Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Karenssi tulla tupsahti
17.02.2015 |
Koska en saanut hommattua työkokeilupaikkaa, oikeasta työstä puhumattakaan. Nyt sitten käyttämään nuukailulla kasaan haalitut säästöt, kun tulot on tasan 0e kuukaudessa. Elämä on ihanaa :)
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:36"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:34"]Ei se ole karenssin peruste, että ei ole saanut hommattua. Olisihan TE-toimistosta pitänyt tulla jotain apua. Jostakin muusta siinä on kyse. [/quote] suunnitelmassa seisoi, että "osallistun työkokeiluun siihen ja siihen mennessä". Ilmeisesti olisi pitänyt puuttua tuohon sanamuotoon? "Haen työkokeilupaikkaa" olisi ollut turvallisempi. Mistään työkkärin osoituksista en ole kieltäytynyt, vaikka eipä niitä juuri ole tullutkaan. -ap [/quote] No haitko työkokeilupaikkoja? Kuinka aktiivisesti? [/quote] No olihan mulla rajoituksia sille. Moniin paikkoihin ei noita edes tykätä ottaa, tai ainakin on sitten kovat haastattelut. Nyt odotan vastausta yhdestä paikasta ja paniikissa kyselin toisesta. En selvästikään hakenut tarpeeksi aktiivisesti, kun täytyisihän sellainen löytyä. Olisin todellakin tarvinnut työkkärin apua tässä. -ap
[/quote]
Kieltäydyitkö siis jostakin tarjotusta/ehdotetusta paikasta, kun mainitset nuo "rajoitukset"? Työttömällä työnhakijalla ei juurikaan ole varaa mihinkään rajoituksiin, tai katsotaan, ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä, jolloin karenssia napsahtaa ihan oikeutetusti.
[/quote]
En ole kieltäytynyt mistään. Noi rajoitukset on mun omassa päässäni, toisin sanoen en uskalla/kehtaa/näe hyödyllisenä hakea liian vaativia hommia joihin ei taidot riitä enkä myöskään työtä, joka on hyvin ihmisläheistä. Oikeastiko en saa edes tuon verran katsoa, minne olen itseäni tunkemassa?
-ap