Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka liikkua laihtuakseen?

Vierailija
18.02.2015 |

Jos bmi on jotai 34-36 ja lähtötaso sohvaperuna.
Mikä on hyvä määrä päivässä liikkua esim. Kävellen? Entä kotona jumpaten kahvakuulalla, kuminauhalla joka on ovessa ja oman kehon painolla? En vielä jaksa noita kotona jumppaamisia kuin reilun 10min.. teen kyllä tuon ajan reippaasti. Kävellä jaksan vähän paremmin, vedän lasta pulkassa, eli huonoilla keleillä en pääse ulos: ( salilla aloitan ryhmäliikuntatunnit kun saan lapsenvahin säännöllisemmin kuukauden päästä, mitä suosittelette?
Ruokapuoli on vaikea. Aamuisin syön munia tai puuron, illalla taas jompikumpi, päivällä kerran kotiruokaa rehuilla tai salaatilla, välipalat hakusessa, en tiedä mitä haukkais jos nälättää, onko ok nutrilett? Entä se proteiini versio?
IHANAT ilmat! Tuntuu jopa hyvälle lähtä ulos: )

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla toimi se, etten ajatellutkaan laihduttavani, vaan aloitin liikuntalajin harrastamisen, jotta vointini paranisi. En punninnut itseäni ollenkaan, sillä tiesin, ettei vaa'an lukema kannusta minua, vaan päin vastoin ahdistaa, oli lukema sitten muuttunut ylös taikka alas.

Etenin pakottomasti, vähitellen, enkä ajatellutkaan muita tavoitteita kuin parantuva yleisvointi. Selän kolotukset, kipeät ja jumittavat hartiat, liikkuvuus, puuskututtaminen jne. saivat kaipaamaan jotain muutosta, ja niin aloitin uuden harrastuksen. Huomasin tykkääväni lajista, ja siitä miten siinä kehityin, joten jatkaminen oli helppoa, vaikka tuli hiki ja lihaksetkin kipeytyivät.

Jokin vain naksahti päässä sellaiseen asentoon, ettei paremman voinnin tavoitteleminen tuntunut piinalliselta, vaikka se tarkoittikin hikoilemista jumppakassin raahaamista, jumppavaatteiden ostamista ja kaikkea muuta hankalaa.

Parantunut lihaskunto, vilkastunut aineenvaihdunta ja hiljalleen paraneva yleiskunto toivat aika nopeasti luontaisia muutoksia myös syömisiin: nälkä tuntui erilaiselta, ja tämä vaikutti vähitellen lautasella. En edelleenkään pidä esim. salaateista, mutta annoskoot pienenivät ja myös viinin kulutus väheni.

Noin puolen vuoden kuluttua aloitin sen pätkäpaaston, ja jaksoin pitää sitä yllä reilut neljä kuukautta. En noudattanut sitä orjallisesti (esim. PMS-oireiden aikana paasto ei vain onnistunut, se tuntui liian hirveältä). Tämä kausi antoi kunnon buustin vaatekoon pienenemiselle, ja siitä alkoi jokin kumma kierre: vaikka palasin normaaliin ruokavalioon, eikä liikunnan määrä sanottavasti lisääntynytkään, niin vyötärönympäryksen pienentyminen vain jatkui. Alkanut metabolinen oireiluni oli saanut stopin, ja hiljalleen kroppani alkoi käyttää ravintoa normaalisti. Nyt parin vuoden jälkeen vaatekokoni on pienentynyt pari-kolme numeroa ja jaksan jopa vähän juosta. Jatkan edelleen sitä kivaksi kokemaani lajia, ja nautin siitä, ettei ristiselkäni ole enää yhtä kipeä kuin ennen. Sen verran on jo ikää, ettei kolotuksia pääse enää pakoonkaan, mutta kyllä kropan hoitaminen selvästi auttaa. Mallikokoinen en ole, mutta olen nyt kai aika normaalin näköinen.

Vierailija
2/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin lenkissä on myös se hyvä puoli, että olet sen ajan pois sohvalta (+ valmistautuminen, venyttely, suihku).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu ap on erittäin oikealla ja fiksulla tiellä. Telkkarin katsominen sohvan sijaan kuntopyörän päältä tuottaa liikuntaa ihan huomaamatta. Ei tarvi luopua mistään eikä järjestää erikseen aikaa liikunnalle. Liikuntaa tulee ihan siinä sivussa.
.
Ja kun vaihtaa rasvaisia ja sokerisia ruokia vihanneksiin ja kasviksiin, niin ruokatapojen muutos on huiman paljon terveelliseen suuntaan. Totta kai se toimii ja laihduttaa. Itse oon tehnyt juuri noin, katsonut lisäksi vähän annoskokojen perään, ja laihtunut normaaliarjessa bmi 25:stä bmi 20:een. Ei ollut mitään vaikeita sääntöjä, ei juuri muutoksia entiseen arkielämään. Pienet muutokset arkeen teki suuren muutoksen minuun.

Vierailija
4/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinningissä hiki lentää! Kokeile! Steppiki voisi olla jees! Kävelylenkkien lisäks siis!

Vierailija
5/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaperin ja käsillä seisten.

Vierailija
6/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heko heko...

Vierailija
7/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:39"]

Nutrilett.........

[/quote]

Myrkkyä elimistölle. Lopulta tulee sappikivet ja munuaisvaivoja.

Vierailija
8/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat kaappiin raejuustoa, maustamatonta rasvatonta rahkaa, kananmunia (käytä vain valkuaiset), vihanneksia, jauhelihaa, maustamatonta kanaa ja tonnikalaa vedessä. Kun v********nen pikkunälkä iskee, kaapissa on heti jotain mitä pistää poskeen. Näin et sorru niihin kekseihin tms joita yleensä kaapista löytyy ja jotka ovat niitä "mä en oo syönny tänään mitään" ruokia.
Vihannessekoituspusseja kannattaa aina pitäö pakkasessa, nopea lounas kun paistat kanasuikaleita ja lämmität vihannekset, tai heität vihannesten sekaan purkin tonnikalaa vedessä.

Mä lähen nyt salille ryhmäliikuntatunnille!
T. Entinen kotletti, tuleva atletti ;)

Vierailija
9/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen sports tracker sovellus.
Innostaa liikkumaan kun näkee kuinka pitkän matkan on lenkkeillyt/pyöräillyt/hiihtänyt tms. Näkee suuntaa antavan kalorikulutuksen ja matkanopeuden. Voi seurata omaa kehitystä. Ilmainen ohjelma, kannattaa hankkia siihen myös se sykevyö, mutta pärjää hyvin ilmankin.

Vierailija
10/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:39"]

Nutrilett.........

[/quote]

Myrkkyä elimistölle. Lopulta tulee sappikivet ja munuaisvaivoja.

[/quote]

Kaupan päälle aspartaamista saat vielä Alzheimerin ja muita aivovahinkoja. 

Vierailija
11/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyykyt varmaan on ihan hyviä sen kuulan kanssa.
Mun mielestä ookoo ottaa nutrilet jos ei muuta keksi välipalaks, voitha korvata sill osan aterioista mut alusa, vauhdittaakses ja mahalaukun kutistumisen takii. Mut älä ala elään niillä.

Vierailija
12/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kellää meiä tutuil oo nutrileteist tullu mitn vaivoi...... äsköne lisää

Vierailija
13/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla on tosi vaikea laihduttaa. Sun ongelma lähtee siitä, mitä laitat suuhusi. Sun ongelma ratkeaa sillä, että opettelet syömään oikein (= terveellisesti). Lähtisin itse tossa tilanteessa tukemaan laihdutusta liikunalla, kun paino olisi jossain järkevissä rajoissa. En lisäisi siis liikuntaa vaan sitä ihan tavallista arkiaktiivisuutta: aina portaat hissin sijaan, aina kävellen tai pyörällä. Itse en mielestäni liiku ollenkaan, mutta käyn pyörällä töissä, kävelen aina portaat jne. Juoksen lasten kanssa pihalla hippaa jne. Sain taannoin 40-vuotislahjaksi kuntotestin: olen kuulemma ihan erinomaisessa kunnossa. Arkiaktiivisuus voi siis riittää liikunnaksi.

Vierailija
14/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkin tässä kokoajan yrittänyt tuoda esiin terveellisen ruokavalion ettei jatkuisi jankutus siitä pelkällä liikunnalla laihduttamisesta.
Edelleen haluan liikkua ruokavalion tukena, monesta syystä, kiinnostaa vain että millainen on tehokasta tukemaan pudotusta. En tiedä pitääkö mun tavuttaa se etten laihduta pelkällä liikunnalla ja aivanko en ymmärtäis että ruoka ratkasee MUTTA LIIKUNTA ON PLUSSAA. Mun ongelma lähtee siitä että makaan vaa sohvalla, koska olen huomannut syöväni paremmin kun liikun. Ap

Vierailija
15/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä etten ole liikuntakyvytön, ei ole kipuja, miksen voisi aloittaa liikkumista alusta alkaen? En ymmärrä. Pääkoppakin tykkäis varmasti, en vaa ole keksinyt hirveästi mieluisia, spinningiä aion kokeilla, kävellä aion enemmän, kotona jumppailen mutta olisi kiva sitä korvata jollai ryhmäliikuntatunneilla. En tiedä kuin ison musta kuvittelet? Vertaan itseäni äitiini jonka bmi 27-28 ja hälle ei sovi minun vaatteeni päälle. Ap

Vierailija
16/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennän vähän. :D
Eli kun innostun liikkumaan, maistuu kunnon ruoka, kun makaan niin maistuu paskaruoka. Ap

Vierailija
17/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimiiko kommentointi vieläkään??

Vierailija
18/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt näköjään onnistuu kommentointi. Olin kirjoittanut pitkän sepityksen ruoasta ja liikunnasta, mutta tässä se kiteytettyna:
Älä tuijota bmi:tä ja vaakaa, tuijota peiliä ja vaakaa!
Jos uskot että söisit terveellisemmin jos myös liikkuisit, liiku hyvä ihminen! Itse olen vuoden aikana laihtunut 3 vaatekokoa, 44->40. En olisi ikinä onnistunut jos olisin pelkällö ruokavaliolla yrittänyt laihtua. Kun ruoan lisäksi ottaa liikunnan, ainakin itse sain syyn olla syömättä kaikkea p****a. Annan itselleni kuitenkin myös armo ja sallin herkuttelun, ajattelen kuittaavani ne liikunnalla. Olen tykästynyt spinningiin, kahvakuulaan, grit ja hiittiin. Nämä usein puolen tunnin. Omalla salillani 2-3 puolen tunnin tuntia peräkkäin, jolloin saa eri liikuntaa pienellä vaivalla. Spinningin haluan kuitenkin tunnin mittaisena.
Salille/lenkille lompsis ja löydät motivaation oikeaan ruokailuun! Ruokakoomassa kun ei jaksa liikkua!

Vierailija
19/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:50"]Eli nyt näköjään onnistuu kommentointi. Olin kirjoittanut pitkän sepityksen ruoasta ja liikunnasta, mutta tässä se kiteytettyna:
Älä tuijota bmi:tä ja vaakaa, tuijota peiliä ja vaakaa!
Jos uskot että söisit terveellisemmin jos myös liikkuisit, liiku hyvä ihminen! Itse olen vuoden aikana laihtunut 3 vaatekokoa, 44->40. En olisi ikinä onnistunut jos olisin pelkällö ruokavaliolla yrittänyt laihtua. Kun ruoan lisäksi ottaa liikunnan, ainakin itse sain syyn olla syömättä kaikkea p****a. Annan itselleni kuitenkin myös armo ja sallin herkuttelun, ajattelen kuittaavani ne liikunnalla. Olen tykästynyt spinningiin, kahvakuulaan, grit ja hiittiin. Nämä usein puolen tunnin. Omalla salillani 2-3 puolen tunnin tuntia peräkkäin, jolloin saa eri liikuntaa pienellä vaivalla. Spinningin haluan kuitenkin tunnin mittaisena.
Salille/lenkille lompsis ja löydät motivaation oikeaan ruokailuun! Ruokakoomassa kun ei jaksa liikkua!
[/quote]
T.26

Vierailija
20/49 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan liikut. Ja pidä hyvää mieltä yllä.  Nauti siitä tekemisestä. Stressi hidastaa aineenvaihduntaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä