Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi värjätä hiukset liian tummiksi?

Vierailija
18.02.2015 |

Tätä olen aina ihmetellyt. Näyttää tasan yhtä feikiltä jotkut mustat hiukset suomalaisella kuin ihan vitivalkoisetkin. Ajatteleeko ihmiset ikinä mikä heille sopii? Aivan hirveitä hiuksia näkyy katukuvassa. En ymmärrä miksi pitää rumentaa itseään tahallaan...

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:09"]

Tätä olen aina ihmetellyt. Näyttää tasan yhtä feikiltä jotkut mustat hiukset suomalaisella kuin ihan vitivalkoisetkin. Ajatteleeko ihmiset ikinä mikä heille sopii? Aivan hirveitä hiuksia näkyy katukuvassa. En ymmärrä miksi pitää rumentaa itseään tahallaan...

[/quote]

Mistä tunnistat värjätyt ja aidot tummat hiukset? Itseäni on vituttanut koko aikuisen elämäni ajan se, että olen kalpeaihoinen mutta lähes mustahiuksinen, kiitos saamelaisten geenieni. Minulle on saattaneet jopa työkaverit tulla vihjaamaan, että käyttämäni hiusväri on ihoni sävyyn verrattuna liian kova. Todellisuudessa en ole koskaan värjännyt hiuksiani, tekisi mieli vain vaalentaa ne, mutta en halua lähteä juurikasvukierteeseen. Olen täysin vakuuttunut siitä, että jos tulet minua kadulla vastaan, niin toteat mielessäsi että siinä taas yksi, joka värjää hiuksensa liian tummiksi. Inhoan hiusteni luonnollista väriä, koska en pidä mustasta muutenkaan.

Vierailija
42/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"]Tyypit, newsflash ; kaikki ei halua luonnollisuutta? Luuletteko et joku aattelee että esim. pinkki ois luonnollinen?! :D
[/quote]

Se muoti meni jo. Newsflash ;)
[/quote]

Niin meni sekin että sekoitetaan englannin ja suomen kielen sanoja ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:09"]

[/quote]

Mistä tunnistat värjätyt ja aidot tummat hiukset? Itseäni on vituttanut koko aikuisen elämäni ajan se, että olen kalpeaihoinen mutta lähes mustahiuksinen, kiitos saamelaisten geenieni. Minulle on saattaneet jopa työkaverit tulla vihjaamaan, että käyttämäni hiusväri on ihoni sävyyn verrattuna liian kova. Todellisuudessa en ole koskaan värjännyt hiuksiani, tekisi mieli vain vaalentaa ne, mutta en halua lähteä juurikasvukierteeseen. Olen täysin vakuuttunut siitä, että jos tulet minua kadulla vastaan, niin toteat mielessäsi että siinä taas yksi, joka värjää hiuksensa liian tummiksi. Inhoan hiusteni luonnollista väriä, koska en pidä mustasta muutenkaan.
[/quote]

Ja tuohon on todennäköisyys aika pieni. Loput 99 sadasta ovat valinneet väärän väripurkin.

Vierailija
44/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä keskivertosuomalaisen näköisellä "maantienharmaa" on paljon nätempi kuin musta. Itsellänikin oli joskus tyhmänä teininä kammottava musta, nykyään en enää värjää. Musta on tyhmää, että suomalaiset vähättelevät omaa hiusväriään, tuo "maantienharmaa" on mielestäni monesti hyvin kaunis väri.

Vierailija
45/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:09"] Tätä olen aina ihmetellyt. Näyttää tasan yhtä feikiltä jotkut mustat hiukset suomalaisella kuin ihan vitivalkoisetkin. Ajatteleeko ihmiset ikinä mikä heille sopii? Aivan hirveitä hiuksia näkyy katukuvassa. En ymmärrä miksi pitää rumentaa itseään tahallaan... [/quote] Mistä tunnistat värjätyt ja aidot tummat hiukset? Itseäni on vituttanut koko aikuisen elämäni ajan se, että olen kalpeaihoinen mutta lähes mustahiuksinen, kiitos saamelaisten geenieni. Minulle on saattaneet jopa työkaverit tulla vihjaamaan, että käyttämäni hiusväri on ihoni sävyyn verrattuna liian kova. Todellisuudessa en ole koskaan värjännyt hiuksiani, tekisi mieli vain vaalentaa ne, mutta en halua lähteä juurikasvukierteeseen. Olen täysin vakuuttunut siitä, että jos tulet minua kadulla vastaan, niin toteat mielessäsi että siinä taas yksi, joka värjää hiuksensa liian tummiksi. Inhoan hiusteni luonnollista väriä, koska en pidä mustasta muutenkaan. [/quote] Ja tuohon on todennäköisyys aika pieni. Loput 99 sadasta ovat valinneet väärän väripurkin.

[/quote]

Oletko tosissasi :D Luonnostaan tummatukkaisia on muissakin kuin saamelaisten geenien kantajissa, joita todellakin on Suomessa enemmän kuin 1 prosentti. Raivostuttavaa tietämättömyyttä. Luonnostaan tummatukkaisia löytyy myös pohjalaisista ja etenkin niistä, joiden juuret ovat luovutetun Karjalan eteläpuolisilla alueilla.

Vierailija
46/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita!

Olen itse joskus nuoruudessani värjännyt hiuksiani - mustiksi, vaaleiksi, punaisiksi (myös sinisiksi ja vihreiksi), ja myönnän kernaasti, että olin parhaimmillani dramaattisen mustatukkaisena. Mutta silloin olin turhamainen ja jaksoin meikata.

Nyt, kun kasvonpiireet ovat veltostuneet eikä hipiäkään ole niin hehkeän ruusuinen (enkä jaksa pakkeloida!) niin olen tyytynyt vain syventämään omaa punaruskeaa väriäni.

Olen aina pitänyt Lumikista enemmän kuin prinsessa Ruususesta eli mustatukkaiset ovat mielestäni paljon kauniimpia kuin vaaleatukkaiset.

Vierailija
47/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:09"]

[/quote]

[/quote]
Kumma, että työkaverisi eivät älyä niiden olevan aidot, jos juurikasvuakaan ei ole ikinä. Tai sitten vaalennat tukan ja he uskovat viimein mustan olevan oma värisi, kun vaaleaan tukkaan tulee musta juurikasvu.

Vierailija
48/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:02"]Mun mielestä keskivertosuomalaisen näköisellä "maantienharmaa" on paljon nätempi kuin musta. Itsellänikin oli joskus tyhmänä teininä kammottava musta, nykyään en enää värjää. Musta on tyhmää, että suomalaiset vähättelevät omaa hiusväriään, tuo "maantienharmaa" on mielestäni monesti hyvin kaunis väri.
[/quote]

On ja maailmalla poikkeuksellinen. Teineiltä ymmärtää tuon pikimustan kokeilun mutta kolmekymppisenä ja allekin se kyllä näyttää typerältä.

Vierailija
49/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kyllä tuntuu, että mustaa tukkaväriä on ollut tukussa tarjouksessa, kun suomipäitä katselee. Ap on oikeassa.

Vierailija
50/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:05"]Makuasioita!

Olen itse joskus nuoruudessani värjännyt hiuksiani - mustiksi, vaaleiksi, punaisiksi (myös sinisiksi ja vihreiksi), ja myönnän kernaasti, että olin parhaimmillani dramaattisen mustatukkaisena. Mutta silloin olin turhamainen ja jaksoin meikata.

Nyt, kun kasvonpiireet ovat veltostuneet eikä hipiäkään ole niin hehkeän ruusuinen (enkä jaksa pakkeloida!) niin olen tyytynyt vain syventämään omaa punaruskeaa väriäni.

Olen aina pitänyt Lumikista enemmän kuin prinsessa Ruususesta eli mustatukkaiset ovat mielestäni paljon kauniimpia kuin vaaleatukkaiset.
[/quote]

Kyse olikin siitä, mikä sopii kellekin. Ei se ole makuasia sinällään. Jollekin sopii, jollekin ei. Ei tummaan ihoon sovi blondi sen paremmin kuin vaaleaan musta.

Vierailija
51/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
52/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:05"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:57"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:09"] Tätä olen aina ihmetellyt. Näyttää tasan yhtä feikiltä jotkut mustat hiukset suomalaisella kuin ihan vitivalkoisetkin. Ajatteleeko ihmiset ikinä mikä heille sopii? Aivan hirveitä hiuksia näkyy katukuvassa. En ymmärrä miksi pitää rumentaa itseään tahallaan... [/quote] Mistä tunnistat värjätyt ja aidot tummat hiukset? Itseäni on vituttanut koko aikuisen elämäni ajan se, että olen kalpeaihoinen mutta lähes mustahiuksinen, kiitos saamelaisten geenieni. Minulle on saattaneet jopa työkaverit tulla vihjaamaan, että käyttämäni hiusväri on ihoni sävyyn verrattuna liian kova. Todellisuudessa en ole koskaan värjännyt hiuksiani, tekisi mieli vain vaalentaa ne, mutta en halua lähteä juurikasvukierteeseen. Olen täysin vakuuttunut siitä, että jos tulet minua kadulla vastaan, niin toteat mielessäsi että siinä taas yksi, joka värjää hiuksensa liian tummiksi. Inhoan hiusteni luonnollista väriä, koska en pidä mustasta muutenkaan. [/quote] Kumma, että työkaverisi eivät älyä niiden olevan aidot, jos juurikasvuakaan ei ole ikinä. Tai sitten vaalennat tukan ja he uskovat viimein mustan olevan oma värisi, kun vaaleaan tukkaan tulee musta juurikasvu.

[/quote]

Työkavereissa on jostain syystä pari sellaista, jotka eivät usko siitä huolimatta, että myös karkea hiuslaatuni on epätyypillinen suomalaiselle. Heillä on sama asenne, kuin tolla joka kommentoi, että 99% Suomen tummatukkaisista on hankkinut värinsä purkista. Mä en ois ikinä valinnut tätä väriä, jos olisin voinut päättää. Vanhentaa ja saa näyttämään väsyneeltä.

Vierailija
53/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:53"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:50"]"Mustat hiukset suomalaisilla näyttävät feikeiltä" Aijaa? :D oletko tullut ajatelleeksi että suomalaisia on erilaisia? Ei ole pelkästään niitä valkoihoisia sinisilmäisiä elovenatyttöjä. Itselläni on mustaksi värjätyt pitkät hiukset ja ruskeat silmät, enkä ole kalpea. Sopii mulle paljon paremmin kuin ruskeat hiukset! :) tyhmä argumentti & yleistys.
[/quote]

Eli korpinmustilla tavoitellaan kansainvälistä ilmettä? Just just. Korpinmustat sopii kyllä vain tummaihoisille.
[/quote] Oletko kateellinen siitä että jotkut voivat näyttää "kansainvälisiltä"? Sano ihan mitä tahansa, mulle sopii mustat erittäin hyvin, monen mielestä. :D

Vierailija
54/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
55/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:05"]Makuasioita! Olen itse joskus nuoruudessani värjännyt hiuksiani - mustiksi, vaaleiksi, punaisiksi (myös sinisiksi ja vihreiksi), ja myönnän kernaasti, että olin parhaimmillani dramaattisen mustatukkaisena. Mutta silloin olin turhamainen ja jaksoin meikata. Nyt, kun kasvonpiireet ovat veltostuneet eikä hipiäkään ole niin hehkeän ruusuinen (enkä jaksa pakkeloida!) niin olen tyytynyt vain syventämään omaa punaruskeaa väriäni. Olen aina pitänyt Lumikista enemmän kuin prinsessa Ruususesta eli mustatukkaiset ovat mielestäni paljon kauniimpia kuin vaaleatukkaiset. [/quote] Kyse olikin siitä, mikä sopii kellekin. Ei se ole makuasia sinällään. Jollekin sopii, jollekin ei. Ei tummaan ihoon sovi blondi sen paremmin kuin vaaleaan musta.

[/quote]

Onhan se makuasia että mikä kellekin sopii. Sinusta vaaleaihoselle ei sovi tumma, minusta taas sopii. 

Vierailija
56/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa voisi kysyä, miksi vaalentaa liian valkoisiksi. Vitivalkoiset hiukset on yleensä luonnostaan vain albiinoilla.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/236x/46/3e/27/463e27999355565610200d71d4b448b8.jpg

Vierailija
57/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vaalea pisamainen iho ja luonnostaan hyvin tummat hiukset. Mäkään en ole voinut asiaan vaikuttaa. Lapsena olin veikeän näköinen tämän väriyhdistelmän vuoksi, mutta luulen, että alan keski-ikäisenä vaalentaa hiuksia juurikasvun uhallakin. Mä en ole ennen tätä ketjua tiennyt, että joillakin voisi olla jotain tätä väriyhdistelmää vastaan. Venäjällä ja Itä-Euroopassa näiden sävyjen luonnollinen yhdistelmä on hyvin yleinen.

Vierailija
58/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua ei oikeestaan kiinnosta mitä vastaantulevat mammat mun hiuksista ajattelee, enkä tiedä miksi tää ap:n persettä niin paljon kutittaa. Mulla on tummat silmät, kalpea iho ja vahvat piirteet ja luonnostaan kusenkeltaiset hiukset. Ei muuten näytä kovin hyvältä. Siksi värjään hiukset mustaksi tai tummanruskeaksi, enkä ole ketään tavannut jonka mielestä vaaleat näyttäisi mulla paremmalta. Joku sulla on itselläs pielessä jos toisen ihmisen hiukset noin paljon häiritsee.

Vierailija
59/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:10"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:05"]Makuasioita! Olen itse joskus nuoruudessani värjännyt hiuksiani - mustiksi, vaaleiksi, punaisiksi (myös sinisiksi ja vihreiksi), ja myönnän kernaasti, että olin parhaimmillani dramaattisen mustatukkaisena. Mutta silloin olin turhamainen ja jaksoin meikata. Nyt, kun kasvonpiireet ovat veltostuneet eikä hipiäkään ole niin hehkeän ruusuinen (enkä jaksa pakkeloida!) niin olen tyytynyt vain syventämään omaa punaruskeaa väriäni. Olen aina pitänyt Lumikista enemmän kuin prinsessa Ruususesta eli mustatukkaiset ovat mielestäni paljon kauniimpia kuin vaaleatukkaiset. [/quote] Kyse olikin siitä, mikä sopii kellekin. Ei se ole makuasia sinällään. Jollekin sopii, jollekin ei. Ei tummaan ihoon sovi blondi sen paremmin kuin vaaleaan musta.

[/quote]

Mutta eihän Lumikki voi olla päivettynyt! Kalpea ja kaunis mustatukkainen on vaan niin tyrmäävä...

t. mies

Vierailija
60/65 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

80% ihmisistä ei ole minkäänlaista esteettisyyden tajua. Sen vuoksi noita naisia näkee niin paljon. Joku ulkomaalainen kerran ihmetteli, miksi suomalaiset värjäävät hiuksensa niin oudoilla väreillä. Kaikista yleisimmät värit taitavat olla kellertävät blondin sävyt, punaruskeat ja sitten ne sinimustat. Koko ristiriitaisuus paistaa 2 km päähän. Suomalaiset ihon haalea ja läpikuultava pigmentti ei kestä niin suurta kontrastieroa. Yleensä naama on pakko meikata, ettei näytä haudasta nousseelta. Ilmeisesti suomalaiset pullanaamat yrittävät näyttää jotenkin skarpimmalta värjäämällä hiuksensa "me ollaan tällaisia rohkeita punapäitä ja räväköitä rokkarimimmejä!!!!!!1".