Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko reilua? Sain juuri tietää, että tienaan 2 000 euroa enemmän kuin alaiseni!

Vierailija
28.02.2024 |

Aloitin eräässä yksityisessä yrityksessä tiimipäälikkönä. Tulossa on kuukauden ylimääräinen liksa ja aloin tarkastamaan palkkioita. Tajusin, että tiimipäälikkönä tienaan aivan järjettömän määrän enemmän kuin muut. 

Työni on kohtuullisen helppoa, alaiset päteviä ja kokeneita, eikä minulla ole alaisiakaan kovin montaa. Aikaisemmin olen saanut ehkä muutamia satasia enemmän päälikkönä. 

Onko kaikilla aloilla näin järjettömät palkkaerot?

Nimim. onnellinen, mutta vähän järkyttynyt 

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkaahan ei varsinaisesti makseta yleensä tuottavuuden mukaan ( vaikka näin mielellään väitetään), eikä töysin vastuunkaan mukaan. Palkka on isoksi osaksi vertaispalkitsemista. Palkkaluokka on vähän luin klubi.

Pääsit pikkupomoksi. Pomot suosii pomoja, pedaten itselleen huippupalkkoja. Ja sen varsinaisen tuottavan työn tekijät raataa minimillä.

Vierailija
2/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herrat tienaa aina liikaa alaisiinsa verrattuna. Odotappas kun kapina alkaa niin sun omaisuudesta ei ole jäljellä muuta kuin savuavat rauniot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea hyvästä palkasta, mutta onhan tuo ihan  naurettavaa.

Varsinkin kun ns. paskan osuessa tuulettimeen pomot ja liiderit luikkii karkuun bonukset taskussa ja työntää alaisensa junan alle.

Vierailija
4/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on palkkaero alaisiini nähden tuota luokkaa. Toisaalta vastuut ovat myös eri tasoa ja kun se alainen lopettaa työpäivänsä, lähtee viikonlopun tai loman viettoon, minä teen töitä.

Vierailija
5/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Itse tienaan 3000 - 4000 euroa alaisiani enemmän. Iso pörssiyhtiö.

Vierailija
6/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan alaisiini nähden 2600 - 3000 euroa enemmän. Heidän tehtävänkuvansa on sellainen ettei niistä makseta enempää (palkat 3250 - 3800 euroa) muuallakaan. Tehtäviin nähden heillä asianmukainen palkka. Ammattitaitoisia, yhteistyökykyisiä mukavia alaisia.

Mun tehtäväkuva taas on vetää tätä tiimiä ja lisäksi toimia projektipäällikkönä projekteissa joissa mun alaiset on osa projektitiimiä. Mun toimenkuvaan nähden mun palkka on ehkä hiukan vastaavien tehtävien keskipalkan alapuolella. Palkka pitäisi tällä kokemuksella ja työnkuvalla olla jossain 6500 euron yläpuolella.

Miksi kukaan tekisi esimiehen hommia jos siitä ei maksettaisi isompaa palkkaa kuin rivityöntekijänä? Tehtävät on erilaiset ja vastuut samoin.

Ja ihan oikeasti jos sattuu vaikeat alaiset niin shitin määrä mitä joutuu selvittelemään on ihan hirveä.

On kaikenlaista yksityiselämän murhetta mikä vaikuttaa työntekemiseen, on valittajia jotka näkee kaiken työnohjauksen saneluna/painostuksena tai sitten tulkitsevat kaiken kiusaamisena, on työnvälttelijöitä joista aiheutuvia asiakkaiden valituksia pitää setviä, on päihdeongelmaisia jne.

Kaikkea edellä mainittuja on tullut uralla vastaan alaisina ja kollegoinakin, yhta tai useampaa lajia kerrallaan. ONneksi nyt todella kivat ja pätevät alaiset ollut jo muutaman vuoden.  Ainoat ongelmat on olleet kun ovat niin vastuuntuntoisia että ottavat liikaa hommia ja uhkaavat uupua työkuorman alle. Vakioasia nyt henkilökohtaisissa 1to1 palavereissa on käydä työkuormaa ja tehtäviä läpi. Siivotaan pois tehtävät jotka ei oikeasti heille kuulu, priorisoidaan hommat ja ojennan sitten muiden tiimien ihmisiä kun tunkevat hommaa liikaa. Ala on miesvaltainen ja työ melko itsenäistä työtä eri kokemus- ja osaamistasoilla.

Vierailija
7/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli yksi ihminen voisi elää ja elättää perheensä tuolla mitä sinulle maksetaan enemmän. Siksihän meillä on työttömiä, kun pitää tehdä isopalkkaisia pomoja. Heille sitten maksetaan usean perheen rahat ja toiset napostelevat näkkäriä, kun ei ole varaa palkata työntekijöitä lisää.

Sitä kutsutaan ahneudeksi. Yksi haluaa ja saa enemmän.

Vierailija
8/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan tonnin enemmän kuussa kun mun arkiaamua tekevä korkeammin koulutettu esimies. 

-yökkö

Vierailija
9/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kauheeta, ehkä voit jakaa rahasi alaisillesi niin ei enää ahdista.

Vierailija
10/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kummallista, että on olemassa pomo, joka ei edes ole tiennyt alaisensa palkkaa.

Jos minä olisin sinun pomosi, sinä saisit huutia paikaltasi.

Vierailija
11/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet päässyt hyväveli-verkostoon. Kohta alkaa ties mitä bonuksia ropista kun taas laiskoilta alaisilta kynitään vähätkin edut. Sitten sanellaan paikallisesti palkat alas ja lomat pois. 

Vierailija
12/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti miten paljon enemmän sinulla on 30 vuoden päästä verrattuna alaisiisi kun sijoitat tuon summan. 

Vierailija
13/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman pomoni peruspalkka on noin 4000€/kk enemmän kuin itselläni ja ihan perustellusta syystä. 

Paras palkkaero omaan alaiseen nähden mitä itselläni on ollut oli kun oma palkkani oli 9500€ ja tiimissäni oli eräs suhteellisen juniori vähän alta kolmen tonnin palkalla, eli palkkaeroa oli noin 6700€ 

Toisaalta olen myös ollut tilanteessa missä oma alaiseni tienasi toista tonnia minua paremmin, siihenkin oli ihan hyvät syyt sillä hän oli omassa työssään erittäin hyvä ja toi firmalle asiakkaita ja liikevaihtoa. 

Vierailija
14/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molempien palkka on linjassa työn vaatimuksiin, palkkaerolla ei ole merkitystä.

Vierailija
15/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos taasen viisasta juttua. 

Putte-Possun tienaa enemmän. 

Vierailija
16/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli yksi ihminen voisi elää ja elättää perheensä tuolla mitä sinulle maksetaan enemmän. Siksihän meillä on työttömiä, kun pitää tehdä isopalkkaisia pomoja. Heille sitten maksetaan usean perheen rahat ja toiset napostelevat näkkäriä, kun ei ole varaa palkata työntekijöitä lisää.

Sitä kutsutaan ahneudeksi. Yksi haluaa ja saa enemmän.

Esimiesten palkkaa laskemalla ei kyllä työpaikat lisäänny, se että minä esimiehenä saan isompaa palkkaa kuin alaisena ei auta lisäalaisten palkkaamisessa yhtään. Se mikä auttaa mun työantajaa palkkaamaan lisää väkeä on että myyjät myy asiakkaille meidän tuotteita ja palveluita enemmän. On sitten sitä työtä työtnekijöille ja rahaa maksaa palkkaa.

Ja jos esimiehen palkat ahdistaa niin älä ota selvää myyjien palkoista. Ne tienaa sitten 4000 - 5000 euroa enemmän kuin esim. minä esimiehenä (palkka 6300 euroa)

Vierailija
17/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa konsulttifirmassa on arkipäivää että esihenkilö saattaa saada pienempää palkkaa kuin alaisensa, varsinkin jos alaisen palkka on sidottu tämän aikaansaamaan laskutukseen. 

Olen ollut myös parissakin työpaikassa missä firman kovapalkkaisin työntekijä ei ole ollut toimitusjohtaja vaan esim 2-3 organisaatiotasolla alempana oleva tulospalkkiolla kompensoitu myyjä. 

Vierailija
18/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään kokemusta elämänsä varrelta sekä esimiehen että opettajan työstä? 

Mietin miten paljon näissä töissä on samaa ja erilaista. Peruskoulun opettajan työ vaatii kovastikin johtamistaitoa. Joskus olisi hauska päästä kokeilemaan aikuisten johtamista - paikkakin olisi ehkä kaksinkertainen. 

Vierailija
19/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta elämänsä varrelta sekä esimiehen että opettajan työstä? 

Mietin miten paljon näissä töissä on samaa ja erilaista. Peruskoulun opettajan työ vaatii kovastikin johtamistaitoa. Joskus olisi hauska päästä kokeilemaan aikuisten johtamista - paikkakin olisi ehkä kaksinkertainen. 

Ei ole kokemusta opettajan hommista mutta voin sanoa että aikuisten johtaminen on välillä kyllä sellainen lastentarha ettei uskoisi kukaan. 

Aikuiset ja ihan älykkäät ihmiset viitsiikiin käyttäytyä kuin lapset/teinit 

https://twitter.com/puhuri/status/1211343326298943497

Vierailija
20/25 |
28.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämö aloitus provo, mutta vastataan silti. Yksikön päällikkönä palkkani on noin 8400 euroa/kk. Alaisilla 3000e päälle. 

ihan syystä näin. En nyt alaa tai vastuita tässä luettele, mutta jos joku vastuualueellani kusee, se olen minä joka joutuu kriisitilanteen organisoimaan. Alaiset ei.