Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko muuttunut robotiksi?

Vierailija
18.02.2015 |

Tunnen muuttuneeni robotiksi. Elämä on suoritus, joka suoritetaan säästömoodi päällä ja sen mukaan mikä on hyödyllistä ja mikä ei. Kaikki ahdetaan saman "normaalistavan" valtakulttuuriputken läpi. En nauti mistään, mikään ei tunnu miltään. Elämä on pettymys - henkisesti. Olen elänyt päässen osalliseksi yhdestä ja toisesta asiasta, mutta en ole tyytyväinen. Elämä on pitkäveteistä pakkopullaa, jonka käsikirjoituksen olen aavistellut jo loppuun asti. Ihmiset ovat ennalta-arvattavia. Kaikki on keskinkertaista, mitään ei voi kauhean paljon muuttaa. Kaikki menee ohi ja silti asiat toistavat itseään. Globaali talous menee tasaisesti päin persettä ja ihmiset muuttuvat ilkeämmiksi, itsekkäämmiksi, pessimistisemmiksi, kiukkuisemmiksi voimatta oleellisesti auttaa itseään. Ainoa vaihtoehto on vain kestää - jollei itsen niin muiden takia.

Tein sitten mitä tahansa pysyy mielentilani järkkymättömän tasaisena. Mikään ei kosketa minua, mikään ei ole erityisen kaunista. Hengittelen vain menemään enkä koe elämää mielekkääksi. Ihan sama mitä teen, samaan mielentilaan päädytään. Haluaisin repäistä, mutta se on järjellisesti ajatellen mahdotonta. Elämä on kuin pikkuporvarillinen painajainen, josta en herää tai josta en pääse pakoon. En usko mihinkään erityisesti, en usko että elämällä on muuta tarkoitusta kuin toteuttaa itsensä. Mietin voiko itsemurha joskus olla rationaalinen ratkaisu, kun elämä ei enää yksinkertaisesti kiinnosta.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 18:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:55"]Tämäkin keskusteluketju oli taas niin ennalta-arvattava. Lopetan tähän. Miksi edes näin vaivaa aloittaakseni tämän? Ap [/quote]Kirjoitat liian yleisellä tasolla, kukaan ei oikein pääse siitä eteenpäin. Kerro enemmän itsestäsi tai kritisoi yhteiskuntaa suoremmin.

[/quote

Miksi? Mikset itse tee sitä? Onko keskusteluketjut tarkoitettu yhden ihmisen monologiksi? Onko näissä jotain laatukriteerejä nykyään? Helppo vaatia kun ei itse anna mitään... Tarkoitus olikin kuvata yleisellä tasolla kokonaisuutta. Ilmeisesti peukutusten määrästä moni tuntee samoin. Ap

Vierailija
22/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:56"]

Miksi puhut välillä itsestäsi kolmannessa persoonassa?

[/quote]

Monethan täällä puhuu itsestään Ap:nä. Epäiletkö kaikkien heidän mielenterveyttä? Se on enemmän sääntö kuin poikkeus AV:llä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:47"]

Onko sinulla velvollisuuksia? Voisitko irrottautua ja esimerkiksi matkustella? Kiinnostaisiko se sinua? Tutkimusten mukaan kyllä lisäisi onellisuutta, että pitää huolta muista ja on avuksi muille Onko elämässäsi sellaista?

[/quote]

Hei, kiitos asiallisesta kommentista, jossa tarjottiin jotain konkreettista. Kyllä, olen ajatellut muuttaa elämäni niin, että pääsisin matkustamaan useammin. Olen vaihtelunhaluinen. Se että on olosuhteiden takia pakko kökkiä paikallaan, on vaikeaa minulle. Olen sosiaalisella alalla ja pidän nimenomaan muista huolta. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi