Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehdusarvot 50 ja minut päästettiin kotiin?

Vierailija
18.02.2015 |

Olen raskaana viikolla 37. Minulla on kova kurkkukipu ja kuumetta. Nieluviljely otettiin ja CRP oli 50. Päästivät minut kotiin, huomenna vasta 12 jälkeen saan tietää tulokset. Pelottaa, että joudun taas sairaalaan. Viimeksi olin siellä joulukuussa viikon keuhkokuumeessa, tulehdusarvot ehtivät nousta silloin jo 300. Nyt on täysin samanlainen olo paitsi, että keuhko ja rinta kipu puuttuu. Kurkku on yhtä kipeä kuin silloinkin.

Kommentit (115)

Vierailija
81/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:25"]Mitkä virheet? Eivät he voi ottaa sua noilla tiedoilla osastolle ja tulokset verikokeista ja viljelyistä ei nyt vaan selviä ennen huomista.  [/quote] Ihan ne virheet, että ei oteta kaikkia kokeita kerralla, vaan kun tulos on negatiivinen otetaan seuraava koe ja sitten taas odotetaan seuraavaan päivään ja niin edes päin. Siinä välissä juoksen lapsen perässä kotona ja ravaan myös labrassa lapsen kanssa koko ajan. Viimeksi ne nousivat siinä 3 päivässä tuohon 300.

[/quote]

Mene sitten yksityiselle lääkäriasemalla ja maksa itse nuo kyseiset kokeet!

Vierailija
82/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen lähtenyt kotiin kun tulehdus arvot yli 100. Tunsin oloni hyväksi niin mikäs siinä. Kyllä leikki ikäsen kans voi pötkötellä sohvalla tai vaikka patjalla kun nappula touhuaa. Tietty eri asia jos kotinne on niitä vaaroja täynnä että koko ajan oot vahtimassa...opeta tenavalle että päivällä on vaikka yks rauhallinen hetki jolloin luetaan, katotaan lasten ohjelma yms. Saa hetken oikasta itekki ja lapsi oppii rauhottumista ja keskittymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvähän se on ettei antibiootteja suinpäin tutkimatta määrätä, ettei vaan tulisi turhaan syötyä. Ajattele syntymätöntä vauvaasi!

Vierailija
84/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:22"]50 ei ole niin korkea, se voi nousta tuohon tasolle ihan virustaudissakin.  [/quote] Ei olekaan, mutta tuntuu jotenkin kummalta, että viime kerrasta on vain 2kk ja taas toistuu samat virheet. Leikki-ikäisen lapsen kanssa kotona kun olen en saa edes levättyä yhtään.

[/quote]

Voi pyhä jeesus. Sinun olisi pitänyt saada jäädä sairaalaan ilman todellista syytä, kun sinulla on raskasta leikki-ikäisten lasten kanssa. Just joo. Jo on todellisuudentaju taas kaukana. 
[/quote]

En ole sanonut näin. Älä pistä sanoja suuhuni. Olen peloissani sillä viimeksi meinasi henki lähteä, joten anteeksi jos olen huolissani. Viime kerta on niin tuoreessa muistissa, että minua aivan oikeasti pelottaa. Joten jos menisit pyhä jeesustelemaan muualle sillä se ei auta nyt mielentilaanin yhtään.

Vierailija
85/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten yksityisellä toimittaisiin huonosti. Pikatesti on olemassa, mutta se on surkea viljelyyn verrattuna. Viljelyä ei voi rahalla nopeuttaa. Nieluviljelyssä kestää seuraavaan päivään kun bakteerit kasvaa niin nopeasti kuin kasvaa.

Vierailija
86/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:29"]Eivät voi, antibiootteja ei todellakaan määrätä ennenkuin tiedetään mistä bakteerista on kyse.  [/quote] Yksityisellä määrättäisiin tai tulokset tulisivat jo samana päivänä.

[/quote]

Ap menee sitten reippaana tyttönä sinne. Toivottavasti ei ole sama lääkäri vuorossa, kuin julkisella...

Vierailija
87/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:32"]Noilla tiedoilla ihan oikein toimittu. Virustauti tai A-streptokokin aiheuttama nielutulehdus (angiina). Ensimmäinen ei hyödy antibiootista, toisen hoidolla ei ole kiire. Paljon parempi odottaa nieluviljelyn tulosta kuin määrätä turha lääke varsinkaan raskaana olevalle. Kaikkein järjettömintä olisi ottaa ketään sairaalaan pelkästään sillä perusteella, että CRP on 50. Mitä sä siitä sairaalahoidosta kostut.
[/quote]

En halua sairaalaan se tässä oli se juttu! Nimenomaan pelottaa, että ehdin taas niin pahaan kuntoon, että päädyn sinne.

Vierailija
88/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olisi pitänyt ottaa osastolle! Kauhea hoitovirhe. Valvira!

Vierailija
89/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serppi 300 ja meinasit kuolla? Keuhkokuume on ikävä, kyllä. Mutta harvemmin se hengenlähtö nyt oikeasti lähellä on tuolla arvolla. 

Vierailija
90/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"]Mitkä virheet? Eivät he voi ottaa sua noilla tiedoilla osastolle ja tulokset verikokeista ja viljelyistä ei nyt vaan selviä ennen huomista.  [/quote]

Ihan ne virheet, että ei oteta kaikkia kokeita kerralla, vaan kun tulos on negatiivinen otetaan seuraava koe ja sitten taas odotetaan seuraavaan päivään ja niin edes päin. Siinä välissä juoksen lapsen perässä kotona ja ravaan myös labrassa lapsen kanssa koko ajan. Viimeksi ne nousivat siinä 3 päivässä tuohon 300."

Ja nyt sinä suurentelet asiaa. Ja unohda nuo tulehdusarvot, jos sinulla on joskus ollut esim. 1000, niin  se ei suinkaan tarkoita, että huomenna olisi sama.

Noilla perusteella et tosiaan osastolle pääse (kallista) ja toisekseen, jos et jaksa juosta lapsesi perässä, se ei suinkaan ole lääkärin tai sairaalan syy, vaan sinun pitää hankkia ihan itse apua. Kokeiden ottaminen on myös kallista, eikä turhia oteta. Mitähän siitäkin tulisi, jos kaikilta otettaisiin kaikki  mahdollinne, jos jostakin flunssasta on kysymys.

Vierailija
91/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiton bimbo! Tollasten takia meil on sairaalas ruuhkaa, eikä osastolle pääse.
Antibiootteja jos määrätää huvin vuoks ja ne on väärä, tulee pöpöstä vastustuskykysempi eli vaikeempi hoitaa. Jos niit syödää turhaan raskaana ollessa, niin omat riskinsä vauvalle. Tampio
T. Tulehusarvot 400, raskaana ja kotona.

Vierailija
92/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:25"]Mitkä virheet? Eivät he voi ottaa sua noilla tiedoilla osastolle ja tulokset verikokeista ja viljelyistä ei nyt vaan selviä ennen huomista.  [/quote] Ihan ne virheet, että ei oteta kaikkia kokeita kerralla, vaan kun tulos on negatiivinen otetaan seuraava koe ja sitten taas odotetaan seuraavaan päivään ja niin edes päin. Siinä välissä juoksen lapsen perässä kotona ja ravaan myös labrassa lapsen kanssa koko ajan. Viimeksi ne nousivat siinä 3 päivässä tuohon 300.

[/quote]

Mistä kokeista nyt puhut? Jos sitä ei sen päivän kokeissa näy, niin sitä ei valitettavasti niihin saada näkymään. Nyt sinulta otettiin se nieluviljely, jonka tulos selviää huomenna, sen parempaa tulosta et saisi muillakaan kokeilla tässä vaiheessa. Valitettavasti.
[/quote]

Muilla kokeilla tarkoitan keuhkojen röntgen kuvaa esimerkiksi mitä ilman ei keuhkokuume selviä. Jos nyt tulee negatiivinen tulos niin seuraavaksi odotetaan keuhkokuvaa.

Vierailija
93/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:38"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:31"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:25"]Mitkä virheet? Eivät he voi ottaa sua noilla tiedoilla osastolle ja tulokset verikokeista ja viljelyistä ei nyt vaan selviä ennen huomista.  [/quote] Ihan ne virheet, että ei oteta kaikkia kokeita kerralla, vaan kun tulos on negatiivinen otetaan seuraava koe ja sitten taas odotetaan seuraavaan päivään ja niin edes päin. Siinä välissä juoksen lapsen perässä kotona ja ravaan myös labrassa lapsen kanssa koko ajan. Viimeksi ne nousivat siinä 3 päivässä tuohon 300. [/quote] Mistä kokeista nyt puhut? Jos sitä ei sen päivän kokeissa näy, niin sitä ei valitettavasti niihin saada näkymään. Nyt sinulta otettiin se nieluviljely, jonka tulos selviää huomenna, sen parempaa tulosta et saisi muillakaan kokeilla tässä vaiheessa. Valitettavasti. [/quote] Muilla kokeilla tarkoitan keuhkojen röntgen kuvaa esimerkiksi mitä ilman ei keuhkokuume selviä. Jos nyt tulee negatiivinen tulos niin seuraavaksi odotetaan keuhkokuvaa.

[/quote]

Mutta sulla ei ole nyt keuhko-oireita? Miksi siis kuvat otettaisiin jos et yski tai rintaan ei satu?

Vierailija
94/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:38"]Hiton bimbo! Tollasten takia meil on sairaalas ruuhkaa, eikä osastolle pääse.
Antibiootteja jos määrätää huvin vuoks ja ne on väärä, tulee pöpöstä vastustuskykysempi eli vaikeempi hoitaa. Jos niit syödää turhaan raskaana ollessa, niin omat riskinsä vauvalle. Tampio
[/quote]

Valehtelet, olisit jo sairaalassa noilla arvoilla. Bimboksi ja tampioksi haukkuminen ei tee sinusta yhtään sen viisampaa kuin aloittajakaan.

Vierailija
95/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:35"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:24"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:22"]50 ei ole niin korkea, se voi nousta tuohon tasolle ihan virustaudissakin.  [/quote] Ei olekaan, mutta tuntuu jotenkin kummalta, että viime kerrasta on vain 2kk ja taas toistuu samat virheet. Leikki-ikäisen lapsen kanssa kotona kun olen en saa edes levättyä yhtään. [/quote] Voi pyhä jeesus. Sinun olisi pitänyt saada jäädä sairaalaan ilman todellista syytä, kun sinulla on raskasta leikki-ikäisten lasten kanssa. Just joo. Jo on todellisuudentaju taas kaukana.  [/quote] En ole sanonut näin. Älä pistä sanoja suuhuni. Olen peloissani sillä viimeksi meinasi henki lähteä, joten anteeksi jos olen huolissani. Viime kerta on niin tuoreessa muistissa, että minua aivan oikeasti pelottaa. Joten jos menisit pyhä jeesustelemaan muualle sillä se ei auta nyt mielentilaanin yhtään.

[/quote]

Oho. Onpa rouva ärhäkällä päällä. Olisit lääkärille kiukutellut! Nyt hoidetaan tätä sairautta, ei sitä vanhaa.

Vierailija
96/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:38"]Hiton bimbo! Tollasten takia meil on sairaalas ruuhkaa, eikä osastolle pääse.
[/quote]

Valehtelet, olisit jo sairaalassa noilla arvoilla. Bimboksi ja tampioksi haukkuminen ei tee sinusta yhtään sen viisampaa kuin aloittajakaan.
[/quote]

Hauska, täällähän mä kotona istun. Onneks sä tiiät :D

Vierailija
97/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:34"]Mä olen lähtenyt kotiin kun tulehdus arvot yli 100. Tunsin oloni hyväksi niin mikäs siinä. Kyllä leikki ikäsen kans voi pötkötellä sohvalla tai vaikka patjalla kun nappula touhuaa. Tietty eri asia jos kotinne on niitä vaaroja täynnä että koko ajan oot vahtimassa...opeta tenavalle että päivällä on vaikka yks rauhallinen hetki jolloin luetaan, katotaan lasten ohjelma yms. Saa hetken oikasta itekki ja lapsi oppii rauhottumista ja keskittymistä.
[/quote]

Miten, kun lapsi on 1,5 vuotias. Ei sille voi saboa istu siinä paikallaan ja katso telkkaria tai voi, mutta arvaa kuinka kauan se pysyy paikallaan.

Vierailija
98/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapsella ole isää?

Vierailija
99/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:34"]Mä olen lähtenyt kotiin kun tulehdus arvot yli 100. Tunsin oloni hyväksi niin mikäs siinä. Kyllä leikki ikäsen kans voi pötkötellä sohvalla tai vaikka patjalla kun nappula touhuaa. Tietty eri asia jos kotinne on niitä vaaroja täynnä että koko ajan oot vahtimassa...opeta tenavalle että päivällä on vaikka yks rauhallinen hetki jolloin luetaan, katotaan lasten ohjelma yms. Saa hetken oikasta itekki ja lapsi oppii rauhottumista ja keskittymistä. [/quote] Miten, kun lapsi on 1,5 vuotias. Ei sille voi saboa istu siinä paikallaan ja katso telkkaria tai voi, mutta arvaa kuinka kauan se pysyy paikallaan.

[/quote]

Eikö se sun lapsesi kasva ollenkaan kun aina vaan se on 1,5v. :D

Vierailija
100/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:40"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:38"]Hiton bimbo! Tollasten takia meil on sairaalas ruuhkaa, eikä osastolle pääse.
[/quote]

[/quote]

Hauska, täällähän mä kotona istun. Onneks sä tiiät :D
[/quote]

Sinuna olisin oikeasti huolissani. Joko et ole raskaana tai olet saanut muuten huono terveydenhoitoa ja crp 400, ei enää kuulu istua kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi