääsee jota työ kiinnostaa... Lähes puolet ovat näitä jälkeenjääneitä insinöörejä, metalliala, tehtaassa. Lähtöpalkka taitaa olla nykyään jo yli 9€ itselläni aikoinaan oli 7,30€ ja nyt taitaa pian 20 vuoden jälkeen olla jo yli 14€ plus euron verran iltalisää...
Mulla oli sama tilanne aikoinaan.
Sitten sain töitä, kun en kertonut olevani korkeakoulutettu.
Muutama kommentti oli ennen tätä, että eivät ota ylikoulutettua kun lähtee heti pois, jos saa paremman tarjouksen.
Vierailija kirjoitti:
Moni miljöönäääriltä on varmasti vaadittu munaaa ensin rahoitusten kanssae ennkun on voinut alkaaa moralisoimaaan.
Jonhonnkin halpatyövoimaa tarjovava maaa laatuvalvonnallla tehtaaat ja rahat veroparatiiseihin. Eikun ei hemmtetti, tämähän on ihan normi käytäntö-
väliinputoajia on muitakin,sulla on koulutus eli on toiveita saada työpaikka.mutta hae monipuolisesti kaikenlaisia töitä,aina ei saa oman alan töitä.