Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaalikone: kenet sait ehdokkaaksi?

Vierailija
17.02.2015 |

http://www.vaalikone.fi/eduskunta2015/

Ja kenelle aiot antaa äänesi?

Nyt siis ehdokkaiden nimiä eikä pelkkiä puolueita :)

Kommentit (93)

Vierailija
1/93 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja lähinnä, vaikka olen keskustalainen oikeasti. Yksi keskustalainen ehdokas oli yhteensopivuudeltaan 83%. Persuista myös useat yli 80%. Sitten oli Itsenäisyyspuolue ja KD. Kauimpana Vihreät, RKP ja Kokoomus.

Vierailija
2/93 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että tämä ketjun avaus ja ensimmäinen vastaus on kokoomuksen propagandaosaston käden jälkeä - eihän tuollaista vastausta voi kukaan kirjoittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/93 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo Terho, 78%

Vierailija
4/93 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauri Kosonen (vihreät). 78%. Oli siis vaalikoneen tulos. En ole vielä tehnyt valintaani

Vierailija
5/93 |
17.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon RKP:tä tuli, jonkin verran vihreitä. Yllätyin tuosta RKP:stä. Olen ajatellut itseni pääosin punavihreäksi, mutta vasemmistoliitolla ja vihreillä on myös monia typeriä tai naurettavia linjauksia. Vaikea sanoa, mitä äänestäisin näissä vaaleissa.

Vierailija
6/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antero Vartia. Äänestän jotain Vihreää anyway, en ole ihan varma kuka sen saa.

Vierailija
7/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laura Kiijärvi ja Henrik Vuornos molemmat 82 % samaa mieltä kanssani. Muutkin ehdotukset olivat kokoomuslaisia. Kokoomukselle ääneni tuleekin menemään, mutta ehdokasta en ole vielä valinnut.

Vierailija
8/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veera Willmann (vihreät). Puolue men ainakin oikeaan mutta henkilöä en ole vielä päättänyt, lieneekö tuolla edes niin väliä.

Vierailija
9/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:01"]

[/quote]

Mullakin paras match oli Antero Vartian kanssa :D Häntä en kuitenkaan äänestä vaikka ajatukset samansuuntaisia olisivatkin, julkinen imagonsa ei viehätä. Onkohan kaikki ehdokkaat edes mukana tuossa vaalikoneessa, vai voiko olla että kaikilta ei (vielä) ole saatu vastauksia?

Vierailija
10/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko äänestää julkkista? Varsinkin kokoomuksella on paljon sellaisia ehdokkaita. Ja miksi oi miksi maailman kaikkien Harkimoiden pitäisi päästä eduskuntaan???

Itse aion äänestää jotakuta oikeasti kokenutta enkä - ehdoton kriteeri - ketään Seiskassa esiintynyttä julkimoa.

Vierailija
11/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:14"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:01"]

[/quote]

Anteeksi, olin hätäinen: tein vaalikoneen hesarin sivuilla ja sieltä sain ehdotukseksi Antero Vartian. Menenpä nyt kokeilemaan tätä kyseessä olevaa konetta myös.

Mullakin paras match oli Antero Vartian kanssa :D Häntä en kuitenkaan äänestä vaikka ajatukset samansuuntaisia olisivatkin, julkinen imagonsa ei viehätä. Onkohan kaikki ehdokkaat edes mukana tuossa vaalikoneessa, vai voiko olla että kaikilta ei (vielä) ole saatu vastauksia?

[/quote]

Vierailija
12/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion äänestää sellaista joka aikoo oikeasti purkaa tämän Suomen taloutta ja ihmisten elämää näivettävän institutionalisoituneen palkattoman orjatyöjärjestelmän.

Mutta kuka, tai ketkä sellaisia ovat?

Vierailija
13/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aku Ankan kuten viime vuonnakin :)

Vierailija
14/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vihreitä ja toivon että moni muukin tekee niin. Minun kommenttiin ei saa vastata! :D

Vierailija
15/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 15:45"]

Voisitko äänestää julkkista? Varsinkin kokoomuksella on paljon sellaisia ehdokkaita. Ja miksi oi miksi maailman kaikkien Harkimoiden pitäisi päästä eduskuntaan??? Itse aion äänestää jotakuta oikeasti kokenutta enkä - ehdoton kriteeri - ketään Seiskassa esiintynyttä julkimoa.

[/quote]

Yök noita "kokeneita", joiden uran ainoa saavutus on ollut keikkua mahdollisimman kauan mukana. Voiko kukaan noista väittää saaneensa jotain aikaan?

Vierailija
16/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:24"]Äänestän vihreitä ja toivon että moni muukin tekee niin. Minun kommenttiin ei saa vastata! :D
[/quote]

Mulle tuli vaalikoneesta piraattipuolue. :)

Vierailija
17/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sirpa Kulin 83% puolue PS, en kuitenkaan aio äänestää vaan aion äänestää tällä kertaa vasemmistoa, tai vihreitä ihan pelkästään perustulon takia.

Vierailija
18/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piritta Poikonen Perussuomalaiset 77%. En tiedä vielä ketä äänestän.

Vierailija
19/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenet sait "etäisimmäksi"? Itselläni Carl Haglund RKP 48%

Vierailija
20/93 |
18.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piraattipuolueen ehdokas tuli. Aionkin heille ääneni antaa, ehdokas vielä vähän hakusessa.