Lapsi joka haluaa harrastaa kaikkea
Meillä on lapsi, joka haluaa harrastaa ihan kaikkea: Balettia, jalkapalloa, uintia, ratsastusta, musiikkia ja taidetta. Nyt hän on alkeisuinnissa, ensi syksynä olen sanonut, että voi mennä musikanttiryhmään, jos pääsee. Viime syksynä kävi välillä ratsastamassa.
Päiväkodissa ja kotona saa askarrella/piirtää/maalata, pk:ssa on musiikkia. Kerran viikossa käymme perhejumpassa. Lapsi itse jaksaisi vielä useampiakin harrastuksia kuin mitä on, mutta minä en jaksa ;) (eikä kukkaro).
Ensi syksyksi olen sitten miettinyt, että menisikö tyttö sitten sinne musikantteihin ja vaikka talvella uimakouluun muutamaksi kuukaudeksi. Kävisikö taas syksyn ratsastamassa... Tai kesällä.
Miten teillä on järjestetty harrastukset sellaisilla lapsilla, jotka vain haluavat ihan kaikenlaista? Millä perusteella on valittu? Mitä on jätetty pois? Meillä rajaavat aika ja raha kaikkein eniten.
Kommentit (7)
Ratsastus onkin kallista ja tyttö on nyt käynyt vain pari kertaa kuukaudessa (silloin kun on käynyt). Olen sanonut, että niin kauan kun on pk:ssa tai eskarissa, niin ei voi ratsastaa kerran viikkoon. Muutenkin olis hyvä olla 8v+ niin olisi vähän kokoa ja tajua eläinten kanssa enemmän.
Mua vähän kyllä harmittaisi, jos esim. 200€ maksaisi lukukautta kohden ja sitten välillä lasta ei vain huvittaisi mennä. Eli haluan, että ilmoitetut käydään. No ei ole ollut koskaan ongelmana, menisi vaikka joka päivä.
Ap
Joo samoja kysymyksiä on ratkaisematta täälläkin. Lapsi harrastaa partiota, jalkapalloa, jumppaa, sählyä ja uintia. Tolla määrällä menee jo harkat päällekkäin, joten joka viikko pitää jotain skipata. Mutta valintojakaan ei olla osattu tehdä, kun kaikista tykkää ja aina jaksaa lähteä.
Edullisia harrastuksia pyritty järjestämään, ja näihin ovat lapet tyytyneet hyvillä mielin. Eli on tässä vuosien saatossa jumpattu, tanssittu, musisoitu,pelattu jalkapalloa, säbää, korista. Partio, kokkikerho sekä kuviskerho.
Meillä on saanut valita 2 mieleisintä. Uimakoulu ollut mukana jo 1,5 vuotta ja tammikuussa vaihtoi baletin voimisteluun. Baletti kokeili vain syyskauden ja ei sitten iskenyt.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:02"]Meillä on saanut valita 2 mieleisintä. Uimakoulu ollut mukana jo 1,5 vuotta ja tammikuussa vaihtoi baletin voimisteluun. Baletti kokeili vain syyskauden ja ei sitten iskenyt.
[/quote]
Tää voiskin olla kiva, että kaksi saa valita. On 5v niin ei ole vielä kaikkiin lajeihin ikää (partio), mutta toisiin alkaa olla (musiikki, futis jne). Uinti on musta ollut kiva laji.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:59"]Joo samoja kysymyksiä on ratkaisematta täälläkin. Lapsi harrastaa partiota, jalkapalloa, jumppaa, sählyä ja uintia. Tolla määrällä menee jo harkat päällekkäin, joten joka viikko pitää jotain skipata. Mutta valintojakaan ei olla osattu tehdä, kun kaikista tykkää ja aina jaksaa lähteä.
[/quote]
Meillä ei ole kaikkeen rahaa... :/
No meilläkin lapselle kelpaisi vaikka mikä, ja varmasti harrastaisi mielellään vaikkapa ratsastusta. Itse taas pidän sitä paitsi vaarallisena myös liian kalliina meille, ei voi kovin monesti kuukaudessa käydä.
Mutta karatesta löytyi meillä sellainen mieluisa ja edullinen harrastus, ja näen tuollaisen liikuntaharrastuksen todella hyödyllisenä.
Ja tuolla kun on harrastuskertoja kaksi viikossa eikä tuo nyt periaatteessa ole pakko niissäkään aina käydä, mutta ei halua jättää yhtään kertaa oikein väliin jotta saa vyökokeensa suoritettua aina.