Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä sossun pitää maksaa.

Vierailija
18.02.2015 |

Mistä ihmeestä kumpuaa ajatus, että kaikilla pitäisi olla varaa kaikkeen. Omien rahojen loppuessa, sossun pitäs maksaa kaikki. Eikö vain voi todeta ettei ole tohon varaa, eikä hakea rahoittajia muista. Otetaan esim. harrastukset pitääkö todella kaikilla olla mahdollisuus harrastaa mitä vain, rahatilanteesta välittämättä? Kyllä sossun pitää maksaa periaatteella.

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun tulee paha mieli. :(

Vierailija
2/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos haluaa harrastaa vaikka luksusautoja tai matkailua?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tätä suomalaista tasa-arvoajattelua. Jos ei kaikilla ole, niin sitten ei saa olla kenelläkään. Ja jos jollakin on, niin muillekin kuuluu.

Vierailija
4/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:34"]

[/quote]

Saahan sitä haluta, mutta tähän ei kyllä edes sossu tule jeesiin :)

Vierailija
5/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:34"]

[/quote]

Joko ne on kiellettävä, tai sitten pantava niin hirveä vero päälle, että loppuu semmoinen sikailu. Mieluummin sekä kiellettävä että verotettava, että saa köyhätkin oikeutta!

Vierailija
6/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkailuun ainakin saa tukea, luksusautoista en tiedä. Eiköhän siihenkin saa valittaa vaan tarpeeksi.

Vierailija
7/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi köyhän ei pitäisi saada harrastaa kaikkea?

Vierailija
8/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:50"]

Miksi köyhän ei pitäisi saada harrastaa kaikkea?

[/quote]

Mäkin haluan harrastaa Karibian risteilyitä :(

Vierailija
9/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:36"]

Se on tätä suomalaista tasa-arvoajattelua. Jos ei kaikilla ole, niin sitten ei saa olla kenelläkään. Ja jos jollakin on, niin muillekin kuuluu.

[/quote]

Tai siis niin, että kaikkien varakkaiden jutut kuuluu köyhälle (minulle) mutta minun jutut ei tietenkään kuulu kenellekään. Kaikkien muiden pitäisi antaa omasta pussistaan köyhemmille (paitsi minun)

Vierailija
10/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset harrastaa jääkiekkoa ja sossu maksaa mulla ei olis varaa.

Vierailija
11/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos ei ole varaa niin ei kuulu saada. Ihan rankalla kädellä ei yhtään mitään.

Vierailija
12/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:04"]

Mun mielestä jos ei ole varaa niin ei kuulu saada. Ihan rankalla kädellä ei yhtään mitään.

[/quote]

Lasten ja nuorten kohdalla avustetaan harrastuksissa, sitä sanotaan kait ennaltaehkäiseväksi avuksi... Pitäiskö se sinusta kieltää?

Vierailija
13/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:04"]

[/quote]

Lasten ja nuorten kohdalla avustetaan harrastuksissa, sitä sanotaan kait ennaltaehkäiseväksi avuksi... Pitäiskö se sinusta kieltää?
[/quote]
Tottakai! Mitä se ennaltaehkäisee, että pääsee pelaan vaikka jääkiekkoa toisten rahoilla? Yhtä hyvin se vois vaika harrastaa jotain halvempaa esim. hiihtoa.

Vierailija
14/61 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja entäs ne lapset joiden vanhemmat sä pientä palkkaa, mutta juuri sen verran ettei soskusta irtoa mitään. Ei niiden lapset voi harrastaa kalliita juttuja. Mutta jos makaat perse homeessa kotona, kun ei huvita tehdä töitä koska kotona olemalla saa melkein saman rahan, niin näiden lapsille sitten maksetaan kalliit harrastukset soskusta. Ei ole ihan reilua!

Vierailija
15/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 17:57"]Ja entäs ne lapset joiden vanhemmat sä pientä palkkaa, mutta juuri sen verran ettei soskusta irtoa mitään. Ei niiden lapset voi harrastaa kalliita juttuja. Mutta jos makaat perse homeessa kotona, kun ei huvita tehdä töitä koska kotona olemalla saa melkein saman rahan, niin näiden lapsille sitten maksetaan kalliit harrastukset soskusta. Ei ole ihan reilua!
[/quote]
Näin se vaan valitettavasti on.

Vierailija
16/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaahan sossu joillekin ryhmille uskontoon liittyviä asioitakin ja tämä on minun mielestä rinnastettavissa harrastukseen.

Vierailija
17/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa rahaa vaikka mihin jos osaa asiansa oikein esittää. Näin ainakin täällä meillä on käynyt kun läheltä seurannut erästä perhettä joka saanut sossusta rahaa. No sitten kun rahat saatu ja laskut sossu maksanu ni yhtä äkkiä sitä rahaa onkin siihen että äiti lähtee ostaa itselleen uusia vaatteita..(periaatteena mä (siis äiti) kun en saa koskaan mitään uutta). Niin no enpäs muista millon olisin itse saanut uusia vaatteita ja ihan työssä käyvä perheen äiti olen.. No kukin tallaa tavallaan

Vierailija
18/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.02.2015 klo 06:12"]

Maksaahan sossu joillekin ryhmille uskontoon liittyviä asioitakin ja tämä on minun mielestä rinnastettavissa harrastukseen.

[/quote]

Kuten mitä? Eipä tule mieleen. T: Sossussa työskentelevä.

Vierailija
19/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksaako sossu köyhien lääkkeet?
Kolme sydänkohtausta saanut laitakadun kulkija tuli pummaamaan rahaa lääkkeisiin, 15 euroa puuttui, en antanut mutta harmitti kyllä jälkeenpäin jos näin tosiaan on, eikä hän kyllä ryyppääväiseltä näyttänyt.

Vierailija
20/61 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:27"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:04"]

[/quote]

[/quote]
Tottakai! Mitä se ennaltaehkäisee, että pääsee pelaan vaikka jääkiekkoa toisten rahoilla? Yhtä hyvin se vois vaika harrastaa jotain halvempaa esim. hiihtoa.
[/quote]

Entäs minä? Olin yläasteella kiusattu, masennuin, eristäydyin täysin. Viiltelin ja yritin yliannostusta unilääkkeiden ja kipulääkkeiden combolla. Mut meinattiin siirtää sairaalakouluun, koska minulla oli niin pahat pelot koulusta. Yksikin aamu viilsin ranteeseeni 35 viiltoa ja vasta sitten pystyin lähtemään kouluun.

Musiikki oli minulle kaikki, ihan kaikki. Mun koko elämä. Halusin musiikkikuokalle, mutta mun pahimmat kiusaajat olivat siellä. Omaltakin luokalta löytyi sen verran kiusaajia, etten koskaan musatunneilla edes harkinnut meneväni kitaralle, tai laulamaan. Tätä ennen olin ollut _seitsemän_vuotta_ kuorossa, mutta kiusaaminen kävi niin rankaksi, että päätin lopettaa. Musatunnit meni siinä, että vain pidättelin itkuani ja tuijotin sähkökitaroita.

Kasin talvella kuraattorin yms ansiosta sossut suostuivat maksamaan minulle sähkökitaran, konkurssipesästä hintaa jäi ~100e.

Sain kitaran ja sen jälkeen jaksoin koulupäivät sillä tiedolla, että koulun jälkeen mun kitara olisi odottamassa minua. Vaikka olisi miten paska päivä tahansa, vaikka minua tönittäisiin ja lyötäisiin miten monta tahansa kertaa, niin mun kitara olisi odottamassa kotona.

Pystyin lopettamaan viiltelyn, masennus alkoi paranemaan. Aloin jälleen elämään. Nyt uskoin, että ehkä minulla sittenkin olisi tulevaisuus.

Hain yläasteen loppuessa musiikkilukioon - ja pääsin. Sen jälkeen on ollut kiirettä, mutta olen saanut soittaa kitaraa, siitä on muutama video youtubessakin. Ehkä isoin juttu oli osan saaminen yhteen kouluni kautta järjestettyyn musikaaliin, joka veti salin ihan täyteen katsojia. Olin muutaman kertaan siellä kaikkien edessä, välillä muiden seassa, välillä ihan yksin. Ja lauloin. Olin niin kaivannut sitä.

Että olen pahoillani siitä, että tuhlasin ~100e veronmaksajien rahoja, mutta olen aika varma siitä, että olisi tullut kalliimmaksi olla ostamatta sitä kitaraa minulle. Ennaltaehkäisevä apu todellakin tuli tarpeen mun kohdalla. Koulussa oli puhuttu jo sairaalakoulusta, suljetusta osastosta, masennuslääkkeistä ja lastenkodista. Mitä ne lastenkodit maksavatkaan? Jotain ~300e/vrk ja siellä harvemmin ollaan vain muutama päivä. Minunkin kohdalla puhuttiin ainakin parista viikosta. Ja mun suunnitelmat ennen kitaraa olivat sellaisia, että yläasteen jälkeen ammattistartille tms ja sitten lopetan koulun kokonaan. Jään vain kotiin. En vain nähnyt itseäni opiskelemassa, olin masentunut. Nyt opiskelen lukiossa.

Joten, saanko anteeksi sen, että sossut maksoivat minulle sen kitaran ennaltaehkäisevänä apuna?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi