kaveri haluaisi lähentyä, minä etääntyä. mitä teen?
Olen tässä yrittänyt tehdä sellaista "etääntymistyötä", mutta viimeisellä tapaamisella jäi olo, että hän piti sitä tahattomana taukona ja haluaisi itse asiassa pitää enemmän yhteyttä. Mulla on kyse siitä, että haluan kasvaa ja muuttua, enkä jaksaisi enää ihmistä jonka kanssa on ollut oikeasti jotain yhteistä joskus 10 vuotta sitten. Huomaan, että hän pitää minua tietynlaisena, mutta en halua olla sellainen enää. Mielestäni hän myös on aiemmin kohdellut minua huonosti ystävyyssuhteessamme, ollut välinpitämätön ym. Nyt kun aloin vetäytyä, niin hän on taas kivampi minua kohtaan. Minua vaan ei nyt enää kiinnosta, olisi ollut kivampi aiemmin. Meillä ei ole koskaan ollut mikään avoin kommunikaatio tässä suhteessa, enkä kokisi, että tässä vaiheessa kannattaisi enää aloittaa. Välejä ei voi myöskään kokonaan katkaista, koska muiden ihmisten ja velvoitteiden vuoksi meidän on yhä tavattava toisinaan. Minä siis haluaisin suhteesta etäisemmän, mutta hän läheisemmän.
Mitä tekisitte sijassani?
Kommentit (9)
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:28"]Sano, että sun aika menee lasten, töiden ja miehen kanssa. Itsellä ainakin menee, ehdin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa tavata jonkun. Jos oot työtön, niin sun aika menee työkkörissä, työhakemuksissa, liikuntaharrastuksissa ja illalla oot ihan poikki. Itse joskus vastaan puhelimeen ja sanon, että kauhee kiire töissä/lasten kans, soitan huomenna. Sit tekstaan myöhemmin, että en ehdi soittaa, mutta Tekstaa mitä asiaa. Jne.
[/quote]
Voit sopia vaik kahvitapaamisen ennen noita pakollisia yhteisiä asioita. Vetoa taas kiireeseen. Tuntia ennen tapaatte, ehtii vaihtaa kuulumiset. Terv edellinen
Minä kiertelisin ja välttelisin kohteliaasti niin kauan että viesti menisi perille. Tulisi kaikenlaisia menoja ja sitoumuksia kun tuo tuttava ehdottaisi tapaamisia. Jos hän nostaisi kissan pöydälle, sanoisin ettei minulla ole enempää aikaa antaa hänelle.
Ei ole kavereita tai ystäviä koskaan liikaa. mulla on monenlaisia ihmisiä elämässäni, vaikkakaan ei kaikkien kanssa olla läheskään yhtä mieltä asioista, eilaiset tavat kommunikoida yms. Se on vaan rikkaus ollut mulle.
Tekniikka on siis kiireeseen vetoava välttely. Ajan kuluessa kaveri alkaa tajuumaan ja antaa sun olla Terv 2 ja 3
Valehteleminen kiireestä jne on kurjaa. Ja varsinkin tuo kakkosen mainitsema että lupaa soittaa ja ei ole aikomustakaan on oikein ekstra typerää.
En nyt ihan ymmärrä. Teidän suhde olisi paranemassa, mutta ikään kuin kostoksi menneistä, haluat lopettaa ystävyyden mieluummin kokonaan? Etkö pysty olemaan rehellinen hänen kanssaan, kerro mikä hiertää jne? Jotenkin kauhean teinimäistä yhtäkkiä vaan vetäytyä niskojaan nakelleen...
Vetoaisin kiireeseen. Missään nimessä en tuhlaisi aikaani sellaisen ihmisen kanssa, jonka seurasta en välitä.
Aikuisten pitää pystyä puhumaan asioista. Ota häneen yhteyttä ja pyydä tapaamista. Kun tapaate kerrot hälle ystävällisesti asiasi. Näin ei tule turhia väärinkäsityksiä ja kumpikin voitte jatkaa elämää tahoillanne.
Sano, että sun aika menee lasten, töiden ja miehen kanssa. Itsellä ainakin menee, ehdin ehkä kerran kahdessa kuukaudessa tavata jonkun. Jos oot työtön, niin sun aika menee työkkörissä, työhakemuksissa, liikuntaharrastuksissa ja illalla oot ihan poikki. Itse joskus vastaan puhelimeen ja sanon, että kauhee kiire töissä/lasten kans, soitan huomenna. Sit tekstaan myöhemmin, että en ehdi soittaa, mutta Tekstaa mitä asiaa. Jne.