Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulehdusarvot 50 ja minut päästettiin kotiin?

Vierailija
18.02.2015 |

Olen raskaana viikolla 37. Minulla on kova kurkkukipu ja kuumetta. Nieluviljely otettiin ja CRP oli 50. Päästivät minut kotiin, huomenna vasta 12 jälkeen saan tietää tulokset. Pelottaa, että joudun taas sairaalaan. Viimeksi olin siellä joulukuussa viikon keuhkokuumeessa, tulehdusarvot ehtivät nousta silloin jo 300. Nyt on täysin samanlainen olo paitsi, että keuhko ja rinta kipu puuttuu. Kurkku on yhtä kipeä kuin silloinkin.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:05"] Tottakai olen ärhäkällä päällä. Kyllä sinäkin varmasti olisit jos olisit peloissasi ja joku vähättelisi pelkoasi ja kun kyse ei ollut siitä, että on raskasta leikki-ikäisen kanssa ja siksi haluan osastolle. Vaan nimenomaan siitä, että en halua osastolle! Kaiken lisäksi en ole nukkunut yhtään sitten noin 34 tuntiin. Sillä viime yönä en pystynyt nukkumaan kurkkukivultani. Nenän kautta hengittäminen ei onnistu ja suun kautta jokainen hengen veto sattuu. [/quote] En minä missään verkossa kiukuttelesi kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkin, kun kaikki ei mene niin kuin itse haluisi. Rahalla saa sekä terveyden-, että lapsenhoitoa! Kai sinulla sentään vakuutus on?!  [/quote] Lapsella on vakuutus, itse en aikoinani saanut sairastettuani nuoruudessa masennuksen. Siksi en yksityiselle voi mennä kun eivät myönnä tuon masennuksen takia vakuutusta ja omasta pussista ei ole varaa maksaa niitä kuluja. Lapsen vien aina yksityiselle, sillä hänellä on se vakuutus.

[/quote]

Varaa ei ole, mutta lapsia pitää pukata lisää ja millaisella miehelle. Joka ei suostu edes töistä poissaolemaan...varo nyt vaan ettei masennus uusiudu. Ei tuollainen panikointi ole tervettä.
[/quote]

Kyllä minulla on varaa pitää vakuutuksia ja maksaa yksityinen kun saan sen takaisin vakuutuksen takia. Jos en saa sitten ei ole varaa varsinkaan nyt kun olen sillä kotihoidontuella, eri asia jos töissä olisin. Vakuutusta en itselleni yhä edelleen saa joten minkäs teet. Varaa on kyllä lapsiin älä siitä huolehdi.

Vierailija
22/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli myös kerran tulehdusarvot 50, kun kävin terkkarissa päivystävällä sairaanhoitajalla flunssan ja kuumeen takia. Minulle sanottiin, että mitäs tuosta, tulehdusarvot voivat nyt olla kuinka korkeat tahansa, ei se mitään kerro, että kotia vaan. En ollut lääkettä enkä sairaalahoitoa vailla, ihmettelin vaan tuota kommenttia. Mut siis muistan, et olo oli kurja, mut eihän se nyt mikään tappotauti ollut. Ja kyllähän se sit ajastaan menikin ohi ilman lääkkeitä. Niin, et en nyt oikein ap ymmärrä tota sinun aloitustasi. Vaikka ootkin raskaana ja vaikka tauti viimeeksi pahenikin nopeasti, mut nyt on oikeesti ihan eri kerta ja eri sairaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:24"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:05"] Tottakai olen ärhäkällä päällä. Kyllä sinäkin varmasti olisit jos olisit peloissasi ja joku vähättelisi pelkoasi ja kun kyse ei ollut siitä, että on raskasta leikki-ikäisen kanssa ja siksi haluan osastolle. Vaan nimenomaan siitä, että en halua osastolle! Kaiken lisäksi en ole nukkunut yhtään sitten noin 34 tuntiin. Sillä viime yönä en pystynyt nukkumaan kurkkukivultani. Nenän kautta hengittäminen ei onnistu ja suun kautta jokainen hengen veto sattuu. [/quote] En minä missään verkossa kiukuttelesi kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkin, kun kaikki ei mene niin kuin itse haluisi. Rahalla saa sekä terveyden-, että lapsenhoitoa! Kai sinulla sentään vakuutus on?!  [/quote] Lapsella on vakuutus, itse en aikoinani saanut sairastettuani nuoruudessa masennuksen. Siksi en yksityiselle voi mennä kun eivät myönnä tuon masennuksen takia vakuutusta ja omasta pussista ei ole varaa maksaa niitä kuluja. Lapsen vien aina yksityiselle, sillä hänellä on se vakuutus. [/quote] Varaa ei ole, mutta lapsia pitää pukata lisää ja millaisella miehelle. Joka ei suostu edes töistä poissaolemaan...varo nyt vaan ettei masennus uusiudu. Ei tuollainen panikointi ole tervettä. [/quote] Kyllä minulla on varaa pitää vakuutuksia ja maksaa yksityinen kun saan sen takaisin vakuutuksen takia. Jos en saa sitten ei ole varaa varsinkaan nyt kun olen sillä kotihoidontuella, eri asia jos töissä olisin. Vakuutusta en itselleni yhä edelleen saa joten minkäs teet. Varaa on kyllä lapsiin älä siitä huolehdi.

[/quote]

Sinullahan on mies! Luusi hänen sinusta sen verran edes välittävän, että lääkärikäynnin maksaa! Tai edes lainaavan. Miten paljon sinulla näitä tekosyitä riittää olla hoitamatta itseäsi ja asioitasi kuntoon.

Vierailija
24/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat että sinulle oltaisiin määrätty antibiootteja ilman CRPtä tarkempia tutkimuksia. Miksi hitossa? ja vielä suurempi kummastusta on että haluaisit röntgeniin ilman oireita!

Ja ilmoitat sille miehelle että jää kotiin.

Vierailija
25/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ehtinyt ainakin tunnin lepäämään sinä aikana kun olet täällä kiukutellut. Mitä se tempperamenttinen 1,5v. on tämän ajan touhunut.

Vierailija
26/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä nyt hyvä ap käsittää, että lääkäri määrää kokeita oireiden mukaan. Sitten jos huomenna on syytä määrätä lisäkokeita, ne määrätään, mutta todellakin pyrkimys on se, että otetaan vain tarpeelliset kokeet. Jos sinusta olisi pumpattu putkikaupalla verta, tulisit todennäköisesti valittamaan tänne, että sinusta otettiin niin kamalan paljon ihan tarpeettomia ja turhia kokeita. Mitä enemmän kokeita otetaan, sen pidempään menee, ennen kuin tulokset valmistuvat. Sinä et varmaankaan ollut labran ainut asiakas? Sitä paitsi se kokeiden analysointikaan ei ole ilmaista hommaa, vaikka sitä ei monikaan terveyskeskuksen asialas tule ajatelleeksi. Yksityisellä otetaan ihan mielellään kokeita niin paljon kuin potilas keksii vaatia, sillä siitähän kilahtaa killinkejä tilille.

Vierailija
27/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi vilkastakin lasta opettaa ihan varmasti. Se vain vaatii enemmän keskittymistä. Ja tiedän tämän koska itselläni on neljä lasta joista kaksi vilkasta. Ja ei 1,5 vuotiasta voi vielä sanoa ylivilkkaaksi. Miten meinaat oikeesti pärjätä kahden kanssa?

Vierailija
28/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:30"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:24"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:05"] Tottakai olen ärhäkällä päällä. Kyllä sinäkin varmasti olisit jos olisit peloissasi ja joku vähättelisi pelkoasi ja kun kyse ei ollut siitä, että on raskasta leikki-ikäisen kanssa ja siksi haluan osastolle. Vaan nimenomaan siitä, että en halua osastolle! Kaiken lisäksi en ole nukkunut yhtään sitten noin 34 tuntiin. Sillä viime yönä en pystynyt nukkumaan kurkkukivultani. Nenän kautta hengittäminen ei onnistu ja suun kautta jokainen hengen veto sattuu. [/quote] En minä missään verkossa kiukuttelesi kuin pikkulapsi, jolta on viety kaikki lelut ja karkin, kun kaikki ei mene niin kuin itse haluisi. Rahalla saa sekä terveyden-, että lapsenhoitoa! Kai sinulla sentään vakuutus on?!  [/quote] Lapsella on vakuutus, itse en aikoinani saanut sairastettuani nuoruudessa masennuksen. Siksi en yksityiselle voi mennä kun eivät myönnä tuon masennuksen takia vakuutusta ja omasta pussista ei ole varaa maksaa niitä kuluja. Lapsen vien aina yksityiselle, sillä hänellä on se vakuutus. [/quote] Varaa ei ole, mutta lapsia pitää pukata lisää ja millaisella miehelle. Joka ei suostu edes töistä poissaolemaan...varo nyt vaan ettei masennus uusiudu. Ei tuollainen panikointi ole tervettä. [/quote] Kyllä minulla on varaa pitää vakuutuksia ja maksaa yksityinen kun saan sen takaisin vakuutuksen takia. Jos en saa sitten ei ole varaa varsinkaan nyt kun olen sillä kotihoidontuella, eri asia jos töissä olisin. Vakuutusta en itselleni yhä edelleen saa joten minkäs teet. Varaa on kyllä lapsiin älä siitä huolehdi.

[/quote]

Sinullahan on mies! Luusi hänen sinusta sen verran edes välittävän, että lääkärikäynnin maksaa! Tai edes lainaavan. Miten paljon sinulla näitä tekosyitä riittää olla hoitamatta itseäsi ja asioitasi kuntoon.
[/quote]

Häh lainaavan? Mistä mies minulle lainaa ta mistä mies repii sitä rahaa lisää? Me asumme yhdessä meillä on siis yhteinen talous, joten mistä ihmeestä mies minulle lainaa? Sieltä yhteisistä rahoista vai mitä ei ole ylinmääräistä. Meillä on yhteiset menot ja tulot. Vaikka se onkin minun kotihoidontukeni ja miehen palkka. Ne siirretään yhteiselle tilille. Josta maksetaan yhteiset menot, vuokra, vesi, sähkö, ruoka, bensa, muut laskut, aivan kaikki. Meillä ei ole rahaa yksityiseen, koska olen kotihoidontuella se on paljon pienempi kuin palkkani.

Vierailija
29/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuoruuden masennus estää vakuutuksen saamisen? Jännä juttu, kun itse sairastanut psykoottisen masennuksen teinivuosina ja ihan kattava vakuutus on tänäpäivänä, eikä ole sairaushistoriaa tarvinnut peitellä sen saamiseksi. Kummallista.

Itsellä autoimmuunisairaus, saan ns kaikki taudit aina. Kuulostaa lähinnä siltä, että sinua ap ottaa päähän ja kiukuttelet. Kyllä täälläkin on vilkas lapsi ja toisella asperger. Kolmatta odotan ja joo, välillä on vähän rankempaa, mutta vielä ei ole tullut eteen mitään, mistä ei olisi selvitty. Ja mitä äkkipikaisempi ja ylivilkkaampi se 1,5v on (ei muuten ole leikki-ikäinen vaan taapero) sitä enemmän sinun on nähtävä vaivaa hänen kasvattamiseksi! Lapsen temperamentti on maailman huonoin syy antaa periksi ja todeta, etten minä nyt voi tälle lapselle mitään. Se vain pahenee, jos et auta lasta kanavoimaan intoaan ja hallitsemaan tunteitaan. Sorry, mutta lapset ovat joskus vähän työläitä.

Vierailija
30/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:43"]Olisit ehtinyt ainakin tunnin lepäämään sinä aikana kun olet täällä kiukutellut. Mitä se tempperamenttinen 1,5v. on tämän ajan touhunut.
[/quote]

Juossut ympyrää keittöin ja olohuoneen välillä, yrittänyt repiä verhoja, leikinyt legoillla, yrittänyt hakata telkkaria, pomppinut päälläni kun makaan sohvalla. Kyllä minä nyt pystyn kirjoittamaan viestejä ja samalla välillä kieltämään lasta. Unta tässä tarvittaisiin, mutta silmiäni en pysty sulkemaan, muuten on lapsi irti. Enkä kurkkukivultani edes saisi unta.

Vierailija
31/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet ihme panikoija ja inisijä. Mulla oli tulehdusarvot angiinassa 190 ja kuume 40, pääsin silti kotiin. Järki päähän.

Vierailija
32/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:51"]Miten nuoruuden masennus estää vakuutuksen saamisen? Jännä juttu, kun itse sairastanut psykoottisen masennuksen teinivuosina ja ihan kattava vakuutus on tänäpäivänä, eikä ole sairaushistoriaa tarvinnut peitellä sen saamiseksi. Kummallista.

Itsellä autoimmuunisairaus, saan ns kaikki taudit aina. Kuulostaa lähinnä siltä, että sinua ap ottaa päähän ja kiukuttelet. Kyllä täälläkin on vilkas lapsi ja toisella asperger. Kolmatta odotan ja joo, välillä on vähän rankempaa, mutta vielä ei ole tullut eteen mitään, mistä ei olisi selvitty. Ja mitä äkkipikaisempi ja ylivilkkaampi se 1,5v on (ei muuten ole leikki-ikäinen vaan taapero) sitä enemmän sinun on nähtävä vaivaa hänen kasvattamiseksi! Lapsen temperamentti on maailman huonoin syy antaa periksi ja todeta, etten minä nyt voi tälle lapselle mitään. Se vain pahenee, jos et auta lasta kanavoimaan intoaan ja hallitsemaan tunteitaan. Sorry, mutta lapset ovat joskus vähän työläitä.
[/quote]

Leikki-ikäinen ja taapero ovat sama asia. Leikki-ikäiseksi luokitellaan 1-3 vuotias ja sana taapero, tulee englanninkielen sanasta toddler, joka tarkoittaa myös leikki-ikäistä.

Vierailija
33/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:53"]Ap, olet ihme panikoija ja inisijä. Mulla oli tulehdusarvot angiinassa 190 ja kuume 40, pääsin silti kotiin. Järki päähän.
[/quote]

Kuinka monta kertaa tässä pitää sanoa, että MINUA PELOTTAA. Viimeksi olin 40,5 asteen kuumeessa 4 päivää, mikään ei mennyt alas ja lopulta mies joutui auttamaan minut vessaan kun en sängystä päässyt ylös kun jalat lähti alta. Onneksi oli edes viikonloppu niin mies pystyi auttamaan. Pelkään vain joutuvani tuohon kuntoon uudestaan. En minä valita vain valittamisen ilosta, olen peloissani.

Vierailija
34/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:49"]

Häh lainaavan? Mistä mies minulle lainaa ta mistä mies repii sitä rahaa lisää? Me asumme yhdessä meillä on siis yhteinen talous, joten mistä ihmeestä mies minulle lainaa? Sieltä yhteisistä rahoista vai mitä ei ole ylinmääräistä. Meillä on yhteiset menot ja tulot. Vaikka se onkin minun kotihoidontukeni ja miehen palkka. Ne siirretään yhteiselle tilille. Josta maksetaan yhteiset menot, vuokra, vesi, sähkö, ruoka, bensa, muut laskut, aivan kaikki. Meillä ei ole rahaa yksityiseen, koska olen kotihoidontuella se on paljon pienempi kuin palkkani.

[/quote]

Ei jumalauta! Mitä jos sinä ihan oikeasti sairastut, mies jää työttömäksi, tai jättää sinut jne. Milla hitolla te sitten tulette toimeen, jos ette perusflunssan hoidosta selviä. Joko kolmas lapsi on suunniteilla.

JA sinä olet oikein kodinhoidon tuella. Varmaa ainut ja ensinmäinen äiti. Onko ollut vähän kiire pykätä perhe kasaan ilman että ensin olisi hankittu se vakaa toimentulo tälläisiin elämän "yllättäviin" tilantesiin. Ei kai se sinulle yllätyksenä tullut, että tulot kodinhoidontuella laskee. 

Menot pitää osata jo suhteuttaa tuloihin niin että pärjäät vaikka tulot laskevat. Voi teitä lapsia. Missä teidän todellisuuden taju oikein on.

Vierailija
35/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:51"]Miten nuoruuden masennus estää vakuutuksen saamisen? Jännä juttu, kun itse sairastanut psykoottisen masennuksen teinivuosina ja ihan kattava vakuutus on tänäpäivänä, eikä ole sairaushistoriaa tarvinnut peitellä sen saamiseksi. Kummallista.

[/quote]

Leikki-ikäinen ja taapero ovat sama asia. Leikki-ikäiseksi luokitellaan 1-3 vuotias ja sana taapero, tulee englanninkielen sanasta toddler, joka tarkoittaa myös leikki-ikäistä.
[/quote]

No ei kyllä leikki-ikäinen ole 1-3v :D Vai mikä sitten on 4-6v? 6v voidaan vielä erotella eskari-ikäiseksi, mutta kyllä yleensä leikki-ikäisestä muututaan kouluikäiseksi :D

Vierailija
36/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:51"]Miten nuoruuden masennus estää vakuutuksen saamisen? Jännä juttu, kun itse sairastanut psykoottisen masennuksen teinivuosina ja ihan kattava vakuutus on tänäpäivänä, eikä ole sairaushistoriaa tarvinnut peitellä sen saamiseksi. Kummallista.

[/quote]

En tiedä siinä terveysselvityksessä kysyttiin viiden vuoden takaisia sairauksia ja lääkityksiä, siihen ne kirjasin ja sen takia en saanut vakuutusta. Kysy Op Pohjolalta, en osaa vastata kysymykseesi.

Vierailija
37/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rauhoitu! Kävele apteekkiin ja osta paremmat lääkkeet. Ota niitä, juo lämmintä ja mene nukkumaan. Sun väsymystä ei helpota yhtään tuo kokopäiväinen netissä roikkuminen. Käyttäydy aikuisen lailla ja pode flunssasi pois. Mitä siitä tulisi, jos kaikki haluaisivat antibiootteja flunssaan? Vastaus: antibiooteille resistettejä bakteereita.

Vierailija
38/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:53"]Ap, olet ihme panikoija ja inisijä. Mulla oli tulehdusarvot angiinassa 190 ja kuume 40, pääsin silti kotiin. Järki päähän. [/quote] Kuinka monta kertaa tässä pitää sanoa, että MINUA PELOTTAA. Viimeksi olin 40,5 asteen kuumeessa 4 päivää, mikään ei mennyt alas ja lopulta mies joutui auttamaan minut vessaan kun en sängystä päässyt ylös kun jalat lähti alta. Onneksi oli edes viikonloppu niin mies pystyi auttamaan. Pelkään vain joutuvani tuohon kuntoon uudestaan. En minä valita vain valittamisen ilosta, olen peloissani.

[/quote]

KUINKA MONTA KERTAA PITÄÄ SANOA, ETTÄ MENE HOITOON! Ja maksa vaikka luottokortilla tai lainaa äidiltä tai anopilta. Kai sinulla nyt joku tukiverkoston on. Vai ovatko kaikki kyllästyneitä sinun asennevammaan.

Vierailija
39/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:53"]Ap, olet ihme panikoija ja inisijä. Mulla oli tulehdusarvot angiinassa 190 ja kuume 40, pääsin silti kotiin. Järki päähän.
[/quote]

Kuinka monta kertaa tässä pitää sanoa, että MINUA PELOTTAA. Viimeksi olin 40,5 asteen kuumeessa 4 päivää, mikään ei mennyt alas ja lopulta mies joutui auttamaan minut vessaan kun en sängystä päässyt ylös kun jalat lähti alta. Onneksi oli edes viikonloppu niin mies pystyi auttamaan. Pelkään vain joutuvani tuohon kuntoon uudestaan. En minä valita vain valittamisen ilosta, olen peloissani.
[/quote]

Et ole ensimmäinen jota vähän ahdistaa. Valitettavasti kaikenlaisten tunteiden kanssa on opittava elämään. Ne ikään kuin kuuluvat tähän juttuun. Mitenhän sekaisin menet, kun lapsi sairastuu ensimmäisen kerran kunnolla? Pysyykö minkäänlainen toimintakyky?

Vierailija
40/115 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:49"]

[/quote]

Ei jumalauta! Mitä jos sinä ihan oikeasti sairastut, mies jää työttömäksi, tai jättää sinut jne. Milla hitolla te sitten tulette toimeen, jos ette perusflunssan hoidosta selviä. Joko kolmas lapsi on suunniteilla.

JA sinä olet oikein kodinhoidon tuella. Varmaa ainut ja ensinmäinen äiti. Onko ollut vähän kiire pykätä perhe kasaan ilman että ensin olisi hankittu se vakaa toimentulo tälläisiin elämän "yllättäviin" tilantesiin. Ei kai se sinulle yllätyksenä tullut, että tulot kodinhoidontuella laskee. 

Menot pitää osata jo suhteuttaa tuloihin niin että pärjäät vaikka tulot laskevat. Voi teitä lapsia. Missä teidän todellisuuden taju oikein on.
[/quote]

No sittenpähän mies ei ainakaan voi karata töihin. Sitten äitini auttaa nyt se ei ole hänen tehtävänsä ei kyllä ole edes siinä tilanteessa, vaan miehen. Mies nyt ei joka tapauksessa suostu jäämään pois töistä. Eikä minulla ole voimia tapella asiasta. Viime kerralla sama vääntö ja heti kun olin sairaalassa perhe on tärkein lepertely alkoi, näköjään se ehti unohtua jo parissa kuukaudessa.

Mikä sinulla on nyt mennyt ohi? Ei, ei tietenkään tullut yllätyksenä, että tulot ivat silloin pienemmät. Keskituloisena ei nyt vain ole varaa yksityiseen jos ei sitä vakuutuksen kautta saa takaisin. En ymmärrä miten kunnossa sen talouden pitäisi olla, että sinä hyväksyt lapsien teon? Ei tästä nyt noin vaan yläluokkiin päästä, valitettavasti.

Tottakai olemme suhteuttaneet menot tuloihin ja meillä ei ole edelleenkään ongelmia maksaa laskuja tai mitään muutakaan. Hyvin meiltä löytyy tuo 14,90e terveyskeskusmaksua, mutta YKSITYISEEN EI OLE VARAA, kun ei sitä vakuutusta ole.

Ja ei, lapsi lukumme on täynnä tämän jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän