Miksi värjätä hiukset liian tummiksi?
Tätä olen aina ihmetellyt. Näyttää tasan yhtä feikiltä jotkut mustat hiukset suomalaisella kuin ihan vitivalkoisetkin. Ajatteleeko ihmiset ikinä mikä heille sopii? Aivan hirveitä hiuksia näkyy katukuvassa. En ymmärrä miksi pitää rumentaa itseään tahallaan...
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:23"]Mitä väliä? Ap kaiketi haluaisi, että jokainen kulkisi omassa luonnollisessa myyränharmaassa tukkapäässään, pukeutuneena luonnonvaaleaan pellavaan ja haisisi korkeintaan mäntysuovalle. Jokainen samanlaisessa koruttomassa univormussa ilman meikkiä ja koruja, ettei vain herättäisi kenenkään huomiota eikä pistäisi silmään. Sehän se meissä suomalaisissa onkin niin kamalaa, kun niin hirveän räikeitä ja silmäänpistäviä ollaan! Silmiä kirvelee ihan tämä kaikki värikkyys! Ja rumuus ja kaikenlainen epäsopivuus pitäisi saattaa kuolemantuomion alaiseksi rikokseksi.
[/quote]
Miksi valita ääripäistä? Siinä on ihan vaikka ja mitä sävyä välillä pelkästään marketeissa, kampaamoista puhumattakaan! Mutta jos haluaa näyttää noidalta niin mikäpä siinä. Kaikilla vaan ei ole tyylitajua, mutta siihenkin on saatavilla neuvoja. Ajatteletko muuten itse aina noin mustavalkoisesti asioita? Kannattaisi ehkä joskus kysyä mitä ammattilainen suosittelee. Ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:19"]Siis välitättekö oikeasti noin typerästä asiasta? :D ja miksi se olisi teiltä pois jos joku näyttää rumalta?
[/quote]
No muuthan siitä joutuu kärsimään. Sama juttu rumuudessa ja tyhmyydessä, muut kärsii...
Minua ärsyttää tämä kysymys siksi, että minulla on luonnostaan mustat hiukset, espanjalaisen isäni peruja. Ja hyvin kalpea iho ja vaaleanvihreät silmät. Ja voi että kun olen kuullut kyllästymiseen asti päivittelyä siitä että miksi värjään tukkaani niin kovan mustaksi, että eikö joku luonnollinen toffeenruskea olisi kivampi. Mutta kun en värjää. Osa ihmisistä vaan on tämän värisiä luonnostaan, että on kalpeahko iho ja tummat hiukset. Ja täysin suomalaissyntyisissäkin ainakin pohjoisessa on luonnostaan hyvin tummatukkaisia paljon.
Antakaa ihmisten olla mitä ovat, luonnostaan tai värjättynä...
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:19"]Siis välitättekö oikeasti noin typerästä asiasta? :D ja miksi se olisi teiltä pois jos joku näyttää rumalta?
[/quote]
No muuthan siitä joutuu kärsimään. Sama juttu rumuudessa ja tyhmyydessä, muut kärsii...
[/quote]
Kuinka niin?
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:11"]Sori negatiivinen kommentti mutta...: hanki elämä :)
[/quote]
Sulla on varmaan mustaksi värjätyt hiukset.
[/quote]
Et oo tosissas? :D oot aika salapoliisi
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:19"]Siis välitättekö oikeasti noin typerästä asiasta? :D ja miksi se olisi teiltä pois jos joku näyttää rumalta?
[/quote]
[/quote]
Kuinka niin?
[/quote]
Muuthan sen rumia hiuksia jotka ei sovi naamaan joutuu katselemaan.
Tyypit, newsflash ; kaikki ei halua luonnollisuutta? Luuletteko et joku aattelee että esim. pinkki ois luonnollinen?! :D
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:11"]Sori negatiivinen kommentti mutta...: hanki elämä :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei, sehän paljasti itse itsensä kommentillaan. Nyt ei tarvittu salapoliisin taitoja ;) Se koira älähtää johon kalikka...
mä oikeestaan ymmärrän tän pointin tässä :D mutta onpa kapula syvällä.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"]Tyypit, newsflash ; kaikki ei halua luonnollisuutta? Luuletteko et joku aattelee että esim. pinkki ois luonnollinen?! :D
[/quote]
Se muoti meni jo. Newsflash ;)
http://turtlepedia.wikia.com/wiki/Megan_Fox
Tässä hyvä esimerkki miten tumma tukka sopii hyvin vaalealle iholle ja sinisilmille.
Näyttää yhtä tyhmältä kuin pissankeltainen tai vitivalkoinen vaalea tukka.
Tuskin kukaan värjää hiuksiaan liian tummiksi, paitsi vahingossa. AP:n aivopähkinän ratkaisu on se, että ihmisillä on subjektiivinen näkemys siitä, mikä on "liian" tumma tai mikä on rumaa.
Jos haluaa näyttää elinvoimaa pursuavalta maalaisneidolta, ei tosiaan musta väri ole järkevä. Jos taas haluaa näyttää kalpealta ja eteeriseltä, joku lämmin keskiruskea astetta vaaleammilla aurinkoraidoilla ei saa aikaan tätä efektiä.
Itse olen värjännyt tuhkanvaaleaa tukkaani vuosien saatossa niin mustaksi, punaiseksi kuin ruskeaksikin, riippuen siitä, mitä olen halunnut tavoitella. Reaktiot ovat vaihdelleet. Äitini esimerkiksi voivotteli mustaa tukkaa ja sanoi, että näytän sairaalta enkä tule saamaan poikaystävää kun olen niin synkän näköinen, kun taas koulussa opettaja sanoi spontaanisti, että kylläpä tuo musta sopii sinulle kauniisti kun on noin tummat kulmat ja silmät mutta vaalea iho.
Makuasioita
"Mustat hiukset suomalaisilla näyttävät feikeiltä" Aijaa? :D oletko tullut ajatelleeksi että suomalaisia on erilaisia? Ei ole pelkästään niitä valkoihoisia sinisilmäisiä elovenatyttöjä. Itselläni on mustaksi värjätyt pitkät hiukset ja ruskeat silmät, enkä ole kalpea. Sopii mulle paljon paremmin kuin ruskeat hiukset! :) tyhmä argumentti & yleistys.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:41"]
http://turtlepedia.wikia.com/wiki/Megan_Fox Tässä hyvä esimerkki miten tumma tukka sopii hyvin vaalealle iholle ja sinisilmille.
[/quote]
Totta, sopii erinomaisesti. Mutta vaatii meikkiä. Luultavasti jopa huippukaunis Megan on ilman meikkiä vähän kalsean ja valjun näköinen tuon vaalea iho-tummat hiukset yhdistelmän takia. Itse olen myös luonnostani tummatukkainen ja vaaleaihoinen, ja näytän aika väsähtäneeltä ja pahalta ilman meikkiä, kylmänkalsealta. Mutta vähän meikistä väriä niin muutun ihan eri ihmiseksi.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:11"]Sori negatiivinen kommentti mutta...: hanki elämä :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei, sehän paljasti itse itsensä kommentillaan. Nyt ei tarvittu salapoliisin taitoja ;) Se koira älähtää johon kalikka...
[/quote]
Ootko vähän tyhmä? :D katsos kun kaikki ei hauku muita ulkonäön perusteella.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:50"]"Mustat hiukset suomalaisilla näyttävät feikeiltä" Aijaa? :D oletko tullut ajatelleeksi että suomalaisia on erilaisia? Ei ole pelkästään niitä valkoihoisia sinisilmäisiä elovenatyttöjä. Itselläni on mustaksi värjätyt pitkät hiukset ja ruskeat silmät, enkä ole kalpea. Sopii mulle paljon paremmin kuin ruskeat hiukset! :) tyhmä argumentti & yleistys.
[/quote]
Eli korpinmustilla tavoitellaan kansainvälistä ilmettä? Just just. Korpinmustat sopii kyllä vain tummaihoisille.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:41"]
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"]Tyypit, newsflash ; kaikki ei halua luonnollisuutta? Luuletteko et joku aattelee että esim. pinkki ois luonnollinen?! :D [/quote] Se muoti meni jo. Newsflash ;)
[/quote]
Ei nykyään useimmat ajattele mitään muoteja. Se on jo kauan ollut "pois muodista" ;) Ihmiset pyrkivät kehittämään yksilöllisen tyylin, joka ilmentää heidän persoonallisuuttaan ja esteettisiä mieltymyksiään. Joillakin se tyyli on luonnollisuus, jollain muulla täysin jotain muuta. Minusta on ainakin hienoa että on erilaisia tyylejä, eikä kaikki ole yhtä samaa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:12"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:11"]Sori negatiivinen kommentti mutta...: hanki elämä :)
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sanoin kyllä jo että mulla on ruskeat hiukset :D
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:19"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:14"]Suurimmalle osalle suomalaisista kyllä sopii mustat hiukset. Tulee sellainen Lumikki -efekti.
[/quote]
No ei todellakaan tule. Mustat hiukset vaativat vahvoja kasvonpiirteitä joita suomalaisella ei yleensä ole. Musta tukka pullanaamalla jolla on hailakansiniset silmät ja tuskin lainkaan väriä kulmissa. Hyi!
[/quote]
No ihan yhtä ruma mikä tahansa väri on pullanaamalla tai albiinolla.
[/quote]
Voihan sitä olla sikaruma tai vähemmän ruma, eikös?
[/quote]
-ap