Karenssi tulla tupsahti
Koska en saanut hommattua työkokeilupaikkaa, oikeasta työstä puhumattakaan. Nyt sitten käyttämään nuukailulla kasaan haalitut säästöt, kun tulot on tasan 0e kuukaudessa. Elämä on ihanaa :)
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:31"]Mikset mene sossuun?
[/quote]
Muista vielä laittaa lankkia naamaan
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:31"]Mikset mene sossuun? [/quote] Muista vielä laittaa lankkia naamaan
[/quote]Ei tarvi lankkiakaan olla naamassa. Googlaa toimeentulotukilaskuri ja laskepa sillä arvio mitä voit saada.
Ei se ole karenssin peruste, että ei ole saanut hommattua. Olisihan TE-toimistosta pitänyt tulla jotain apua. Jostakin muusta siinä on kyse.
Ei sossusta mitään saa, käytettävä säästöt ensin. Ja vaikka saisikin, nämä huimat tulot laskevat silti tuntuvasti (siitähän otetaan joku prosentti poiskin).
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:32"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:31"]Mikset mene sossuun? [/quote] Muista vielä laittaa lankkia naamaan
[/quote]Ei tarvi lankkiakaan olla naamassa. Googlaa toimeentulotukilaskuri ja laskepa sillä arvio mitä voit saada.
[/quote]
Lankilla saa extraa
Mikä tuo juttu on että karenssia jos ei saa hommattua työkokeilupaikkaa? En ole ikinä kuullutkaan että työttömällä olisi velvollisuus sellainen itse hommata? Ja vielä rangaistusta jos ei onnistu?
Niin ja sossu laskee ne sun säästöt tuloiksi...
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:34"]Ei se ole karenssin peruste, että ei ole saanut hommattua. Olisihan TE-toimistosta pitänyt tulla jotain apua. Jostakin muusta siinä on kyse.
[/quote]
suunnitelmassa seisoi, että "osallistun työkokeiluun siihen ja siihen mennessä". Ilmeisesti olisi pitänyt puuttua tuohon sanamuotoon? "Haen työkokeilupaikkaa" olisi ollut turvallisempi. Mistään työkkärin osoituksista en ole kieltäytynyt, vaikka eipä niitä juuri ole tullutkaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:35"]
Mikä tuo juttu on että karenssia jos ei saa hommattua työkokeilupaikkaa? En ole ikinä kuullutkaan että työttömällä olisi velvollisuus sellainen itse hommata? Ja vielä rangaistusta jos ei onnistu?
[/quote]
Ei pitäis pystyä karenssia antamaan, ellei kieltäydy ilman hyvää syytä kokopäivä työstä jota on tarjottu.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:37"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:35"]
[/quote]
Ei pitäis pystyä karenssia antamaan, ellei kieltäydy ilman hyvää syytä kokopäivä työstä jota on tarjottu.
[/quote]Tai irtisanoutunut edellisestä työpaikasta
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:34"]Ei se ole karenssin peruste, että ei ole saanut hommattua. Olisihan TE-toimistosta pitänyt tulla jotain apua. Jostakin muusta siinä on kyse. [/quote] suunnitelmassa seisoi, että "osallistun työkokeiluun siihen ja siihen mennessä". Ilmeisesti olisi pitänyt puuttua tuohon sanamuotoon? "Haen työkokeilupaikkaa" olisi ollut turvallisempi. Mistään työkkärin osoituksista en ole kieltäytynyt, vaikka eipä niitä juuri ole tullutkaan. -ap
[/quote]
No haitko työkokeilupaikkoja? Kuinka aktiivisesti?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:36"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:34"]Ei se ole karenssin peruste, että ei ole saanut hommattua. Olisihan TE-toimistosta pitänyt tulla jotain apua. Jostakin muusta siinä on kyse. [/quote] suunnitelmassa seisoi, että "osallistun työkokeiluun siihen ja siihen mennessä". Ilmeisesti olisi pitänyt puuttua tuohon sanamuotoon? "Haen työkokeilupaikkaa" olisi ollut turvallisempi. Mistään työkkärin osoituksista en ole kieltäytynyt, vaikka eipä niitä juuri ole tullutkaan. -ap
[/quote]
No haitko työkokeilupaikkoja? Kuinka aktiivisesti?
[/quote]
No olihan mulla rajoituksia sille. Moniin paikkoihin ei noita edes tykätä ottaa, tai ainakin on sitten kovat haastattelut. Nyt odotan vastausta yhdestä paikasta ja paniikissa kyselin toisesta. En selvästikään hakenut tarpeeksi aktiivisesti, kun täytyisihän sellainen löytyä. Olisin todellakin tarvinnut työkkärin apua tässä.
-ap
Arvelen, että nyt 'säästetään'. Kuten Reijo Karhinen sanoi tässä dox@netin viimeisimmässä jaksossa:
"On tärkeää, että julkisessa taloudessa niin kuin yksityisessä tulot ja menot ovat tasapainossa."
Eli tämmöiset sanat kenen tahansa silmääpitävän (=omaa valtaa) suusta heijastuu alaspäin virasto- ja kuntatasolle, ja lopulta yksittäisen kansalaisen arkeen.
Ap:n tapauksessa tuntuu vähän siltä, että on annettu näin päätöksen kautta vaikutelma siitä, ettei saisi tehdä virheitä - eli on olemassa deadline, jonka umpeutuessa tapahtuu asioita ja sitten tietystikin se, mitä ap sanoi, että sovitun toiminnan sanamuodot kannattaa näköjään tosissaan valita oikein.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:37"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:35"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ne pystyy, pitää siistiä tilastoja.
Mä en edes suostuisihakemaan mitään orjatyöpaikkaa.. saisi pokkuroida työkkäri vastaan kuinka paljon vain.
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:54"]Mä en edes suostuisihakemaan mitään orjatyöpaikkaa.. saisi pokkuroida työkkäri vastaan kuinka paljon vain.
[/quote]
No mulla ei ole muuta vaihtoehtoa...Niin vähän työkokemusta, ettei mua kukaan palkkaa "oikeisiin töihin". Hain myös paikkaan, jonka takia joutuisin muuttamaan pois kodistani. Eikö sekin jo osoita, että olen valmis tekemäänkin jotain :/
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:50"]
Arvelen, että nyt 'säästetään'. Kuten Reijo Karhinen sanoi tässä dox@netin viimeisimmässä jaksossa:
"On tärkeää, että julkisessa taloudessa niin kuin yksityisessä tulot ja menot ovat tasapainossa."
[/quote]
My bad. Oikea jakso siis tässä.
Ap...miten olit työkkäriin yhteydessä? Kävit paikan päällä vaiko netin välityksellä?
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:46"]
[quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:36"] [quote author="Vierailija" time="17.02.2015 klo 17:34"]Ei se ole karenssin peruste, että ei ole saanut hommattua. Olisihan TE-toimistosta pitänyt tulla jotain apua. Jostakin muusta siinä on kyse. [/quote] suunnitelmassa seisoi, että "osallistun työkokeiluun siihen ja siihen mennessä". Ilmeisesti olisi pitänyt puuttua tuohon sanamuotoon? "Haen työkokeilupaikkaa" olisi ollut turvallisempi. Mistään työkkärin osoituksista en ole kieltäytynyt, vaikka eipä niitä juuri ole tullutkaan. -ap [/quote] No haitko työkokeilupaikkoja? Kuinka aktiivisesti? [/quote] No olihan mulla rajoituksia sille. Moniin paikkoihin ei noita edes tykätä ottaa, tai ainakin on sitten kovat haastattelut. Nyt odotan vastausta yhdestä paikasta ja paniikissa kyselin toisesta. En selvästikään hakenut tarpeeksi aktiivisesti, kun täytyisihän sellainen löytyä. Olisin todellakin tarvinnut työkkärin apua tässä. -ap
[/quote]
Kieltäydyitkö siis jostakin tarjotusta/ehdotetusta paikasta, kun mainitset nuo "rajoitukset"? Työttömällä työnhakijalla ei juurikaan ole varaa mihinkään rajoituksiin, tai katsotaan, ettet ole työmarkkinoiden käytettävissä, jolloin karenssia napsahtaa ihan oikeutetusti.
Mikset mene sossuun?