Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOIRAIHMISET HOI!!!!!

Vierailija
18.02.2015 |

Onko kenelläkään tietoa Drangonhills kennelistä? Minua kiinnostaisi tietää!

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muutama perusasia koirien ostamisesta ja myynnistä: 

1. Yksikään kasvattaja ei voi luvata sinulle tervettä koiraa. Yhdelläkään ei ole kristallipalloa josta näkee mitä koiralle tulevaisuudessa tulee. Ainoa asia mitä vastuullinen kasvattaja voi tehdä on terveystutkia VANHEMMAT ja ottaa selvää suvussa ilmenneistä sairauksista, eli valita mahdollisimman terveet vanhemmat, tehdä parhaansa ja toivoa parasta. Kasvattaja ei ole rahallisessa vahingonkorvaus vastuussa siitä mitä pennulle myöhemmällä iällä tulee mikäli ei ole pimittänyt mitään siihen vaikuttavaa tietoa. 

Koiranetti on paikka josta kuka tahansa voi tarkistaa mitä terveystarkastuksia suvun koirille on tehty, mitä sairausia siellä on ilmennyt, onko lonkkia kuvattu? Mihin sairauksiin suvun koiria on kuollut ja vaikka mitä muuta. Koiranetin perusteellinen selvitys on jokaisen ostajan vastuulla, sitä varten ne tiedot on siellä julkisesti ovat. Pevisa tutkimuksien tulokset menee aina suoraa eläinlääkärin kautta koiranettiin, eli niitä ei kukaan pääse väärentämään.

Pennut myydään yleensä 7 viikkoisina ja siinä vaiheessa hyvin harva sairaus on vielä ilmennyt niin että kasvattaja voisi olla siitä tietoinen. Eläinlääkäri arkastus joka pennuille tehdään, on lähes yhtä turhan kanssa. Siinä katsotaan mm. seuraavat asiat:

- Silmät - Vain se että ulkoisesti näyttää terveeltä eikä niissä ole tulehdusta.
- Korvat: Ulkoisesti ettei ole tulehdusta
- Iho, turkki: Ulkoisesti että näyttää terveeltä eikä ole tulehdusta
- Napa: Ettei ole napatyrää vaan on siisti.
- Purenta
- Sydänäänet: Ettei kuulu sivuääniä. (Suurin osa sydänsairauksista ilmoittaa itsestään vasta koiran aikuisiällä) 
- Painelee vatsan, ettei ole turvotuksia ym. 

Eli tämä on hyvin pintapuolinen tarkastus ja periaatteessa sellainen minkä voi jokainen pennunostaja tehdä itsekin. Tämä ei todellakaan kerro mitä pennulle myöhemmin ilmenee vaan suvun terveystiedot antaa parhaimman kuvan. 

2. Vastuu on ostajalla - aina. Ostajan vastuu on käydä katsomassa pennut, pentujen emä ja kasvattaja, perehtyä vanhempiin ja suvun terveystietoihin joiden pohjalta hän tekee itse sen päätöksen ostaako tämän pennun vai ei. Jos ostaja itse valitsee halvan hinnan takia koiran jonka vanhempia hän ei edes tiedä, eikä ole mitään konkreettista näyttöä suvun terveydestä, hän on ihan itse ottanut sen riskin ja näin kannattanut mahdollista pentutehtailua. Tottahan jokaisen peruskoulun käyneen järjen pitäisi sanoa että kerran ei ole mitään tietoa tai näyttöä, siellä voi olla mitä tahansa. Ja jos ei edes vanhempia tiedä, niin kuka uskaltaa ostaa koiran? Itse en ottaisi tällaista edes ilmaiseksi! 

3. Koirasta jokainen varmasti toivoo pitkäikäistä tervettä ystävää mahdollisesti jopa 15 vuodeksi. Eikö silloin kannattaisi panostaa sen koiran vanhempien terveystutkimuksiin eikä ottaa tahallista riskiä tällaisessa asiassa, puhumattakaan siitä ettei ole kiinnostunut tietämään edes pennun vanhempia jo siinä vaiheessa kun ostopäätöstä ollaan tekemässä!?

Vierailija
2/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ourdogbobo.blogspot.fi
Tälläisen blogin olen löytänyt, aika puhuttu aihe nyt koirapiireissä. Pi**apäitä koko porukka ilmeisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kenelläkään muuta kokemusta ko kennelistä??

Ihan kamalaa luettavaa tuo blogiteksti. Itsellänikin koira, ja onneksi käynyt tuuri etten tietämättömänä tuollaisilta sitä hankkinut!

Vierailija
4/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamalaa! mutta kuka ostaa koiran pyytämättä nähdä vanhempien paperit? itse en sitä virhettä ikinä tekisi.

Vierailija
5/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajunnut tuota blogitekstiä? Onko nuo siis ostanut rekisteröimättömän koiran jolla ei ole papereita? Eli sian säkissä ja sitten valittaa kun säkissä olikis sika eikä koira? 

Jos ostaa rekisteröimättömän koiran, ei voi kuin syyttää itseään omasta tyhmyydestään ja aivan naurettavaa alkaa pyytelemään kauppasummaa takaisin jos koiralla ilmennyt jotain vakavaa. Jos koira olisi rekisteröity, Pevisa tutkimukset olisi tehty molemmille vanhemmille muuten pentuja ei olisi edes saanut rekisteriin. Koko suvun indeksit lonkkien suhten olisi tiedossa ja niillä voitaisi mahdollisesti välttyä tällaisilta. puhumattakaan muista terveystiedoista, suvun sairauksista ja omistajatiedoista. 

Nämä on juurikin niitä asioita joissa ei kannata yrittää säästää. Jos ei halua maksaa terveystutkittujen vanhempien pennuista täyttä hintaa, ei voi kuin syyttää itseään. 

Vierailija
6/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 11:53"]

kamalaa! mutta kuka ostaa koiran pyytämättä nähdä vanhempien paperit? itse en sitä virhettä ikinä tekisi.

[/quote]

No enpä ole koskaan pyytänyt nähdä vanhempien papereita. Minulle on riittänyt, että myyjä on yhdessä kanssani täyttänyt haluamani pennun paperit, kun olen käynyt hakemassa pennun kotiin. Jos joku haluaa huijata, voihan hänellä olla jemmassa ties mitkä paperit, vaikka emona olisi ihan tavisrekku.

Vierailija
7/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:23"]En tajunnut tuota blogitekstiä? Onko nuo siis ostanut rekisteröimättömän koiran jolla ei ole papereita? Eli sian säkissä ja sitten valittaa kun säkissä olikis sika eikä koira? 

Jos ostaa rekisteröimättömän koiran, ei voi kuin syyttää itseään omasta tyhmyydestään ja aivan naurettavaa alkaa pyytelemään kauppasummaa takaisin jos koiralla ilmennyt jotain vakavaa. Jos koira olisi rekisteröity, Pevisa tutkimukset olisi tehty molemmille vanhemmille muuten pentuja ei olisi edes saanut rekisteriin. Koko suvun indeksit lonkkien suhten olisi tiedossa ja niillä voitaisi mahdollisesti välttyä tällaisilta. puhumattakaan muista terveystiedoista, suvun sairauksista ja omistajatiedoista. 

Nämä on juurikin niitä asioita joissa ei kannata yrittää säästää. Jos ei halua maksaa terveystutkittujen vanhempien pennuista täyttä hintaa, ei voi kuin syyttää itseään. 
[/quote]
Juuri näin!

Vierailija
8/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen henkilön joka blogia kirjoittaa, he heitä kusetettiin asiassa perinpohjin, jokainen av mamma olisi varmasti mennyt helpolla samaan liemeen, eikä olisi siitä uskaltanut noin julkisesti kirjoittaa.
Kaikki eivät piittaa papereista, vaan koirasta.
On hyvin typerää ruveta syyllistämään niitä, jotka tälläistä koiraa yrittävät kaiken tuon jälkeenkin auttaa, ja tekevät kaikkensa sen eteen että koiralla olisi hyvä olla :)
Moni varmaan heittäisi hanskat hyllylle ja koiran piikille.
Kyseinen pentutehtailu ja sanasoopailu on saatava loppumaan. Kyseisten "kasvattajien" ilmoituksia löytyy tasaisin väliajoin. He valehtevat myös nimensä.
Tuskin koirassa tämä perhe yritti säästää, jos heillä on varaa heittää tonneja leikkaukseenkin.
Kappalejako ei ilm. Toimi.

Vierailija
9/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin ymmärsin, että koira on SEKAROTUINEN. Ja heitä huijattu, eivätkä tienneet ostavansa rekisteröintikiellossa olevalta kenneliltä, vaan yksityishenkilöiltä joilla käynyt vahinko.

Millä sekarotuisella on paperit, kerrotteko?

Vierailija
10/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omistavatkohan nämä "AV-mammat" edes muita, kuin niiden 10 pellavapään mammanmussukan littles petshop muovikoirat.
Sinänsä huono palsta tälläiselle aloitukselle.

Vierailija
11/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:21"]Itse ainakin ymmärsin, että koira on SEKAROTUINEN. Ja heitä huijattu, eivätkä tienneet ostavansa rekisteröintikiellossa olevalta kenneliltä, vaan yksityishenkilöiltä joilla käynyt vahinko.

[/quote]

Itse ymmärsin, että koirien vanhemmat on rekkaroitu

Vierailija
12/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 12:23"]

En tajunnut tuota blogitekstiä? Onko nuo siis ostanut rekisteröimättömän koiran jolla ei ole papereita? Eli sian säkissä ja sitten valittaa kun säkissä olikis sika eikä koira? 

[/quote]

Onko sulla luetunymmärryksessä vikaa?

Eihän noilta koirilta edes tutkita lonkkia. T. Saksanpystis ihminen.

Vierailija
13/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:15"]Tunnen henkilön joka blogia kirjoittaa, he heitä kusetettiin asiassa perinpohjin, jokainen av mamma olisi varmasti mennyt helpolla samaan liemeen, eikä olisi siitä uskaltanut noin julkisesti kirjoittaa.
Kaikki eivät piittaa papereista, vaan koirasta.
On hyvin typerää ruveta syyllistämään niitä, jotka tälläistä koiraa yrittävät kaiken tuon jälkeenkin auttaa, ja tekevät kaikkensa sen eteen että koiralla olisi hyvä olla :)
Moni varmaan heittäisi hanskat hyllylle ja koiran piikille.
Kyseinen pentutehtailu ja sanasoopailu on saatava loppumaan. Kyseisten "kasvattajien" ilmoituksia löytyy tasaisin väliajoin. He valehtevat myös nimensä.
Tuskin koirassa tämä perhe yritti säästää, jos heillä on varaa heittää tonneja leikkaukseenkin.
Kappalejako ei ilm. Toimi.
[/quote]
Blogissa luki että koiran myyjä ei suostunut kertomaan ostajalle pennun emää ja isää??? Kuka ihme olisi tämän jälkeen vielä kiinnostunut kaupanteosta? Tuollaiseen huijaukseen ei todellakaan moni lankeaisi. Pitäisi olla kouranostajalle itsestäänselvyys että ennen pennun hankintaa selvitetään vanhempien terveys/luonne/tulokset ja sitten päätetään olisiko yhdistelmästä syntyneet pennut mahdollisesti toivotunlaisia. Tämäkään ei tietenkään takaa mitään, pentu voi olla sairas vaikka vanhemmat olisivat terveitä, mutta todennäköisyys terveeseen pentuun kasvaa.

Paperittomien koirien ostajat ylläpitävät pentutehtailua, se on fakta.

Vierailija
14/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:21"]Itse ainakin ymmärsin, että koira on SEKAROTUINEN. Ja heitä huijattu, eivätkä tienneet ostavansa rekisteröintikiellossa olevalta kenneliltä, vaan yksityishenkilöiltä joilla käynyt vahinko. Millä sekarotuisella on paperit, kerrotteko? [/quote] Itse ymmärsin, että koirien vanhemmat on rekkaroitu

[/quote]

tuollahan luki et vahinkopentue. ko. mestan tuntien kusetettu varmaan ihan 6-0. onneksi koira päässyt hyvään kotiin, vaikka ihan paskasta paikasta. ehkä nyt ihmiset lankeais vähemmän noihin kusetuksiin:(

Vierailija
15/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä kyseinen bacon hills köggeri on? Ayyy, olisi tarvetta koira koululle, löytyisiköhän sieltä kouluttajia?

- Ossi

Vierailija
16/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole hyvää sanottavaa kyseisestä kennelistä. He ovat tehneet aika monta pentuetta, jotka on rekisteröity kennelliittoon, mutta ilman kennelnimeä. Eli siis isä ja emä ovat kennelin omia koiria, mutta pennut rekisteröidään vain nimella "rekku" tai "rike". Myyvät nuo pennut ihan itse ja mainostavat kotisivuillaan. En ole koskaan keksinyt, miksi niin pitää tehdä, mikseivät käytä omaa kennelnimeään rekisteröinneissä...

Vierailija
17/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:42"]

Ei ole hyvää sanottavaa kyseisestä kennelistä. He ovat tehneet aika monta pentuetta, jotka on rekisteröity kennelliittoon, mutta ilman kennelnimeä. Eli siis isä ja emä ovat kennelin omia koiria, mutta pennut rekisteröidään vain nimella "rekku" tai "rike". Myyvät nuo pennut ihan itse ja mainostavat kotisivuillaan. En ole koskaan keksinyt, miksi niin pitää tehdä, mikseivät käytä omaa kennelnimeään rekisteröinneissä...

[/quote]

Ahaa, luin tuon blogista linkin suomi24:seen ja sieltä selviää, että ovat olleet rekisteröintikiellossa. Siksi eivät rekisteröi kennelnimelleen, vaan joku muu rekisteröi koirat.

Vierailija
18/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 13:21"]Itse ainakin ymmärsin, että koira on SEKAROTUINEN. Ja heitä huijattu, eivätkä tienneet ostavansa rekisteröintikiellossa olevalta kenneliltä, vaan yksityishenkilöiltä joilla käynyt vahinko.

[/quote]

Vierailija
19/19 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vanhemmat rek. Selvinnyt kai jälkeenpäin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän