Ensitreffit alttarilla -henkinen parituspalvelu, löytyisikö käyttäjiä?
Mitäpä jos joku perustaisi yrityksen, joka tarjoaisi parittamis- ja pariterapiapalveluja lapsettomille sinkuille tämän reality-sarjan tyyliin (ilman kameroita toki)? Yrittäjä palkkaisi psykologeja, psykoterapeutteja ja muita asiantuntijoita haastattelemaan asiakkaita ja tekemään parituspäätöksiä, sitten pari menisi sokkona naimisiin ja muuttaisi yhteen, ja prosessissa olisi tukena tietty määrä keskusteluapua asiantuntijoiden kanssa. Eräänlainen moderni järjestetty avioliitto siis.
Voisi olla toimivakin idea monelle, nykyihmiset kun tuntuvat välillä eroavan lähinnä liian heikon sitoutuneisuuden aiheuttamien ongelmien vuoksi, vaikka kumppani olisi sopivakin. Yhä useampi tuntuu myös olevan hukassa sen kanssa, millaista ihmistä hänen kannattaisi etsiä. Vaihtoehtoja on liikaa ja mediakoneisto luo meille vääränlaisia odotuksia siitä, millainen kumppanin tulisi olla. Naimisiin menemällä pari saisi sitouduttua alusta alkaen toisiinsa tiiviimmin ja heidän välilleen olisi mahdollista rauhassa kehittyä jotain aitoa. Ja ehkä asiantuntijat osaisivat valita kumppanin henkilöä itseään paremmin, ainakin sellaiselle ihmiselle joka on pitkään etsinyt eikä vain sopivaa löydy.
Olisiko kysyntää tällaiselle palvelulle ja millaisia hintoja porukka olisi valmis maksamaan tästä? Mietin, että nykyään kun esim. hedelmöityshoidoistakin ollaan valmiita maksamaan maltaita, niin miksei sitten hyvän kumppanin löytymisestäkin. Varsinkin jos näyttää siltä että siinä ei syystä tai toisesta onnistu omin neuvoin.
(Itse olen jo yrittäjä muulla alalla, joten liikeidean saa vapaasti varastaa!)
Kommentit (3)
mä voisin käyttää palvelua, jos pakollisena olisi vain treffit. naimisiin saakka en haluaisi lupautua.
Ihmiset, jotka ovat oikeasti valmiita maksamaan yhtään mitään pariutumisesta (varsinkaan ilman mitään takeita onnistumisesta) ovat varmaan todellisuudessa hyvin harvassa.
Miksi sain miinusta? :( Itse voisin hyvinkin harkita tällaisen palvelun käyttämistä, jos en olisi löytänyt sitä oikeaa.
ap