Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 29-vuotias korkeakoulutettu enkä ole koskaan saanut töitä mistään:(

Vierailija
24.11.2021 |

Olen ihan surkimus. Pelottaa myös tulevaisuus, koska minulla ei ole kertynyt eläkettä lainkaan.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähde suosiolla ulkomaille. suomessa saa töitä vain suhteilla ja/tai korruptiolla

ulkomailla saat psyykkisesti terveempiä ihmisiä ympärillesi, parempaa palkkaa ja monesti paremman ilmaston, halvemman bensan ja paremmat harrastusmahdollisuudet. Lapsia jos suunnittelet, niin kannattaa käydä synnyttämässä ne suomessa, sitten vain takaisin.

Vierailija
22/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni miljöönäääriltä on varmasti vaadittu munaaa ensin rahoitusten kanssae ennkun on voinut alkaaa moralisoimaaan.

Jonhonnkin halpatyövoimaa tarjovava maaa laatuvalvonnallla tehtaaat ja rahat veroparatiiseihin. Eikun ei hemmtetti, tämähän on ihan normi käytäntö-

Suomesssa yksi ongelma on alkupääoman saaminen fiman pyörittämiseen, laajentamiseeen ja kannatavaksi tekemisesssä liika suurissa panostuksisssa ajatellen vaikkka suomalaisten verkostoja ja kaiikkia muitakin riskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se eläke työttömyyskorvausta huonompi ole. Takuueläke nääs.

Vierailija
24/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole koskaan ollut edes kesätöissä?

Kesätyöt jaetaan tuttaville.

Mä olen ollut monissa töissä, mutta kesätöissä en ole ollut koskaan. Niihin en koskaan päässyt.

-eri

Vierailija
25/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä korkeakoulututkinnon saa ilman minkäänlaista harjoittelua tai työkokomusta?

Aika monen? Harvassa tutkinnossa on osana pakollinen harjoittelu.

Vierailija
26/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni luulee, että heti päästään johtoportaaseen ja hyville palkoille.

Ensin pitää aloittaa jostain kokemuksen hankinta, hae vaikka palvelualalle niin saat töitä.

Vierailija
27/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä korkeakoulututkinnon saa ilman minkäänlaista harjoittelua tai työkokomusta?

Aika monen? Harvassa tutkinnossa on osana pakollinen harjoittelu.

Surkeimmat tekee harjoittelun jossain koulun hankkeissa. Kuten minä tein. Enkä ole valmistumisen jälkeenkään työllistynyt mihinkään järkevään.

Vierailija
28/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä otat nyt ja haet ensimmäiseen eteentulevaan pikaruokapaikkaan tai siivoushommiin. Sun on pakko saada cv:haen nyt jotain. Samalla sitten haet niitä oman alan hommia.

Vierailija
29/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska homma. Mutta töitä on vaikea saada nykyään.

Väittävät, että työntekijöitä ei löydy.

Pitää tuoda ulkomailta.

Tässäkin yksi firma tarjoaa töitä n. 5:ksi kuukaudeksi vuodessa, maksaa palkkaakin 9€/tunti.

Silti on työntekijäpula.

Eikö tuo ole orjatyötä, koska saman rahaa saa työttömänä eli työtä tekemällä ei saa ollenkaa rahaa, vain katon pään päälle ja ruoan kuten saa työtä tekemättäkin?

Sun kaltaisetloiset ärsyttää. Sulle on aivan sama loisitko muiden rahoilla; ei edes sen verran ylpeyttä että tienaisit omaa rahaa ja kerryttäisit valtion kassaa. Liian hyvin on Suomessa asiat kun kaltaisesi edes kehtaa vikistä täällä palstalla.

Vierailija
30/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aallon KTM ja sama vika, ei toivoakaan löytää töitä.

Vierailija
31/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä otat nyt ja haet ensimmäiseen eteentulevaan pikaruokapaikkaan tai siivoushommiin. Sun on pakko saada cv:haen nyt jotain. Samalla sitten haet niitä oman alan hommia.

Perusongelmana monen kohdalla on, että se oma ala on sekä omissa että työnantajien silmissä hyvin hämärä käsite.

Vierailija
32/32 |
25.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse. Luulevat, ettei hakemuksia ole laitettu tosissaan. Tietysti yksi mahdollisuus on tiputtaa koko tutkinto cv:stä..

T. Työtön insinööri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi