Karmean exän vaikutus tulevaisuuden deittailuun, apua!
Seurustelin miehen kanssa jolla paljastui loppua kohden olevan narsistisia piirteitä. Kaksoiselämää, manipulointia, valehtelua ja jopa loppua kohden uhkailua. Mies oli aivan toinen ihminen kuin jonka kanssa kuvittelin seurustelevani. Kyseinen suhde hajotti minut aika pahasti, vaikkei kovin kauaa (onneksi) kestänytkään. Ensin olin sydänsuruissani, mutta nykyään en kaipaa kyseistä ihmistä yhtään. Sen sijaan mietin päivittäin hänen minua kohtaan tekemiä vääryyksiä ja tunnen häpeää ja ahdistusta. Olen vihainen lähinnä itselleni, että tein itsestäni ihastuneena hölmönä kynnysmaton jota mies käytti häpeilemättä hyväkseen. Oksettaa edes ajatella.
Nuo tapahtumat kelaavat päässäni siis päivittäin, ja aloin jutella vähän enemmän yhden toisen miehen kanssa tässä lähiaikoina. Epäilin kaikkea mitä mies sanoi, ja hän huomasi sen varmasti itsekin. Hän sanoi että näkee minut naisystäväehdokkaana ja kysyi minulta, mitä minä meidän jutulta haluan tai toivon. Sanoin suoraan että fyysistä kontaktia ja kaveruutta korkeintaan. Minusta tuntuu, että mies yrittää päästä lähelleni täysin samanlaisin keinoin kuin exäni, eikä oikeasti ole kiinnostunut kuin seksistä. Olen myös sanonut miehelle suoraan etten voisi häntä tapailla. Mies kuitenkin sanoi että käydään nyt kahvittelemassa ihan rauhassa joku päivä kun minulle sopii, ja on jutellut kanssani aika usein milloin mistäkin.
Tekisi mieli katkaista yhteydet ihan vain koska moni asia hänessä ehkä muistuttaa exääni. Tai en tiedä muistuttaako, vai olenko ylivarovainen. Tiedän vain, etten pysty lähitulevaisuudessa käymään läpi samanlaista kuviota kuin exäni kanssa. Toisaalta itsetuntoni on niin pohjalukemissa että vaikea kuvitella miksi tuo mies minusta mitenkäään olisi edes kiinnostunut.
Kommentit (14)
Tässä tulee nyt varmaan vähän tampio kommentti: Minulla oli karsea, henkisesti väkivaltainen exä, mutta ei tullut mieleenkään, että muut miehet olisivat yhtä hirveitä ihmisiä. Kuten eivät siis tietenkään olekaan. Rupesin aivan sujuvasti seurustelemaan uudestaan, ja olen ollut nyt jo pitkään naimisissa. Miksi olettaa, että muut ovat samanlaisia kuin se kauhea ihminen?
Samanlaisia ongelmia täälläkin. Tosin erosta jo kohta kaksi vuotta. En vain pysty aloittamaan kenenkään kanssa mitään. Epäilen kaikkia ja kaikkea. Sairas ex tuhosi tulevatkin suhteet. No onneksi pääsin eroon hänestä, harmi olla loppuikä yksin. Ehkä joskus vielä voin johonkuhun luottaa, nyt se vain tuntuu mahdottomalta.
No tota, jos sä snoit haluavasi vain fyysistä suhdetta ja korkeintaan kaveruutta, niin mikäs hätä sulla on?
Hyvinhän sulla menee kun kerran pystyt ihan deittailemaan ja puhumaan fyysisestä läheisyydestä.
Itselleni pelkkä ajatus fyysisestä läheisyydestä miehen kanssa saa aikaan kuvotus- ja puistatusreaktion.
Tiedän että noin puolet miehistä ei ehkä petä tai haaveile pettämisestä ja myös naisissa on pettureita ja valehtelijoita, se ei kuitenkaan tunnetasolla auta mitään. Luottamus on mennyt.
Minulla ei ole enää varaa luottaa kehenkään. Ihan sama vaikka haukkuisitte miten säälittäväksi ja katkeraksi akaksi tahansa, tiedän itse rajani, ja enää en alistu tuhottavaksi.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:16"]
No tota, jos sä snoit haluavasi vain fyysistä suhdetta ja korkeintaan kaveruutta, niin mikäs hätä sulla on?
[/quote] En tiedä pystynkö.Haluaisin ja laastarimielessä etenkin, että pääisis jotenkin eteenpäin. En tiedä käytännössä haluaisinko sitten tilanteen tullen hypätä sänkyyn kuitenkaan, en tiedä.
-ap
Jos haluat toisesta ihmisestä vain laastarin, olet yhtä säälittävä ja inhottava ihminen kuin exäni.
Sinun kannattaisi katsoa nyt peiliin.
Itseäni on hyväksi käytetty ja alennettu, mutten silti voisi kuvitellakaan, että kostaisin jollekin ja pistäisin vahingon kiertämään. Se on väärin ja moraalitonta.
Tutustu miehen läpipiiriin. Sieltä saat parhaan tiedon miehen luonteesta. Ex-vaimojen ja tyttöystävien tapaaminen olisi kaikkein informatiivisinta, mutta ehkä himppasen vaikea toteuttaa : ), mutta kaverit ja perhekin osoittaisi paljon.
Ei siitä lähipiiristä mitään oikeaa infoa saa jos mies on teeskenelijä paska. Nimimerkillä kokemusta on näistä "se eino on niin mukava"tapauksista.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 14:43"]
Ei siitä lähipiiristä mitään oikeaa infoa saa jos mies on teeskenelijä paska. Nimimerkillä kokemusta on näistä "se eino on niin mukava"tapauksista.
[/quote] Tämän olen huomannut itsekin. ap
Älä ole uhri, vaan selviytyjä :) mennyt on mennyttä, et saavuta mitään menneitä mukana raahaten. Elä tässä ja nyt niinkuin haluat..
Märiseminen tuottaa lisää märinää, vaikeuksista selviytyminen taas onnistumista. Jatkon kannalta on yhdentekevää millainen ihminen eksäsi oli, mutta huonolla asenteella kostat vain itsellesi etkä kenellekään muulle. Jatka toki märinää jos huvittaa.
Miksi ette voi rauhassa olla sitten sinkkuja niin kauan kunnes alkaa tuntua että olette valmis suhteeseen, miksi pitää deittailla ja kiusata miehiä turhaan.
Ap, jos eksäsi on kohdellut sinua kaltoin, on ihan ymmärrettävää, että henkinen eroprosessisi on vielä kesken. Arvelet, että eksäsi on pilannut sinulta mahdollisuudet terveeseen parisuhteeseen tuhoamalla itsetuntosi.
Mitäpä jos kävisit juttelemassa jonkun ammatti-ihmisen kanssa erostasi. Terveyskeskuksissa on psyk.sairaanhoitajia, joiden luo pääsee juttelemaan ongelmista ihan ilmaiseksi. Voisit varata ajan jo tänään tai huomenna. Kun saat vähän enemmän etäisyyttä menneisyyteen ja ulkopuolisen antamaa perspektiiviä asioihin, voisit mahdollisesti toipuakin menneestä.
Tilanteesi ei ole mielestäni ihan mahdoton. Sinun pitää kuitenkin haluta itse tehdä siihen muutos. Tsemppiä!