Onko ihminen ainoa olento joka huutaa ja kiljuu synnyttäessään?
Seuraan pentuliveä ja ihmettelen onko koirilla noin helppoa synnytys. Vähän ähkäisee ja pentu syntyy. Pitää pesänsä puhtaana samalla.
Odotin että koirakin huutaa ja sätkii.. "auauauuuuuu".
Kommentit (90)
Miulla auttoi synnytyksessä kun huusin hetken kurkku suorana " EN JAKSA, EN JAKSA; EN JAKSA !" sekä pari voimasanaa päälle. Muutenkin koko tilanne oli perseestä kun mies ei räkätautinsa kanssa päässyt saliin ja epiduraali pisti toisen jalkani sätkimään ja potkimaan kuin sille olisi tullut oma tahto.
Vierailija kirjoitti:
Ei moni nainenkaan huuda. Jos huutaa, ei ole opetellut hengitystekniikkaa ja kuvittelee huudon olevan tärkeää. Ihmiskeho synnyttää kuten muidenkin eläinten keho, huuto on itse keksitty tapa.
Hengitä siinä pe"""le kun kipu salpaa hengityksen!
En minäkään huutanut. Kuopuksen aikana tuli vähän kiire, mies meni hakemaan kätilöä että nyt se tulee ja kätilö oli vähän ihmeissään, että kun mitään ei kuulu. Esikoisen aikana en huutanut silloinkaan, vaikka synnytys oli vaikea, mutta silloin minua ei jätetty yksin kuin välttämättömäksi, koska synnytys oli vaikea. Naapurihuoneessa kyllä huudettiin ja kuulin käytävältä oman oveni takaa, että tämä hiljainen tarvitsee kyllä enemmän seurantaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmismies huutaa ja ujeltaa, kun sen munille potkaisee? En ole nähnyt muiden nisäkkäiden tekevän tätä, en edes silloin, kun tuotantoeläin on kastroitu.
Hahhah. Luin ensin että nimismies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
oletko koskaan miettinyt miten suuri pää vauvalla on ja miten pieni vagina naisella on...
Eiköhän luonto ole suhteuttanut kokoa niinkuin muillakin elävillä...
Kun ei ole. Ihmisen synnytys kaikkinensa on heti lähtökohtaisesti hankalampi. Lapsen pään koko naisen lantion mittoihin nähden on liian suuri. Et ole koskaan miettinyt minkä vuoksi kätilöt ja lääkärit opiskelee alalle niin pitkään?
Jahas, tällainen virkistävä naisia halventava näkökulma. Naisen huutaminen synnyttäessä ei ole kenenkään muun asia eikä näille toopeille kannata omia huutamisiaan tai huutamisten puutteitaan selitellä. Hukkaan heitettyä aikaa.
Vierailija kirjoitti:
vain ihmisnaaras uhriutuu ja rääkyy
Olisit jäänyt syntymättä vaikka abortoimalla itsesi niin ei olisi sen ihmisnaaraan tarvinnut uhriutua ja rääkyä kun sinut sai.
Ihmisnaaras..kunnon juntti hrr..
"Tietenkin, mutta suhteellisen lyhyt aika on kuljettu kahdella jalalla.." Niin, äskenhän me sätkittiin merimakkarana :D Aina hauskoja nämä jotka yrittävät selittää ihmiskehon ongelmia jollain merimakkara menneisyydellä lol.
Minä huusin kaikissa synnytyksissä, vaikka olen muuten hyvin hillitty. Enemmän mulla olisi energiaa mennyt huudon pidättämiseen kuin sen päästämiseen ulos. Ponnistusvaiheet olivat nopeita, vaikka huusin ja ulvoin.